×
×

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز
آخرین‌نمازجمعه‌سال۱۳۹۹در مصلی‌اعظم امام‌خمینی(ره)تبریز

  • کد نوشته: 27566
  • ۱۳۹۹-۱۲-۳۰
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب و کاربه نقل از ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم در خطبه های آخرین نماز جمعه تبریز در سال جاری اظهار کرد: امسال سال اوج‌گیری تحریم‌های ظالمانه دشمن و استکبار و فشار حداکثری آمریکا علیه ایران بود که در بخشی از اقتصاد خود را نشان داد.
    آخرین‌نمازجمعه‌سال۱۳۹۹در مصلی‌اعظم امام‌خمینی(ره)تبریز
  • تبلیغ هدفمند

    نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز گفت: سال ۱۳۹۹ با کیاست رهبری و مقاومت مردم به شکست تاکتیک فشار حداکثری آمریکا علیه ایران تبدیل شد.

    آخرین‌نمازجمعه‌سال۱۳۹۹در مصلی‌اعظم امام‌خمینی(ره)تبریز
    آخرین‌نمازجمعه‌سال۱۳۹۹در مصلی‌اعظم امام‌خمینی(ره)تبریز
    آخرین‌نمازجمعه‌سال۱۳۹۹در مصلی‌اعظم امام‌خمینی(ره)تبریز

    به گزارش بازار کسب و کاربه نقل از ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم در خطبه های آخرین نماز جمعه تبریز در سال جاری اظهار کرد: امسال سال اوج‌گیری تحریم‌های ظالمانه دشمن و استکبار و فشار حداکثری آمریکا علیه ایران بود که در بخشی از اقتصاد خود را نشان داد.

    وی یادآور شد:  آمریکا با اعمال ۲۳ تحریم جدید بیشترین تحریم ها را به ایران تحمیل کر که با هدف ایجاد ناآرامی در جامعه انجام شد که با درایت رهبری همه آنها ناکام ماندند.

    حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم در ادامه تحلیل سال ۱۳۹۹ اظهار کرد: می توانیم با تحلیل حوادث وقایع داخلی و خارجی،  از این حوادث توشه سال و راه  آینده مان را برچینیم.

    امام جمعه تبریز با اشاره به پایان سال قرن شمسی گفت: سال ۱۳۹۹ در هاله ای از ابهام برآمده از بیماری واگیر و جهانگیر کرونا آغاز شد و تمام ابعاد انسان را در جهان فرا گرفت کرونا مهمان ناخوانده و منحوس امسال به شمار می رفت که سبک زندگی انسان امروز را مورد هدف قرار داد.

    حجت الاسلام آل هاشم یادآور شد: فوت مردم بر اثر کرونا، موضوع  تعطیلی مساجد، نمازهای جمعه و جماعات، ایام فاطمیه، عدم امکان حضور در راهپیمایی اربعین، روز جهانی قدس، راهپیمایی خودرویی در ۲۲ بهمن، تجربه های تلخ و جانسوزی بودند که سال ۹۹ را با فراز و نشیب‌های زیادی روبرو کرد.

    وی ادامه داد: البته جلوه‌های درخشانی از عزت مردم نیز در سال کرونایی گشوده شد که در سایه تدبیر امام خامنه‌ای عزیز با رزمایش مواسات به جامعه روح و جان تازه‌ای دمیده شد، افق های جدید همدلی و مواسات را گشود در حالی که در اردوگاه غرب شاهد صحنه های عجیبی بودیم.

    حجت‌الاسلام آل‌هاشم تاکید کرد: فداکاری بی نظیر کادر درمان و بهداشت، جهاد پزشکان و پرستاران نمود ویژه‌ای داشت که در کنار طلاب و دانشجویان عظمت خاصی به این جلوه ها بخشید.

    نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی همچنین افزود: کشف واکسن کرونای ایرانی قابل تحسین و تقدیر است که باید به آن افتخار کرد همچنین نقش طب سنتی نیز در مقابله با کرونا قابل تقدیر است.

    حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم ادامه داد: مردم صبور و شکیبا ایران همزمان در مثلث شوم تحریم، کرونا، تعطیلی بازار و فشارهای اقتصادی، مبارزه کردند.

    وی ادامه داد: امسال شاهد سوء مدیریت ها به خصوص در حوزه اقتصاد و مدیریت بازار ارز و کالا، عدم نظارت صادرات و واردات هدفمند و عدم نظارت دقیق در دلال بازی ها بودیم.

    خط آهن بستان آباد تبریز چرا به تعویق افتاد؟

    امام جمعه تبریز همچنین با انتقاد از به تعویق افتادن خط آهن بستان آباد به تبریز، اظهار کرد: قرار بود تا خط آهن بستان آباد – تبریز تا پایان امسال به پایان برسد و حتی آقای رئیس جمهور این وعده را داده بود ولی محقق نشد البته با پی گیری که انجام دادم اظهار داشتند که تا خرداد ماه این طرح به پایان می رسد.  

    حجت الاسلام آل هاشم همچنین با گرامیداشت روز ملی شدن صنعت نفت و روز سربازان گمنام امام زمان(عج) گفت: وزارت اطلاعات تامین‌کننده امنیت است و در بخش‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی نقش زیادی دارد چراکه نقش این وزارت ایجاد فضای همدلی و بستری برای مبارزه با قاچاق‌ها و تکفیری‌هاست.  

    وی خاطر نشان کرد: مبارزه وزارت اطلاعات با سرویس‌های اطلاعاتی و جاسوسی و ریگی و کشف احتکار و قاچاق و تکفیری‌ها را نمی‌توان فراموش کرد.  

    امام جمعه تبریز اظهار کرد: سربازان گمنام امام زمان(عج) اقدامات اطلاعاتی زیادی کرده‌اند به طوری که اداره کل اطلاعات آذربایجان‌شرقی شبکه سازمان یافته زیورآلات با قاچاق ۲۳ تن نقره از سال ۱۳۹۲ تا ۲سال پیش را از چین شناسایی و کشف کردند.  

    حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با اشاره به عملکرد خوب اداره کل اطلاعات آذربایجان شرقی به خصوص در ۲ سال اخیر، اظهار کرد: اداره کل اطلاعات استان یک شبکه اختلال در صنایع پتروشیمی را کشف و افراد مرتبط آن را دستگیر کردند این افراد  ۱۲۲ هزار تن مواد اولیه پتروشیمی را فروخته بودند.  

    وی با تقدیر از سربازان گمنام امام زمان تاکید کرد: وزارت اطلاعات با سایر وزارتخانه‌ها یک فرق اساسی دارد چون سایر وزارت ‌خانه‌ها اگر اقدامی کنند تلاش می کنند اطلاع رسانی کنند اما اطلاعات هر کاری کند باید آن را مخفی نگه دارد و همین اجر کارشان را بالا می برد.  

    وی همچنین به ساخت بیمارستان ۹۹ تخت‌خوابی توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) گفت: از مسوولان این مجموعه و شخص رئیس ستاد اجرای فرمان امام تشکر می‌کنم که یک فرد خالص است و این خلوص منجر شده تا آمریکا عصبی شود و این ستاد را تحریم کند در حالی که هر جا بحران، سیل و زلزله باشد این ستاد پیشرو است.  

    حجت الاسلام آل‌هاشم از مجموعه‌های مرتبط از جمله آتش‌نشانی، اورژانس، بیمارستان‌ها،  نیروی انتظامی در خصوص عملکرد شایسته در کنترل چهارشنبه‌ آخر سال نیز تشکر کرد.  

    نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به به بازدید قبل از نماز جمعه خود از منطقه حیدرآباد تبریز، اظهار کرد: مردم زیادی در صف مغازه مرغ‌فروشی بودند که وقتی علت را جویا شدم گفتند که مرغ داریم ولی چند ساعتی است که منتظر هستیم تا نماینده تعزیرات بیاید،  بنده با رئیس سازمان صمت هم صحبت کردم و از همه مسوولان می‌خواهم تا رسیدگی کنند. 

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *