×
×

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل
تزریق‌واکسن به ۱۱۸سالمند اردبیلی

  • کد نوشته: 28155
  • ۱۴۰۰-۰۱-۰۶
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب و کار به نقل از ایرنا، بهزاد ستاری روز پنجشنبه در این زمینه اظهارکرد: اداره‌کل بهزیستی استان با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی در مرحله اول واکسیناسیون کرونای گروه‌های هدف سازمان با اولویت سالمندان مقیم مراکز نگهداری و مراقبتی، برنامه واکسینه نمودن آنها را از روزهای پایانی سال ۹۹ آغاز کرد.
    تزریق‌واکسن به ۱۱۸سالمند اردبیلی
  • تبلیغ هدفمند

    مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: ۱۴۰ نفر شامل ۱۱۸ نفر سالمند در کنار پرسنل، مراقبان و مددکاران زیر پوشش در این استان واکسن کرونا دریافت کردند.

    تزریق‌واکسن به ۱۱۸سالمند اردبیلی
    تزریق‌واکسن به ۱۱۸سالمند اردبیلی
    تزریق‌واکسن به ۱۱۸سالمند اردبیلی

    به گزارش بازار کسب و کار به نقل از ایرنا، بهزاد ستاری روز پنجشنبه در این زمینه اظهارکرد: اداره‌کل بهزیستی استان با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی در مرحله اول واکسیناسیون کرونای گروه‌های هدف سازمان با اولویت سالمندان مقیم مراکز نگهداری و مراقبتی، برنامه واکسینه نمودن آنها را از روزهای پایانی سال ۹۹ آغاز کرد.

    وی افزود: این اقدام که به مدت سه روز به طول انجامید، فرایند واکسیناسون کرونا از سوی کادر درمان دانشگاه علوم پزشکی با همراهی اکیپ اورژانس ۱۱۵، پزشکان، پرستاران و مسئولان بهزیستی با رضایت قبلی خانواده‌های سالمندان انجام گرفت.

    مدیرکل بهزیستی استان اردبیل بیان کرد: اعضای کادر درمان در این مرحله از واکسیناسیون نسبت به انجام فرایند واکسینه‌سازی سالمندان بالای ۶۰ سال مقیم مراکز شبانه‌روزی، پرسنل، مراقبان و مددکاران در چهار مرکز نگهداری از سالمندان استان اقدام کردند و کار با موفقیت کامل به سرانجام رسید.

    وی اضافه کرد: با توجه به اینکه شیوع کرونا هنوز به پایان نرسیده، از سوی سازمان بهزیستی کشور نسبت به راه‌اندازی پویش احوالپرسی مجازی به صورت غیرحضوری از مقیمان مراکز به ویژه سالمندان در ایام نوروز اقدام شده است تا ضمن حفظ سلامت خانواده‌ها و جلوگیری از شیوع این بیماری خطرناک، به سلامت سالمندان لطمه‌ای وارد نشود.

    ویروس کرونا ۲۰۱۹ (COVID-۱۹) که نخستین‌بار در ووهان چین شناسایی شد، در نهایت به بیشتر کشورها از جمله ایران سرایت کرد و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشت تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

    بر اساس آخرین آمارها تعداد بستری‌ها در مراکز درمانی استان اردبیل به ۱۶۴ نفر رسید که ۵۱ نفر آنها در بخش‌های ویژه هستند و مجموع  فوتی‌های کرونا نیز به یک هزار و ۴۳۸ نفر رسیده است.

    در حال حاضر نزدیک به ۵۸ هزار نفر زیر پوشش بهزیستی استان اردبیل هستند و چهار مرکز شبانه‌روزی سالمندان در این استان فعالیت دارد.

    نرخ جمعیت سالمندی نسبت به جمعیت بیش از یک میلیون و ۲۴۸ هزار نفری استان اردبیل، ۳۷.۹ درصد است.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *