×
×

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان البرز
هفت‌سین‌مهدوی‌وقرآنی در بقاع‌متبرکه‌البرز گسترانده‌شد

  • کد نوشته: 27682
  • ۱۴۰۰-۰۱-۰۱
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب و کار به نقل از ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین سید عباس مسعودی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا به اجرای طرح نوروزی «آرامش بهاری» در بقاع متبرکه استان اشاره کرد و افزود: این طرح در قالب سه زیر طرح شامل «نسیم انتظار»، «تبرکات مهدوی» و «نوروز مهدوی» برگزار می شود که به صورت ویژه در هشت بقعه متبرکه و در بقیه بقاع به صورت معمول برگزار می شود.
    هفت‌سین‌مهدوی‌وقرآنی در بقاع‌متبرکه‌البرز گسترانده‌شد
  • تبلیغ هدفمند

    معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان البرز اعلام کرد که با توجه به تقارن اعیاد شعبانیه و نوروز ، ‌هفت سین مهدوی و قرآنی در بقاع متبرکه این استان گسترانده شده است.

    هفت‌سین‌مهدوی‌وقرآنی در بقاع‌متبرکه‌البرز گسترانده‌شد
    هفت‌سین‌مهدوی‌وقرآنی در بقاع‌متبرکه‌البرز گسترانده‌شد
    هفت‌سین‌مهدوی‌وقرآنی در بقاع‌متبرکه‌البرز گسترانده‌شد

    به گزارش بازار کسب و کار به نقل از ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین سید عباس مسعودی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا به اجرای طرح نوروزی «آرامش بهاری» در بقاع متبرکه استان اشاره کرد و افزود: این طرح در قالب سه زیر طرح شامل «نسیم انتظار»، «تبرکات مهدوی» و «نوروز مهدوی» برگزار می شود که به صورت ویژه در هشت بقعه متبرکه و در بقیه بقاع به صورت معمول برگزار می شود.

    وی اظهار داشت: درامامزادگان شاخص استان در نوروز با برنامه های مختلف فرهنگی از میهمانان و زایرین بقاع متبرکه به نحو مطلوب پذیرایی خواهد شود.

    وی با بیان اینکه حق مردم به گردن همه ما هست تا مسایل را به گونه ای برنامه ریزی کنیم که مسایل و پروتکل های بهداشتی رعایت شود، گفت: بر همین اساس به تمام بقاع متبرکه اعلام شده که برنامه هایی که قرار است با حضور زایران برگزار شود با رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی باشد.

    مسعودی افزود: در تمام بقاع متبرکه در طول طرح آرامش بهاری نماز جماعت با رعایت پروتکل های بهداشتی برقرار است ضمن اینکه خیمه های معرفت نیز در این بقاع برای پاسخگویی به سوالات و شبهات مردم برپا است و مراکز افق نیز در این ایام برای ارایه خدمات اجتماعی بهتر برنامه های خوبی دارد.

    توزیع ۶ هزار بسته معیشتی در بقاع متبرکه

    وی به اجرای طرح تبرکات مهدوی اشاره کرد و اظهار داشت: از پیش از شروع سال جدید این طرح آغاز شده به طوریکه تاکنون حدود سه هزار بسته معیشتی توزیع و تا نیمه شعبان نیز سه هزار بسته دیگر نیز توزیع خواهد شد.

    معاون اوقاف و امور خیریه استان البرز به اجرای طرح نسیم انتظار نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به تقارن این ایام با اعیاد شعبانیه بناست مراسم ویژه ای به خصوص در نیمه شعبان اجرا شود که مهمترین آن ها راه اندازی کاروان های شادی است.

    وی همچنین راه اندازی ایستگاه های خودرویی را از دیگر این برنامه ها برشمرد و افزود: سعی داریم تا در این ایام شادی معنوی را به مردم و خانه های آن ها منتقل کنیم.

    وی با بیان اینکه مسابقات پیامکی قرآنی نیز برگزار می شود، تصریح کرد: این مسابقات برای مردمی است که از منزل به واسطه رعایت دستورالعمل های بهداشتی بیرون نمی آیند ولی در کنار ما هستند.

    توزیع ۲۸ هزار پرس غذای گرم در روز نیمه شعبان

    مسعودی یکی دیگر از برنامه ها در بقاع متبرکه را توزیع غذای گرم عنوان کرد و گفت: در روز نیمه شعبان به صورت مشارکتی با مساجد توزیع غذای گرم تبرکی داریم.

    وی افزود: قرار است ۱۴ هزار پرس غذای گرم در بقاع متبرکه تهیه و مساجد نیز به هر تعدادی که غذا طبخ کنند به همان میزان هم غذای گرم از سوی بقاع در اختیار آنان قرار گبرد تا در بین مردم اطراف مساجد توزیع کنند.

    مسعودی اضافه کرد: همچنین در اجرای طرح نسیم انتظار نیز قرار است تا فضاسازی مناسب با کمک بقاع متبرکه در اطراف بقاع با همکاری کسبه اجرا شود به طوریکه ۵۰۰ پایه و قطعه پرچم تهیه شده است تا در اطراف بقاع متبرکه نصب شود.

    وی گفت: پایه های این پرچم ها با رضایت کسبه محلات در مقابل واحدهای صنفی نصب و پرچم های

    «یامهدی ادرکنی» بر روی آن ها نصب می شود.

    وی افزود:‌این پایه ها ماندگار خواهد بود و در هر مناسبتی پرچم های خاص آن مناسبت نصب خواهد شد.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *