×
×

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری
احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها

  • کد نوشته: 27969
  • ۱۴۰۰-۰۱-۰۴
  • ۰
  • به گزارش کسب و کار و به نقل از ایرنا، مهران چراغپور روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این سامانه بارشی همراه با صاعقه، رعد و برق و وزش باد شدید همراه است.
    احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها
  • تبلیغ هدفمند

    مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری از ورود یک سامانه بارشی به استان از بعدازظهر سه‌شنبه خبر داد و گفت: این سامانه تا روز جمعه در استان فعال است و احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و بالا آمدن آب رودخانه‌ها در این مدت وجود دارد.

    احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها
    احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها
    احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها

    به گزارش کسب و کار و به نقل از ایرنا، مهران چراغپور روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این سامانه بارشی همراه با صاعقه، رعد و برق و وزش باد شدید همراه است.

    وی توصیه کرد در این مدت از توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، از صعود به ارتفاعات و توقف فعالیت‌های کوهنوردی خودداری شود و شیلات‌داران نسبت به تنظیم آب ورودی استخرهای پرورش ماهی اقدام کنند.

    چراغپور بیشترین تاثیر این سامانه بارشی را در نیمه شمالی و غرب استان به ویژه شهرستان کوهرنگ اعلام کرد و گفت: با توجه به تغییر احتمالی در الگوهای فصل بهار هرگونه تغییر در پیش‌بینی‌های بعدی به روزرسانی شده است و به اطلاع مردم رسانده می‌شود.

    مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری همچنین نسبت به وقوع تندبادهای لحظه‌ای و خیزش گرد و خاک در استان هشدار داد و افزود: این وضعیت از روز چهارشنبه در استان حاکم و تا روز شنبه ادامه دارد.

    چراغپور سرعت وزش باد در استان را بین ۷۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت اعلام و تصریح کرد: این سرعت در برخی ساعات به بیش از ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و با ورود گرد و خاک انتقالی از کشور همسایه، کیفیت هوای استان را کاهش می‌دهد.

    وی خاطرنشان کرد: شکسته شدن درختان آسیب‌پذیر، احتمال خسارت به پوشش گلخانه‌ها، سقوط اجسام از ارتفاع و آسیب به سقف‌های موقت در این مدت دور از انتظار نیست.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *