×
×

هوای ناسالم برای گروه‌های حساس

  • کد نوشته: 27443
  • ۱۳۹۹-۱۲-۲۸
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب کار آنلاین جواد عمارلو به ایرنا اظهار داشت: افزایش گرد و غبار و ریزگردها در آسمان بجنورد سبب شده تا هوای این شهر پس از ۲ هفته قرارداشتن در وضعیت سالم و یا پاک در مدار ناسالم قرار گیرد.
    هوای ناسالم برای گروه‌های حساس
  • تبلیغ هدفمند

    کارشناس پایش اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: شاخص کیفیت هوا روز_ چهارشنبه- در مرکز استان ۱۱۶ ثبت شد که در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

    هوای ناسالم برای گروه‌های حساس

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین جواد عمارلو به ایرنا اظهار داشت: افزایش گرد و غبار و ریزگردها در آسمان بجنورد سبب شده تا هوای این شهر پس از ۲ هفته قرارداشتن در وضعیت سالم و یا پاک در مدار ناسالم قرار گیرد.

    وی افزود: یکی از علت های کاهش کیفیت هوای بجنورد، دود برخاسته از آتش های روشن شده در آیین چهارشنبه سوری است، البته در این زمینه هنوز به قطع نمی توان گفت علت این امر باشد.

    عمارلو اظهار داشت: شب گذشته شاخص کیفیت هوای بجنورد برای چند ساعت در وضعیت ناسالم برای تمامی گروه ها قرار گرفت. 

    وی افزود: کیفیت هوای بجنورد تنها در یک ایستگاه مورد سنجش قرار می گیرد و تنها ایستگاه سنجش آلایندگی هوای این شهر در جوار اداره کل حفاظت محیط زیست قرار دارد.

    کارشناس پایش اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در ساعت ۲۱ تا ۲۳ دیشب، کیفیت هوا بیشترین میزان کاهش را داشت. 

    در شاخص سنجش هوا وضعیت صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای تمام گروه های سنی، ۲۰۱ تا ۳۰۰ خیلی ناسالم و بیش از ۳۰۰ خطرناک و بحرانی است.

    کارشناسان می گویند گرد و غبار، علت مهم آلودگی هوای بجنورد است، اطراف شهر بجنورد عرصه فعالیت سنگ شکن ها، کارخانه آسفالت و دیگر واحدهای آلاینده است.

    با توجه به کاسه ای بودن شهر بجنورد، در صورت بروز مشکل در آلودگی هوا، رفع آن مشکل است، از این رو باید اقدامات پیشگیرانه، مورد توجه باشد.

    آلودگی هوای خراسان شمالی تنها در ۲ نقطه، در جاجرم و بجنورد قابل سنجش و اندازه گیری است و تنها ایستگاه سنجش آلودگی هوای مرکز استان در جوار اداره کل حفاظت محیط زیست مستقر است.

    هواشناسی خراسان شمالی برای شنبه و یک شنبه هفته آتی جوی ناپایدار برای مناطق مختلف پیش بینی کرده است.  

    استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق  کشور واقع است. 

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *