×
×

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان
تعداد واحدهای تولید اقلام بهداشتی در گلستان ۶ برابر شد

  • کد نوشته: 2745
  • ۱۳۹۹-۰۲-۱۴
  • ۰
  • رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت که تعداد واحدهای تولیدکننده اقلام بهداشتی و محلول ضدعفونی در این استان از زمان شیوع کرونا تاکنون ۶ برابر شد.
    تعداد واحدهای تولید اقلام بهداشتی در گلستان ۶ برابر شد
  • تبلیغ هدفمند

    رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت که تعداد واحدهای تولیدکننده اقلام بهداشتی و محلول ضدعفونی در این استان از زمان شیوع کرونا تاکنون ۶ برابر شد.

    حسین طلوعیان خبری اظهار داشت: پیش از شیوع کرونا، گلستان ۲ واحد تولیدکننده اقلام بهداشتی و محلول ضد عفونی داشت اما این رقم در حال حاضر به ۱۲ واحد رسیده است.

    وی افزود: اگر چه کرونا موجب بروز مشکل برای بخش های گوناگون شد اما فرصت مناسبی را برای صنایع و واحدهای تولیدی گلستان ایجاد کرد که فعال شدن ۳ واحد تولید ماسک صنعتی با ظرفیت تولید روزانه ۳۵۰ هزار بدنه ماسک، افزایش واحدهای تولیدکننده محلول ضد عفونی‌کننده، فعالیت یک واحد صنعتی با تولید روزانه ۶ تا ۷هزار ماسک n۹۵ صنعتی، فراهم شدن زمینه صادرات “گان” مخصوص کادر درمانی و جذب سرمایه گذار برای تولید محصولات بهداشتی در شهرک هزارهکتاری اترک را از جمله این فرصت ها است.

    وی همچنین از اصناف استان خواست از مزایای تجارت الکترونیک در ایام شیوع کرونا برای رونق فعالیت صنفی استفاده کنند.

    طلوعیان اضافه کرد: حوزه اصناف استان از وجود شیوع ویروس کووید ۱۹ با اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی توسط دولت آسیب دیده که با ارایه تسهیلات از گروه های صنفی مشمول حمایت می شود .

    وی به برنامه های جهش تولید در سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان اشاره کرد و گفت: احیای ۵۰ واحد تولیدی راکد، استفاده از ظرفیت خالی واحدهای تولیدی با تامین منابع مالی و ارایه تسهیلات، پیگیری عملیاتی شدن ۵ طرح صنعتی مانند ریسندگی نخ پنبه از محل اجرای طرح توسعه نیافتگی صنعتی وزارت، شتاب در بهره برداری از ۲۲ طرح ایجادی سرمایه گذاری شده با ظرفیت ایجاد ۲ هزار شغل پایدار، عملیاتی شدن شهرک تخصصی مبلمان آق قلا، ایجاد مجتمع متمرکز زنجیره تولید فرش دستباف و توسعه زیرساخت های شهرک هزار هکتاری اترک با اختصاص ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال از جمله این برنامه ها است.

    رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان از تداوم طرح حمایت از واحدهای تولیدی استان در قالب رونق تولید، تبصره ۱۸ و بازسازی و نوسازی درسال ۹۹ خبر داد و گفت: سال قبل این استان موفق شد رتبه هشتم جذب تسهیلات رونق تولید با ۴ هزار و ۶۷۰ میلیارد ریال برای ۱۱۷ طرح، رتبه سیزدهم در جذب تسهیلات تبصره ۱۸ با هزار و ۳۹۰ میلیارد ریال برای ۱۶ طرح و رتبه سوم جذب تسهیلات بازسازی و نوسازی با یک هزار و ۲۲۰ میلیارد ریال برای ۴۱ طرح را کسب کند.

    استان گلستان یک هزار و ۲۰۰ واحد تولیدی در بخش های مختلف فعال دارد.

    طلوعیان به صادرات انواع کالا از استان اشاره کرد و گفت: کالای تولیدی گلستان مقصد ۳۱ کشور دنیا است که ترکمنستان، عراق و قزاقستان بیشترین سهم را این محصولات دارند.

    به گفته وی سال قبل ۱۵۶ میلیون دلار انواع کالا از گلستان صادر شد که به دلیل سیل پارسال، شیوع کرونا و اعمال قوانین گمرکی، از لحاظ ارزش دلاری کاهش داشت.

    وی همچنین از افزایش صادرات محصولات دخانیات استان در سال ۹۸ نسبت به سال ماقبل خبر داد و افزود: پارسال ۲۶۱ تن محصولات دخانیات به ارزش ۲۶۱ هزار دلار از استان صادر شد که نسبت به سال ۹۷ از لحاظ وزنی ۳ هزار و ۶۲۹ درصد و از لحاظ ارزش دلاری هزار و ۳۷۳ درصد رشد داشت.

    وی بیان کرد: پارسال دو هزار و ۵۰۰ هکتار  زمین در استان به زیر کشت توتون رفت که از این اراضی ۴ هزار و ۵۰۰ تن برگ خشک توتون تولید شد که نسبت به سال زراعی قبل به ترتیب از لحاظ سطح زیر کشت و تولید، ۱۰۰ و ۲۰۴ درصد رشد بیشتر شد.

    گلستان در حوزه دخانیات از استان های مهم کشور است به طوریکه ۶۵ درصد توتون کشور با فعالیت ۱۲ هزار نفر در این استان کشت می شود.

    معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت ،معدن وتجارت گلستان هم در این جلسه از توزیع ۳ هزار تن کالای ضروری شامل شکر، گوشت منجمد قرمز و برنج ویژه ماه مبارک رمضان در این استان خبر داد و گفت: اولویت توزیع مایحتاج ضروری ماه مبارک رمضان با اجرای طرح مساوات است.

    درویشعلی حسن زاده همچنین از تولید ۱۰۰ هزار متر مکعب فرش دستباف به وزن ۳۹۸ تن سال گذشته در استان خبر داد و گفت: از این میزان، ۱۷ هزار و ۶۰۰ متر مکعب به وزن ۷۰ تن به کشورهای اروپایی و حوزه خلیج فارس صادر شد.

    گلستان ۵۰ هزار بافنده فرش ترکمن و فارسی باف دارد که ۳۵ هزار نفر از آنان دارای کارت بافندگی هستند.

    حسن زاده، پرداخت تسهیلات، بیمه تامین اجتماعی قالیبافان، برپایی دوره های آموزشی برای ارتقا مهارت و تجهیز و راه اندازی کارگاه قالیبافی را از جمله برنامه های حمایتی این سازمان در استان برشمرد.

    وجود ظرفیت‌های مناسب نظیر تولید فرش ترکمنی و فرش ابریشم منحصر به‌فرد و تنوع طرح و رنگ و نوع ( فرش ترکمنی، گلیم، جاجیم، گبه و طرح‌های خاص ) از جمله نقاط قوت و فرصت های فرش دستبافت گلستان است.

    نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان نیز در این جلسه بر استفاده از جهش تولید برای رفع مسایل و مشکلات رونق تولید استان تاکید کرد و گفت: تولید ثروت در استان نیازمند فراهم شدن زیرساخت ها فراهم شده و تلاش مدیران دستگاه ها برای تحقق جهش تولید است.

    امیر یوسفی  همچنین با بیان این که تولید مواد اولیه از ضروریات جهش و رونق تولید است خواستار توجه مسوولان دستگاه ها و بانک های عامل برای تامین آن شد.

    تعداد واحدهای تولید اقلام بهداشتی در گلستان ۶ برابر شد
    تعداد واحدهای تولید اقلام بهداشتی در گلستان ۶ برابر شد

    وی همچنین به مشارکت فعالان اقتصادی استان در طرح پیشگیری از ویروس کووید ۱۹ با کمک نقدی حدود ۱۵۰ میلیارد ریال برای تهیه لوازم پزشکی و بهداشتی مورد نیاز در مراکز درمانی استان اشاره کرد و گفت: ارسال این کمک ها همچنان ادامه دارد.

    اتاق بازرگانی گرگان بیش از ۸۰۰ عضو فعال دارد.

    معاون شرکت شهرک های صنعتی گلستان نیز در این نشست خبری بر حمایت بیشتر در ایجاد زیرساخت های مورد نیاز شهرک ها، نواحی صنعتی و منطقه اقتصادی اترک در جذب سرمایه گذاران تاکید کرد.

    گلستان ۲۳ شهرک و ناحیه صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی اترک با دو هزار و ۴۰ هکتار زمین برای سرمایه گذاری دارد.

     این استان شمالی جزو ۱۵ استان نخست کشور در برخورداری از زیر ساخت‌های جذب سرمایه گذار در شهرک‌ها و نواحی صنعتی است و مطابق گزارش مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گلستان در این شهرک‌ها و نواحی صنعتی، ۵۱۷ واحد تولیدی فعال و ۲۳۹ واحد راکد وجود دارد.

    بهزاد شریفی از اختصاص دو هزار میلیارد ریال برای  ایجاد پست و خط انتقال تامین برق منطقه ویژه اقتصادی اترک خبر داد و گفت: این اعتبار توسط وزارتخانه های نیرو، صنعت، معدن و تجارت، کشور و سازمان برنامه و بودجه تامین و پرداخت می شود.

    وی از اختصاص ۲۵۰ میلیارد ریال توسط سازمان برنامه و بودجه برای تامین برق منطقه ویژه  اقتصادی اترک خبر داد و افزود: این اعتبار در اختیار شرکت برق منطقه ای برای اجرای طرح قرار گرفته است.

    ایجاد شهرک صنعتی اترک در استان گلستان با وسعت ۱۰۰۰ هکتار در جوار گمرک اینچه برون در مرز ایران و ترکمنستان به عنوان محل ورود راه آهن بین المللی قزاقستان – ترکمنستان – ایران به کشورمان که عملیات احداث بندر خشک نیز در این گمرک در حال انجام است، ۱۴ سال پیش به تصویب رسید.

    استان گلستان با یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفر جمعیت در شمال کشور قرار دارد و اقتصاد اصلی ساکنان آن بر پایه کشاورزی است.

    منبع: hdvkh

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *