×
×

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خراسان شمالی
فراهم شدن امکانات لازم جهت بازدیدمجازی گردشگران ازاماکن تاریخی

  • کد نوشته: 27806
  • ۱۴۰۰-۰۱-۰۲
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب کار انلاین حبیب یزدان پناه روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: ظرفیت‌های فضای مجازی و سفر مجازی مناسب‌ترین راه برای آشنایی هموطنان با جاذبه‌های گردشگری و تاریخی استان در شرایط کرونایی است به این دلیل بازدید مجازی از بناهای تاریخی استان خراسان شمالی فراهم شده است.
    فراهم شدن امکانات لازم جهت بازدیدمجازی گردشگران ازاماکن تاریخی
  • تبلیغ هدفمند

    مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خراسان شمالی گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و ضرورت خودداری از سفر در شرایط کنونی، امکان بازدید مجازی از جاذبه‌های گردشگری این استان در ایام نوروز ۱۴۰۰ را فراهم کرد.

    فراهم شدن امکانات لازم جهت بازدیدمجازی گردشگران ازاماکن تاریخی

    به گزارش بازار کسب کار انلاین حبیب یزدان پناه روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: ظرفیت‌های فضای مجازی و سفر مجازی مناسب‌ترین راه برای آشنایی هموطنان با جاذبه‌های گردشگری و تاریخی استان در شرایط کرونایی است به این دلیل بازدید مجازی از بناهای تاریخی استان خراسان شمالی فراهم شده است.

    وی عنوان کرد: امیدواریم مردم در شرایط شیوع ویروس کرونا از فرصت بوجود آمده در محیط خانه استفاده کنند و از طریق فضای مجازی آثار تاریخی، فرهنگی و گردشگری کشور ایران را مورد بازدید قرار دهند.

    به گفته وی مردم با مراجعه به پیج اینستاگرامی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان خراسان شمالی  به آدرس www.instagram.com/nkh-cthh،  t.me/mirasepart
    و سایت اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان خراسان شمالی www.nkchto.ir  به صورت مجازی از آثار تاریخی و گردشگری استان بازدید کنند.

    کلیسای اسپاخو، بنای عمارت مفخم، آیینه خانه مفخم، حسینیه جاجرمی، آرامگاه زکریـای پیغمبر (ع)، قلعه تاریخی علی آباد و شهر بلقیس از جمله آثار تاریخی برجسته خراسان شمالی هستند.

     تاکنون ۶۵۵ اثر طبیعی، تاریخی، ناملموس و اثر منقول از استان خراسان شمالی در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده که از این تعداد، ۵۱۱ اثر تاریخی، ۴۹ اثر طبیعی و ۷۵ اثر ناملموس و ۲۰ اثر منقول تاریخی است.

    برگزاری تور گردشگری مجازی

    مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی در ادامه از برگزاری تور مجازی گردشگری در استان خبر داد و گفت: شرایط فعلی کشور و استان پیامی قابل تامل برای ما در راستای لزوم تقویت گردشگری مجازی و بهره‌مندی از ظرفیت های آن داشت، بنابراین در سال جاری بر تقویت ظرفیت های مجازی در این حوزه متمرکز خواهیم شد.

    وی عنوان کرد: این تور گردشگری مجازی با همکاری شهرداری بجنورد و در روزهای آتی برگزار می شود.

    یزدان پناه توسعه گردشگری مجازی استان را از مهم ترین برنامه های اداره کل میراث فرهنگی خراسان شمالی در شرایط کرونایی اعلام کرد و اظهار داشت: تهیه کلیپ هایی از موسیقی مقامی استان، معرفی مناطق نمونه و روستاهای هدف گردشگری استان و سایر آثار تاریخی از دیگر برنامه های این اداره کل در سال گذشته بود که امسال این فرآورده های فرهنگی در اختیار رسانه ها قرار داده می شود.
    هتل تنها امکان قابل اسکان مسافران نوروزی

    مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی در ادامه افزود: براساس مصوبات ستاد اجرایی خدمات سفر در ایام نوروز اقامت مسافران به جز هتل ها در سایر اماکن اقامتی استان ممنوع است و پذیرش تور نیز فقط از سوی آژانس‌های دارای مجوز انجام می‌شود. 

    یزدان پناه با اشاره به اینکه بر مبنای دستورالعمل مصوب، سفر در شهرهای زرد، آبی و سفید با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی انجام خواهد شد، گفت: تاکید براین است که هموطنان از اماکن غیرمجاز استفاده نکنند.

    خراسان شمالی در شمال شرق کشور و مابین دوقطب سیاحتی(استان های شمالی) و زیارتی (مشهد مقدس) واقع شده است.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *