×
×

سرپرست شرکت آب و فاضلاب خلخال
افزایش مصرف آب درخلخال

  • کد نوشته: 27679
  • ۱۴۰۰-۰۱-۰۱
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب و کار به نقل از ایرنا، ساجد جعفرزاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با توصیه به مردم برای رعایت الگوی مصرف و صرفه‌جویی برای بهره‌مندی عموم مردم از آب شرب سالم و بهداشتی افزود: مصرف بی‌رویه و بیش از حد آب علت اصلی افت فشار آب در برخی از مناطق و محلات این شهر است.
    افزایش مصرف آب درخلخال
  • تبلیغ هدفمند

    سرپرست شرکت آب و فاضلاب خلخال گفت: مصرف آب شرب در ایام پایانی اسفندماه در این شهرستان ۴۵ درصد نسبت به ایام پایانی سال گذشته افزایش یافته است.

    افزایش مصرف آب درخلخال
    افزایش مصرف آب درخلخال
    افزایش مصرف آب درخلخال

    به گزارش بازار کسب و کار به نقل از ایرنا، ساجد جعفرزاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با توصیه به مردم برای رعایت الگوی مصرف و صرفه‌جویی برای بهره‌مندی عموم مردم از آب شرب سالم و بهداشتی افزود: مصرف بی‌رویه و بیش از حد آب علت اصلی افت فشار آب در برخی  از مناطق و محلات این شهر است. 

    او  اظهارکرد: در حالی که مصرف عادی آب برای هر خانوار ۱۵ مترمکعب در ماه است این میزان به علت عدم رعایت الگوی مصرف افزایش یافته و موجب افت فشار آب و قطعی مقطعی آن در مناطق مرتفع و حاشیه‌نشین این شهر شده است‌.

    وی با بیان اینکه سه روز پایانی اسفندماه امسال مصرف آب شرب در شهر خلخال ۴۵ درصد نسبت به روزهای ماقبل ۲۵ این ماه افزایش یافته است، گفت: میزان افزایش مصرف آب در روزهای قبل ۲۵ اسفند ماه نیز ۲۰ درصد نسبت به ایام  مشابه سال قبل افزایش دارد.

    جعفرزاده اضافه کرد: در حالی میزان تولید آب در روز ۲۹ اسفند ماه امسال۳۹۲ مترمکعب بوده با اعمال ۲۰ درصد هدررفت آب، مصرف این روز هزار و ۱۰۰ مترمکعب و حدود ۲.۵ برابر میزان تولید آب است.

    وی بیان کرد: مردم برای رعایت مسائل بهداشتی آب مصرف کنند ولی  از مصرف آب شرب در موارد غیرضروری و غیربهداشتی مانند شستن خودرو، حیاط خانه و آبیاری باغچه خانه‌های خود جدا خودداری کنند.

    وی گفت: مدیریت مصرف آب توسط مردم تنها راه چاره برای جلوگیری از قطعی آب بوده و در مقابل هرگونه بی‌توجهی به رعایت الگوی مصرف و مصرف بیش از حد آب توسط شهروندان باعث قطعی مکرر آب در مناطق مختلف این شهر خواهد شد.

    جعفرزاده افزود: با بهره‌برداری از طرح آبرسانی خلخال که هم‌اکنون مراحل پایانی خودرا طی می کند آب شرب سالم ، بهداشتی و پایدار بلندمدت این شهر از محل سد بفراجرد تامین و پس از عبور از تصفیه‌خانه برای مصرف در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.

    خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *