×
×

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان شمالی
آزادی۱۵زندانی درآستانه سال نو

  • کد نوشته: 27458
  • ۱۳۹۹-۱۲-۲۸
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب کار آنلاین عبدالرحیم گرجی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: از مجموع زندانیان جرایم غیرعمد آزاد شده هشت نفر در زندان بجنورد، سه نفر شیروان و چهار نفر از زندان اسفراین هستند.
    آزادی۱۵زندانی درآستانه سال نو
  • تبلیغ هدفمند

    مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان شمالی گفت: ۱۵ زندانی جرایم غیرعمد این استان در آستانه عید نوروز با کمک و مشارکت خیران آزاد شدند.

    آزادی۱۵زندانی درآستانه سال نو

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین عبدالرحیم گرجی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: از مجموع زندانیان جرایم غیرعمد آزاد شده هشت نفر در زندان بجنورد، سه نفر شیروان و چهار نفر از زندان اسفراین هستند.

    وی میزان بدهی این زندانیان جرایم غیرعمد را ۱۱۲ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: از این میزان ۱۰۶ میلیون و ۶۰۰ هزار ریال اعسار و گذشت شکات بوده است.

    اعسار به معنی رنج، سختی و نداشتن است و در اصطلاح حقوقی، زمانی که یک فرد به نوعی تمکن مالی ندارد یا دارای اموال و سرمایه ای است اما در وضعیتی قرار دارد که امکان دسترسی به آن ها را ندارد، این فرد دچار اعسار شده و قادر به پرداخت بدهی هایش نیست.

    وی اظهار داشت: خانواده ها نیز برای آزادی این مددجویان یک میلیارد و ۶۸۰ میلیون ریال آورده داشتند، مابقی بدهی نیز توسط خیران و سپاه حضرت جواد الائمه (ع) استان کمک شد.

    مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان شمالی گفت: در ماه جاری ۲۴ زندانی جرایم غیرعمد دیگر نیز با کمک نیکوکاران در آستانه سال نو به آغوش گرم خانواده شان برگشتند.

    گرجی اظهارداشت: در مجموع در سال جاری با کمک خیران، ستاد دیه و تسهیلات قرض الحسنه ای بیش از ۲۰۰ زندانی غیر عمد و مالی این استان از زندان آزاد شدند.

    وی گفت: هم اینک یک هزار و ۵۰۰ مددجو با جرایم قطعی در زندان های این استان در حال گذراندان دوران محکومیت خودشان هستند و با اجرای طرح غربالگری و پایش پیش بینی می شود که حداقل نیمی از این زندانیان آزاد شوند.

    وی اضافه کرد:  ۷۱ درصد از زندانیان این استان در سن ۲۶ تا ۲۵ سال تحت عنوان نیروی کار فعال که می توانست در خدمت اقتصاد کشور و خانواده شان باشند، با جرایم متخلف در زندان به سر می برند که پی بینی می شود در قالب طرح غربالگری و پایش بخشی از این زندانیان به فعالیت اقتصادی برگردند.

    وی در مورد بازگشت رهایی یافتگان به زندان افزود : براساس آمار میانگین بازگشت مجدد رهایی یافتگان به زندان در سطح کشور حدود ۱۵.۸ درصد است و این در حالیست که این آمار در استان خراسان شمالی ۱۵.۵ درصد است.

    وی با اشاره به این که سرانه زندانیان  این استان نسبت به میانگین کشوری از وضعیت بهتری برخوردار است برنامه اداره کل متبوعش را رساندن این سرانه به استانداردهای جهانی  اعلام کرد.

    مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی خراسان شمالی شماره حساب  های ۸۸۸۸۸ نزد بانک تجارت ، شماره حساب ۰۱۰۵۵۷۰۷۶۲۰۰۰ نزد بانک ملی ، شماره کارت ۵۸۵۹۸۳۷۰۰۰۴۲۶۱۸۵ که به نام ستاد دیه استان در بانک ها افتتاح شد را برای اعلام به خیرین در جهت کمک به مدد جویان بدهکار مالی و غیر عمد اعلام کرد.

    استان خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که در هشت شهرستان سکونت دارند.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *