×
×

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شیروان
بین دامداران شیروان بیش ازهزارتن علوفه وکنسانتره توزیع شد

  • کد نوشته: 27495
  • ۱۳۹۹-۱۲-۲۹
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب کار آنلاین مصطفی سیامکی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: همچنین برای ۲۲۰ هکتار زمین، حدود بیش از چهار تن بذر یونجه به صورت رایگان در سطح روستاهای کوسه، نامانلو، رشوانلو، اسطرخی و رباط در بخش های سرحد و قوشخانه به مبلغ بیش از سه میلیارد ریال برای کشت آن با هدف حفظ خاک و جلوگیری از فرسایش خاک و رسوب توزیع شد.
    بین دامداران شیروان بیش ازهزارتن علوفه وکنسانتره توزیع شد
  • تبلیغ هدفمند

    رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شیروان گفت: امسال، شرکت تعاونی فراگیر منابع طبیعی این شهرستان بیش از هزار تن علوفه و کنسانتره بین دامداران با قیمت دولتی توزیع کرد.

    بین دامداران شیروان بیش ازهزارتن علوفه وکنسانتره توزیع شد

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین مصطفی سیامکی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: همچنین برای ۲۲۰ هکتار زمین، حدود  بیش از چهار تن بذر یونجه به صورت رایگان در سطح روستاهای کوسه، نامانلو، رشوانلو، اسطرخی و رباط در بخش های سرحد و قوشخانه به مبلغ بیش از سه میلیارد ریال برای کشت آن با هدف حفظ خاک و جلوگیری از فرسایش خاک و رسوب توزیع شد.

    وی در ادامه گفت: یکی از پروژه های مهم این اداره تثبیت مالکیت در عرصه های متعلق به دولت است که از ۴۰۰ هزار هکتار وسعت شهرستان، برای بیش از ۵۰ درصد آن سند مالکیت کاداستر دولتی به منظور جلوگیری از تخریب، تصرفات و کوه خواری صادر شده است.

    سیامکی با اشاره به اینکه شهرستان شیروان یکی از شهرستان های موفق در حوزه تثبیت مالکیت اراضی دولتی با عملکرد خوب در سطح استان است افزود: در سطح شهرستان حدود پنج هزار و ۶۳۰ بهره بردار در بخش مرتع فعال هستند و در راستای بحث ممیزی مراتع شهرستان نیز با تعیین بهره‌بردار ذیحق، استفاده کننده از طبیعت و دامدار ذینفع مشخص شده است.

    وی گفت: برای واگذاری و احاله مرتع به آنان، حدود ۴۵ طرح تهیه شده و همچنین بیش از ۳۰ طرح نیز در دست اقدام است که پس از تایید کمیته فنی واگذار خواهد شد.

    این شهرستان دارای ۲ حوضه آبخیز شامل اترک با مساحت ۳۷۰ هزار هکتار و حوضه آبخیز مرزی گلیل وسرانی با مساحت حدود ۳۰ هزار هکتار است.

    گستره شهرستان شیروان ۴۰۰ هزار هکتار است که ۲۹۰ هزار هکتار آن به صورت منابع طبیعی تجدید شونده و ۱۱۰ هزار هکتار جزو اراضی مستثنیات قانونی شخصی شامل زمین های زراعی، باغ ها، جاده ها و محوطه های روستا و شهرها است.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *