×
×

معاون بهداشتی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مرکز آذربایجان شرقی
روندافزایشی کرونا در آذربایجان‌شرقی

  • کد نوشته: 27841
  • ۱۴۰۰-۰۱-۰۲
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب و کار به نقل از ایرنا، عباسعلی درستی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: متاسفانه طی روزهای گذشته و به دنبال بی توجهی مردم به رعایت شیوه نامه های بهداشتی آمار ابتلا به کرونا در شهرهای مختلف بیشتر شده است و این زنگ خطر جدی برای هفته های آینده به شمار می رود.
    روندافزایشی کرونا در آذربایجان‌شرقی
  • تبلیغ هدفمند

    معاون بهداشتی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مرکز آذربایجان شرقی گفت: آمار مبتلایان به ویروس کرونا در این استان طی روزهای اخیر روند افزایشی به خود گرفته است.

    روندافزایشی کرونا در آذربایجان‌شرقی
    روندافزایشی کرونا در آذربایجان‌شرقی
    روندافزایشی کرونا در آذربایجان‌شرقی

    به گزارش بازار کسب و کار به نقل از ایرنا، عباسعلی درستی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا،  افزود: متاسفانه طی روزهای گذشته و به دنبال بی توجهی مردم به رعایت شیوه نامه های بهداشتی آمار ابتلا به کرونا در شهرهای مختلف بیشتر شده است و این زنگ خطر جدی برای هفته های آینده به شمار می رود.

    وی با بیان اینکه هم اکنون شهرستان های سراب و عجب شیر وضعیت نسبتا” نامناسب به لحاظ شیوع ویروس کرونا دارند، از این دو شهرستان به عنوان شهرهای نارنجی آذربایجان شرقی یاد کرد و اظهار داشت: البته بقیه شهرستان های استان نیز در صورت ادامه بی توجهی ها به رعایت پروتکل های بهداشتی وخیم تر خواهد شد.

    درستی ادامه داد: به دلیل شرایط ویژه سراب و عجب شیر هر گونه مسافرت به این دو شهرستان ممنوع است و انتظار داریم مردم موارد اعلام شده از سوی ستاد استانی مقابله کرونا  را به دقت رعایت نمایند.

    وی اضافه کرد: تا هفته آخر اسفند ماه آذربایجان شرقی، استان بیست و سوم از لحاظ میزان شیوع کووید ۱۹ در کشور بود که در شرایط فعلی با ۳ پله صعود به رتبه ۲۰ رسیده ایم که این روند نگران کننده است.

    درستی از مردم درخواست کرد از هر گونه دید و بازدید نوروزی به شدت اجتناب کرده و  از مسافرت خودداری کنند و در خانه بمانند تا این بیماری کنترل شود.

    آذربایجان شرقی از زمان اجرای طرح محدودیت های عمومی کرونا از اواخر آذر ماه پارسال تا دو هفته قبل وضعیت نسبتا پایدارسازی نظر شیوع کرونا داشت، به طوری که تعداد بستری های کرونایی در استان به کمتر از ۵۰۰ نفر و تعداد فوتی زیر پنج نفر رسیده بود.

    این در حالی است که قبل از بازه زمانی یاد شده و در اوج شیوع کرونا در استان، تعداد بستری های کرونایی به یکهزار و ۷۰۰ نفر و تعداد فوتی های روزانه به حدود ۸۰ نفر نیز رسید. 

    در زمان حاضر رنگ کرونایی دو شهرستان سراب و تعجب شیر در آذربایجان شرقی نارنجی، حدود ۹ شهر زرد و بقیه آبی است.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *