×
×

استاندار اردبیل
اولویت‌توسعه‌ اردبیل تقویت زیرساخت‌ها

  • کد نوشته: 27844
  • ۱۴۰۰-۰۱-۰۲
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب و کار به نقل از ایرنا ، اکبر بهنامجو در گفت و گویی خبری با اشاره به چهارخطه شدن حدود ۳۳۰ کیلومتر از راه‌های استان با اجرای طرح‌های عمرانی بیان کرد: تا چهار سال پیش ۵۰ تا ۶۰ کیلومتر از راه‌های استان چهارخطه بود و در حال حاضر در تمام جاده‌های استان از شمال تا جنوب جاده‌سازی در حال انجام است.
    اولویت‌توسعه‌ اردبیل تقویت زیرساخت‌ها
  • تبلیغ هدفمند

    استاندار اردبیل تقویت زیرساخت‌ها از جمله راه ، راه‌آهن، سد و صنایع را اولویت توسعه استان برشمرد و از برنامه‌ریزی برای تامین این زیرساخت‌ها در استان خبر داد.

    اولویت‌توسعه‌ اردبیل تقویت زیرساخت‌ها
    اولویت‌توسعه‌ اردبیل تقویت زیرساخت‌ها
    اولویت‌توسعه‌ اردبیل تقویت زیرساخت‌ها

    به گزارش بازار کسب و کار به نقل از ایرنا ، اکبر بهنامجو در گفت و گویی خبری با اشاره به چهارخطه شدن  حدود ۳۳۰ کیلومتر از راه‌های استان با اجرای طرح‌های عمرانی بیان کرد: تا  چهار سال پیش  ۵۰ تا ۶۰ کیلومتر از راه‌های استان چهارخطه بود و در حال حاضر در تمام جاده‌های  استان از شمال تا جنوب جاده‌سازی در حال انجام است.

    وی اظهارکرد: در بخش اعتبارات راه پارسال ۲۸۰ میلیارد تومان به این بخش جذب شد و استان اردبیل جزو استان‌های اول در جذب بیشترین اعتبار برای پروژه‌های راه‌سازی بود.

    بهنامجو  فعال شدن راه‌آهن اردبیل به عنوان زیرساخت مهم را یادآور شد و افزود: برای این پروژه با همکاری بانک ملی یک هزار و ۱۵۰ میلیارد تومان مصوب شده که تاکنون هزار میلیارد تومان از این اعتبار جذب شده است.

    وی افزود: تاکنون ۵۳ کیلومتر از راه‌آهن اردبیل – میانه ریل‌گذاری شده و در دولت دوازدهم این پروژه تکمیل می‌شود.

    استاندار اردبیل با اشاره به انجام مطالعات بارانداز در شهرستان مرزی پارس‌آباد گفت: با تکمیل مطالعات و پیمایش میدانی که مورد توافق جمهوری آذربایجان نیز است، این خط آهن اجرایی و تمام شهرستان‌های شمال استان به خط آهن متصل خواهند شد. 

    به گفته وی، مطالعات اتصال راه‌آهن و اجرای بارانداز در شهرک صنعتی شماره ۲  اردبیل نیز انجام شده است.

    وی به اجرای  پروژه‌های سدسازی در استان برای توسعه کشاورزی اشاره کرد و گفت: ۲۲۰ میلیارد اعتبار برای  پایاب  سد گیوی از محل  بانک‌های کشاورزی و سپه تامین شده  که این پروژه تا سال آینده به اتمام می رسد.

    استاندار اردبیل با بیان اینکه جذب اعتبارات حوزه آب در سال گذشته نسبت به اعتبار مصوب افزایش داشته است، گفت: اعتبار مصوب برای استان ۶۵ میلیارد تومان بود که با افزایش چند برابری ۴۵۰ میلیارد تومان اعتبار در این حوزه به استان جذب شد.

    وی اجرای شبکه پایاب سد خداآفرین را یادآور شد و افزود: برای اجرای این شبکه با پوشش ۴۷ هزار هکتار حدود سه هزار میلیارد تومان هزینه شده که با ارزش فعلی ۱۲ هزار میلیارد تومان ارزیابی می‌شود.

    بهنامجو در ادامه ، بهینه‌سازی صنایع تبدیلی در استان را برای استفاده مناسب از تولیدات کشاورزی از جمله سیب‌زمینی ضروری دانست و گفت: نزدیک ۸۰ درصد صنایع تبدیلی در استان وجود دارد  که باید بهینه شود.

    وی با بیان اینکه  در استان به سردخانه سرد و اتمسفری با ظرفیت  ۴۰۰ هزار تن نیاز است، افزود: در استان  ۴۷ سردخانه به ظرفیت  ۱۷۵ هزار تن وجود دارد  و ۵۶ سردخانه جدید با  ظرفیت ۲۷۵ هزار تن نیز در استان در حال اجرا است که با حمایت از این واحدها و تکمیل آن امید می‌رود نیازهای سردخانه‌ای استان برطرف شود.

    وی همچنین به توسعه صنعت خودروسازی در استان اشاره کرد و گفت: استان به جمع صنعت خودروسازی در کشور پیوسته و کارخانه حدید مبتکران در حال حاضر ۱۰ دستگاه کامیون ساخته که در حال شماره‌گذاری است و  سفارش ساخت ۲۳۰ خودرو جدید را  نیز دریافت کرده است.

    وی در ادامه به اقدامات انجام گرفته در حوزه گردشگری اشاره و از تکمیل، بهساز ‌، بازسازی بناهای مهم تاریخی در استان خبر داد.

    بهنامجو اجرای طرح‌های میراث فرهنگی همچون بقعه شیخ جبراییل کلخوران، بازگشایی اطراف بقعه شیخ صفی‌الدین ، اجرای سر در عالی قاپو  و پروژه آبدرمانی شهرستان نیر را از جمله اقدامات  در این زمینه ذکر کرد.

    او احیای دریاچه‌های گردشگری از جمله دریاچه  شهرک غفاری مغان و گیلارلو را مورد اشاره قرار داد و گفت: برای این دریاچه‌ها سرمایه‌گذار بخش خصوصی انتخاب شده است.

    استاندار اردبیل بیان کرد: برخی پروژه‌های گردشگری استان از جمله پل معلق ازناو و پیست دوم آلوارس در ماه‌های آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

    بهنامجو همچنین تشریح کرد: در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی در شهرستان‌های استان اعتباری به شوراهای فرهنگ عمومی شهرستان‌ها اختصاص می‌یابد و با استفاده از این اعتبارات برنامه‌های فرهنگی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی اجراخواهد شد.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *