×
×

نماینده مردم پنج شهرستان خراسان شمالی
بنگاه داری راکناربگذاریدحمایت ازتولیدکنید

  • کد نوشته: 28218
  • ۱۴۰۰-۰۱-۰۶
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب کار آنلاین محمد وحیدی روز پنج شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: اگر بانک ها از بنگاهداری دست بکشند، و رویکرد حمایتی نسبت به واحدهای تولیدی و صنعتی داشته باشند، تولید در داخل کشور رونق می گیرد.
    بنگاه داری راکناربگذاریدحمایت ازتولیدکنید
  • تبلیغ هدفمند

    نماینده مردم پنج شهرستان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی یازدهم گفت: بانک‌ها در سالی از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها نامگذاری شد ، رویکرد بنگاه‌داری و واسطه‌گری را کنار بگذارند و از بخش تولید حمایت داشته باشند.

    بنگاه داری راکناربگذاریدحمایت ازتولیدکنید

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین محمد وحیدی روز پنج شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: اگر بانک ها از بنگاهداری دست بکشند، و رویکرد حمایتی نسبت به واحدهای تولیدی و صنعتی داشته باشند، تولید در داخل کشور رونق می گیرد.

    نایب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اظهارداشت : امروز بخشی از مشکلات تولید در سطح کشور بدهکاری معوقه به بانک هاست که بعضا نیز به دلیل این بدهی با سخت گیری زیادی از سوی  مواجه می شود به گونه ای که تا آستانه ورشکستگی پیش می روند.

    وحیدی  خاطرنشان کرد : بانک ها  در داخل کشور به موسسه های دلالی و واسطه گری و سودآور تبدیل شدند و گاها نیز همین رویکرد سودآوری در این بنگاههای مالی باعث می شود که واحدهای تولیدی را به دلیل بدهی به مالکیت خود در آورند و از رده تولید نیز خارج کنند.
    کمبود نقدینگی و نوسان ارز پیشانی مشکلات تولید
     
    نماینده مردم خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی  کمبود نقدینگی را مهمترین مشکل واحدهای تولیدی در کشور و به طبع آن در این خطه از شمالشرق کشور بیان کرد و اظهارداشت : ضعف بنیه مالی واحدهای صنعتی موجب شده تا آنها با ظرفیت پایین فعالیت داشته باشند و با  این در حالیست که با تامین نقدینگی این واحدها ، تولید در آنها رونق می گیرد.
    وحیدی بخشی از ضرر و زیان های بخش تولید را ناشی از پایین بودن ظرفیت های تولیدی ناشی از کمبود نقدینگی دانست و اظهارداشت : دولت ها باید با کمک بانک ها و موسسات مالی در اختیار به کمک به این واحدها بیایند و با تامین نقدینگی مورد نیاز این واحدها را به سودآوری برسانند.
    وی اضافه کرد : اگر واحدهای تولیدی از لحاظ تامین نقدینگی دغدغه نداشته باشند؛ به دنبال کیفی سازی و تولید محصولات صادرات محور روی خواهند آورد و این رویکرد نیز به سود بیشتر و سودهی آنها منجر می شود که باعث تثبیت تولید و اشتغال خواهد شد.
    وی نوسان نرخ ارز را از دیگر چالش ها پیشروی تولید و سرمایه گذاری در سطح کشور بیان کرد و اظهارداشت: دولت ها باید برنامه ریزی خود را به سمت تعدیل نرخ ارز و تثبیت آن پیش ببرند تا سرمایه گذاران حوزه تولید و اشتغال با خیال آسوده تری به وظایف خود در حوزه تولید عمل کنند.
    این نماینده مجلس یازدهم بخشی از رکود حاکم بر بازار اقتصادی را نیز ناشی از همین نوسان نرخ ارز دانست.
    تبیین الگوی کشت 
    وحیدی نبود برنامه ریزی برای تعیین الگوی کشت را مشکل دیگری بر سر راه تولید به خصوص محصولات کشاورزی بیان کرد و اظهارداشت : در سال تولید پشتیبانی ها و مانع زدایی ها باید به این بخش نیز از سوی دولت توجه شود تا با تببین الگوی کشت جلوی ضرر و زیان کشاورزان گرفته شود.
    وی ضعف سیستم حمل و نقل و زیرساخت را از مانع دیگری پیشروی تولید بیان کرد و تامین زیرساخت های مورد نیاز به ویژه حمل نقل حوزه کشاورزی را راهکاری مناسب برای تقویت این حوزه بیان کرد.
    استان خراسان شمالی طبق آمار رسمی ۳۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در داخل و خارج از شهرک های صنعتی دارد که بخشی از ظرفیت های این واحدها به دلیل مشکلات مالی، فروش و حتی فرسودگی ماشین آلات نیمه فعال و یا غیر فعالند.
    انتظار می رود در سال ۱۴۰۰ که رهبر معظم انقلاب اسلامی آن را سال تولید پشتیبانی ها و مانع زدایی ها بیان فرمودند بخشی از مشکلات پیشروی این واحدها برداشته شود تا بتوانند با تمام ظرفیت تولید کنند.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *