×
×

قیمت ومکانیزم عملکردانواع شیرآلات

  • کد نوشته: 27526
  • ۱۳۹۹-۱۲-۲۹
  • ۰
  • انواع شیرآلات روشویی، توالت، دوش و ظرفشویی در یکی از انواع دسته بندی های شیرآلات کلاسیک، اهرمی، توکار، شیرآلات هوشمند و پدالی قرار می گیرند. پیش از خرید شیرآلات، واجب است با انواع شیرآلات آشنایی داشته باشید تا بتوانید مناسب‌ترین آنها را بر اساس نیاز خود انتخاب کنید. پس از خواندن این مقاله قادر خواهید بود با مقایسه صحیح و اصولی انواع شیرآلات ساختمانی و بهداشتی در کنار بررسی قیمت شیرآلات، شانس انتخاب بهترین شیرآلات را افزایش دهید.
    قیمت ومکانیزم عملکردانواع شیرآلات
  • تبلیغ هدفمند

    انواع شیرآلات بهداشتی و قیمت شیرآلات بر اساس مکانیزم عملکرد متفاوت است. شناسایی با انواع شیرآلات موجب انتخاب نوع درست و مناسب این نوع کالا می شود.

    قیمت ومکانیزم عملکردانواع شیرآلات

    انواع شیرآلات روشویی، توالت، دوش و ظرفشویی در یکی از انواع دسته بندی های شیرآلات کلاسیک، اهرمی، توکار، شیرآلات هوشمند و پدالی قرار می گیرند. پیش از خرید شیرآلات، واجب است با انواع شیرآلات آشنایی داشته باشید تا بتوانید مناسب‌ترین آنها را بر اساس نیاز خود انتخاب کنید. پس از خواندن این مقاله قادر خواهید بود با مقایسه صحیح و اصولی انواع شیرآلات ساختمانی و بهداشتی در کنار بررسی قیمت شیرآلات، شانس انتخاب بهترین شیرآلات را افزایش دهید.

    قیمت شیرآلات

    یکی از مهم ترین و اولین فاکتورهایی که در هنگام خرید شیرآلات بهداشتی مورد توجه قرار می گیرد، قیمت شیرآلات است. قیمت شیرآلات ساختمانی در هنگام انتخاب شیرآلات نباید به عنوان تنها عامل در نظر گرفته شود. شما به عنوان خریدار شیرآلات بهداشتی باید عوامل زیر را نیز در نظر داشته باشید؛ چرا که شیرآلات از جمله تجهیزاتی است که هر چندین سال یک بار خریداری می شود و بهتر است دچار ایراد و اشکال نشود.

    دامنه قیمت شیرآلات، از قیمت شیرآلات ارزان تا لوکس را شامل می شود. بیشتر افراد هنگام خرید شیرآلات بهداشتی، تنها به برند و قیمت شیرآلات توجه دارند. در حالی که مواردی مانند جنس، کیفیت و گارانتی در نظر گرفته نمی شوند. کیفیت شیرآلات، لزوماً با مشاهده ظاهر و یا سبک سنگین کردن شیرآلات با دست قابل تشخیص نیست. به طور مثال، شیرآلات ارزان قیمتِ باکیفیت نیز ممکن است از نظر وزنی سبک باشند. وزن شیرآلات، نشان دهنده میزان مواد اولیه به کار رفته در تولید شیر و عامل مهمی در تعیین قیمت شیرآلات است؛ اما سنگین بودن شیرآلات، نشان دهنده کیفیت بالا نیست. بلکه استاندارد بودن مواد اولیه، مهمترین عامل در تعیین کیفیت شیرآلات است.

    انواع شیرآلات

    همانطور که گفته شد شیرآلات بهداشتی دارای انواع گوناگونی است که هر یک عملکردی منحصر به فرد دارند. در ادامه با انواع شیرآلات بهداشتی و ساختمانی آشنا خواهید شد.

    شیرآلات ساختمانی کلاسیک

    همانطور که از اسم شیرآلات کلاسیک پیداست، این نوع شیرآلات نسل قدیمی شیرآلات هستند. شیرآلات کلاسیک دو دستگیره جداگانه آب سرد و گرم دارند که هر یک به طور مجزا در تنظیم دما و فشار آب تاثیر می گذارند. دستگیره سمت راست شیر مربوط به آب سرد و دستگیره سمت چپ، مربوط به آب گرم است. قطعه ای به نام مغزی در ساختار داخلی هر دستگیره پیچی شیرآلات کلاسیک تعبیه شده است که نقش اصلی را در برقراری جریان و میزان آب خروجی دارد.

    شیرآلات روشویی و ظرفشویی کلاسیک به انواع دوپایه و تکپایه تقسیم می شوند. برای نصب شیرآلات روشویی دوپایه، به سینکی داری دو سوراخ با فاصله استاندارد نیاز است و برای نصب شیرآلات تکپایه، همان سینک های معمول امروزی با یک سوراخ مناسب است. البته شیرآلات کلاسیک دیواری نیز وجود دارند که مانند شیر توالت و دوش کلاسیک جهت نصب به دو سوراخ بر روی دیوار نیاز دارند.

    شیرآلات ساختمانی اهرمی

    ساختار و مکانیزم شیرآلات اهرمی با مدل های کلاسیک متفاوت است. در شیرآلات اهرمی، قطعه ای به نام کارتریج، جایگزین دو عدد مغزی در شیرهای کلاسیک شده است. کارتریج شیرآلات دارای دو سطح سرامیکی صیقلی است که بر روی هم آب بندی شده اند. با حرکت دادن دسته اهرمی شیر توسط کاربران، سرامیک های کارتریج در راستای افقی بر روی یکدیگر می لغزند و مجراهای خروجی آب در سطح سرامیک ها باز و بسته می شوند.

    شیرآلات بهداشتی اهرمی دارای یک دستگیره اهرمی هستند که با حرکت دادن آن به بالا و پایین جریان آب برقرار و قطع می شود و با حرکت دادن آن به چپ و راست دمای آب تنظیم می شود. در ساختار داخلی شیرآلات اهرمی قطعه ای به نام کارتریج یا مغزی شیر اهرمی وجود دارد که تمام این فرایندهای نسبتاً پیچیده را انجام می دهد و توسط دسته شیرآلات اهرمی کنترل می شود. کار با شیرآلات اهرمی ساده تر است و این نوع شیرآلات دوام بسیار بالایی دارند. در صورت بروز هر گونه مشکل نیز، قطعات این مدل ها به راحتی در بازار یافت می شوند و تعمیر آنها به سرعت انجام می گیرد. ظاهر شیرآلات اهرمی زیباتر است و تنوع رنگی بیشتری نیز دارند.

    انواع شیرآلات ساختمانی هوشمند

    شیرآلات هوشمند که نسل جدیدی از شیرآلات بهداشتی است، برای استفاده در سرویس های بهداشتی عمومی بسیار کاربردی است.   در کار با این نوع شیرآلات، نیازی به تماس دست با شیر نیست و علاوه بر رعایت بیشتر بهداشت، باعث صرفه جویی بیشتر در مصرف آب نیز می شود. شیرآلات هوشمند به انواع چشمی و لمسی دسته بندی می شود. در شیرآلات چشمی زمانی که دست کاربر در جلوی شیر قرار می گیرد، آب وصل می شود و پس از چندین ثانیه به طور خودکار قطع می شود. در شیرآلات لمسی، جریان آب با کوتاه ترین لمس شیر توسط هر بخش از دست کاربر برقرار و با تماسی مجدد قطع می شود.

    انواع شیرآلات ساختمانی توکار

    شیرآلات ساختمانی توکار یکی از محبوب ترین ترندهای انواع شیرآلات است که معمولاً برای دکوراسیون خانه های لوکس جذابیت دارد.  قیمت شیرآلات توکار به نسبت شیرآلات رایج بالاتر است و دلیل این نکته ساز و کار پیچیده تر آن است که درون دیوار نصب می شود. تنها بخش مورد نیاز کاربر یعنی پنل تنظیم دمای آب و یا دستگیره باز و بسته کردن جریان آب بر روی دیوار و در دسترس کاربران قرار می گیرد.

    با پیشرفت تکنولوژی انواع شیرآلات به بازار عرضه شده است. انتخاب از میان انواع شیرآلات بهداشتی و ساختمانی به جنس، کیفیت، گارانتی، کاربرد مورد نظر شما و قیمت انواع شیرآلات بستگی دارد. هر از انواع شیرآلات اهرمی،  شیرآلات کلاسیک،  شیرآلات هوشمند (مانند شیرآلات چشمی و دیجیتال)،  شیرآلات توکار، پدالی و شیرآلات لمسی مکانیزم عملکرد منحصر به فرد و مزایا و معایب گوناگونی دارند.

    خرید انواع شیرآلات

    امروزه در هنگام خرید شیرآلات با تنوع گسترده ای از انواع شیرآلات رو به رو می شوید که هر یک از نظر مکانیزم عملکرد و کاربرد متفاوت هستند. آشنایی با این تفاوت ها به شما در جهت انتخاب بهترین مدل یاری می رساند. فروشگاه اینترنتی شیرآلات کاویان (https://www.kavianhamafza.com) در کنار معرفی مکانیزم انواع شیرآلات بهداشتی و ارائه قیمت انواع شیرآلات، تاریخچه مختصری از ایده تولید هر یک از محصولات خود ارائه کرده است.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *