×
×

رییس سازمان برنامه و بودجه خراسان شمالی
بودجه عمرانی خراسان شمالی درسالجاری۹۳۰میلیاردتومان است

  • کد نوشته: 27984
  • ۱۴۰۰-۰۱-۰۳
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب کار آنلاین حسن پارسی پور روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : براساس آمار میزان اعتبار عمرانی استان در لایحه بودجه سال جاری ( ۱۴۰۰ ) نسبت به سال گذشته (۹۹) حدود ۱۶ درصد افزایش نشان می دهد به گونه ای که در مجموع ۱۲۹ میلیارد تومان به بودجه عمرانی استان سال ۱۴۰۰ افزوده شد.
    بودجه عمرانی خراسان شمالی درسالجاری۹۳۰میلیاردتومان است
  • تبلیغ هدفمند

    رییس سازمان برنامه و بودجه خراسان شمالی گفت : در لایحه بودجه سال جاری کل کشور مجموع بودجه عمرانی این استان حدود ۹۳۰ میلیارد تومان مصوب شده است.

    بودجه عمرانی خراسان شمالی درسالجاری۹۳۰میلیاردتومان است

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین حسن پارسی پور روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : براساس آمار میزان اعتبار عمرانی استان در لایحه بودجه سال جاری ( ۱۴۰۰ ) نسبت به سال گذشته (۹۹) حدود ۱۶ درصد افزایش نشان می دهد به گونه ای که در مجموع ۱۲۹ میلیارد تومان به بودجه عمرانی استان سال ۱۴۰۰ افزوده شد.

    وی اضافه کرد : بودجه عمرانی استان خراسان شمالی در سال ۹۹ حدود ۸۰۱ میلیارد تومان بود که  ۴۳۷ میلیارد تومان از این اعتبار که ۵۵ درصد از کل بودجه عمرانی استانی را شامل می شود از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کل کشور تخصیص داده شد.
    وی خاطرنشان کرد : بودجه عمرانی استانی نیز پس از تصویب در شورای برنامه ریزی استان براساس جمعیت، توسعه و ظرفیت های زیرساختی توزیع می شود و اولویت اختصاص بودجه نیز برای پروژه های عمرانی نیمه کاره با پیشرفت فیزیکی بالای ۵۰ درصد است.
    رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خراسان شمالی بیشترین ردیف اعتباری سال جاری استان را مربوط به حوزه زیرساخت های کشاورزی و آب، راههای روستایی و اصلی، گردشگری و بهداشت و درمان اعلام کرد و اظهارداشت : احتمال تغییر برخی سرفصل های بودجه ای نیز با هماهنگی دستگاههای اجرایی و براساس سیاست های برنامه ای دولت قابل انجام است، ولی همچنان تکمیل پروژه های نیمه تمام را اولویت اول بودجه ریزی دانست.

    ۸۰۰ پروژه نیمه تمام عمرانی
    رییس سازمان برنامه و بودجه خراسان شمالی گفت : بدون احتساب طرح و پروژه های مستمر شامل آبرسانی سبار به روستاها و سایر فعالیت های مشابه، هم اکنون حدود ۸۰۰ پروژه عمرانی که دارای ساختار فیزیکی است، در خراسان شمالی نیمه کاره است.
    پارسی پور اظهارداشت : برای تکمیل این پروژه های نیمه تمام حدود ۴ هزار میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است و این در حالیست که مجموع اعتبار مصوب استان برای سال جاری استان حدود ۹۳۰ میلیارد تومان است که در صورت تخصیص ۱۰۰ درصدی صرفا ۲۵ درصد از این پروژه ها تکمیل خواهند شد.
    وی اضافه کرد : هم اکنون حدود ۶۰۰ پروژه با پیشرفت فیزیکی بالای ۸۰ درصد در استان خراسان شمالی وجود دارد که ابراز امیدواری کرد تا با ردیف های بودجه ای ملی که از سوی وزارتخانه ها به این استان تخصیص داده می شود، این پروژه ها به بهره برداری برسد.
    استان خراسان شمالی از استان های شمالشرق کشور محسوب می شود که ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد و در ۲۴ شهر و حدود یک هزار روستا سکونت دارند.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *