×
×

رییس کمیسیون آموزش مجلس
تحقق‌شعارسال نیازمند‌هم‌‌افزایی همگانی است

  • کد نوشته: 28044
  • ۱۴۰۰-۰۱-۰۵
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب و کار به نقل از ایرنا، برای تبیین دستاوردهای آذربایجان‌شرقی در حمایت و پشتیبانی از حوزه تولید و مانع‌زدایی از آن، اشاره به احیای ۱۰۰ واحد به چرخه تولید در این استان صنعتی طی ۲ سال گذشته کفایت می‌کند.
    تحقق‌شعارسال نیازمند‌هم‌‌افزایی همگانی است
  • تبلیغ هدفمند

    آذربایجان‌شرقی با داشتن بیش از ۹۰ درصد سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بخش صنعت و تولید آن، طی سال گذشته با برداشتن گام‌های اساسی در مسیر رونق و رفع موانع تولید، به شکل عملی تعهد خود به پشتیبانی از این حوزه راهبردی و اشتغال‌آفرین را به ظهور رساند.

    تحقق‌شعارسال نیازمند‌هم‌‌افزایی همگانی است
    تحقق‌شعارسال نیازمند‌هم‌‌افزایی همگانی است
    تحقق‌شعارسال نیازمند‌هم‌‌افزایی همگانی است

    به گزارش بازار کسب و کار به نقل از ایرنا، برای تبیین دستاوردهای آذربایجان‌شرقی در حمایت و پشتیبانی از حوزه تولید و مانع‌زدایی از آن، اشاره به احیای ۱۰۰ واحد به چرخه تولید در این استان صنعتی طی ۲ سال گذشته کفایت می‌کند.

    در واقع احیای واحدهای تولیدی ورشکسته از جمله گام‌های اساسی آذربایجان‌شرقی در مسیر حمایت از رونق و جهش تولید بوده که با پرچمداری تشکیلات قضایی و همکاری تنگاتنگ و هم‌افزایی مدیریت ارشد استان میسر شده است؛ اقدامی که علاوه بر فراهم کردن امکان بازگشت صدها بیکار به سر کار خود، در صورت اندکی توجه به ویژه در باب تامین نقدینگی، می‌تواند زمینه‌ساز جهش تولید این واحدها شود.

    اهمیت احیای واحدهای تولیدی ورشکسته آذربایجان‌شرقی به خصوص زمانی دوچندان می‌شود که بدانیم در بین آنها علاوه بر واحدهای نوپا، صنایعی با قدمت نیم قرن از قبیل بلیرینگ‌سازی و کاشی کف تبریز و صنایع مهمی چون شرکت ماشین‌آلات تراکتورسازی و چندین واحدی تولیدی در حوزه خودرو نیز به چشم می‌خورد.

    هرچند گفته می‌شود واگذاری‌های نادرست و غیراصولی در اواخر دهه قبل از دلایل اصلی ناکامی واحدهای تولیدی – صنعتی ورشکسته آذربایجان‌شرقی در این مدت بوده است، اما دادگستری آذربایجان‌شرقی با برگزاری جلسات متعدد و حل و فصل مشکلات بانکی و مالیاتی این واحدها، آنها را بار دیگر وارد مدار کرده که گام ارزشمندی در راستای رونق و جهش تولید به عنوان شعار امسال و سال قبل محسوب می‌شود. 

    محمدرضا پورمحمدی، استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به حمایت تمام‌قد مدیریت ارشد استان از ادامه فعالیت‌های بخش تولید و صنعت تحت هر شرایطی گفته است که «اجازه نمی‌دهیم حتی یک واحد تولیدی در استان از مدار فعالیت خارج شود». 

    برآیند این رویکرد و نگاه باعث شده تا آذربایجان‌شرقی طی ۲ سال اخیر در زمینه حمایت از تولید و رفع موانع آن، در سایه هم‌افزایی و همفکری نهادهای اجرایی و قضایی، گام‌های محکمی بردارد که در سطح کشور الگو محسوب می‌شود.

    احیای واحدهای تولیدی ورشکسته، تعطیل یا در حال رکود آذربایجان‌شرقی در سال های اخیر، این نوید را می‌دهد که این استان در سایه هم‌افزایی نهادهای مسوول، امسال هم که از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی، «تولید، پشتیبانی و مانع زدایی» نامگذاری شده است، گام‌های استواری در راستای تجقق این شعار بردارد.

    بدیهی است که تحقق شعار سال در حوزه تولید آذربایجان‌شرقی به دلیل شرایط دشوار ناشی از تحریم‌های غیرقانونی و ظالمانه آمریکا و همپیمانانش از یک سو و ضیق مالی حاکم بر دولت از سوی دیگر، ویژگی‌ها و اما و اگرهای خاص خود را دارد.

    رییس کمیسیون آموزش مجلس: تحقق شعار سال نیازمند هم‌ افزایی همگانی است

    نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی در خصوص شعار سال (تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها) اظهار داشت: سال گذشته واقعا جهش تولید اتفاق افتاد و در تبریز در صنایعی همچون پتروشیمی، فولاد سرد و بلبرینگ‌سازی به صورت چشمگیری تولید جهش یافت.

    علیرضا منادی افزود: سال گذشته با لبیک به فرمان رهبر انقلاب مبنی بر «جهش تولید»، همه دست در دست هم دادند و کارهایی زیادی شروع و منتج به نتیجه شد.

    وی با تاکید بر رفع موانع تولید و پشتیبانی از تولیدکننده، بیان کرد: تلاش همه دستگاه‌ها در جهت تحقق شعار امسال، قطعا اثر مثبتی در مشکلات تولید در کشور خواهد داشت.

    «منادی» در پاسخ به این سوال که موانع تولید در سال گذشته چه بود، بیان کرد: مشکلات موجود در وام بانکی و ضمانت‌نامه آن، مسایل مربوط به بیمه‌ها، معضلات مربوط به قانون کار از جمله موانع تولید بود که کم‌کم باید رفع شود.

    رئیس کمیسیون آموزش مجلس افزود: کمبود ارز، عدم توزیع مناسب ارز ۴۲۰۰ تومانی و مشکلات مربوط به واردات مواد اولیه از دیگر موانع تولید در سال ۹۹ بود.

    وی، تحریم‌ها را بزرگترین مانع برای تولید در کشور برشمرد و اظهار داشت: سال گذشته بعضا مشاهده شد که ارز ۴۲۰۰  تومانی بین واجدان شرایط توزیع نشد و برخی از دریافت‌کنندگان ارز هم عودت ندادند و این مسایل در سال جدید باید رفع شود.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *