×
×

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل
بزودی‌دنیا شاهد بزرگترین‌وباشکوه‌ترین‌انتخابات درایران‌خواهدبود

  • کد نوشته: 28245
  • ۱۴۰۰-۰۱-۰۷
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب و کار به نقل از ایرنا ، آیت‌الله سیدحسن عاملی در خطبه‌های نماز جمعه اردبیل افزود: این هفته وزیر خارجه آمریکا با کمال بی‌حیایی گفت توپ در زمین ایران است، آمریکایی‌ها گفته‌اند حاضریم در ضمن ۱+۵ با ایران مذاکره کنیم، ایران می‌گوید برای چه مذاکره کنیم؟ چندین سال مذاکره کرده‌ایم و به نتیجه رسیده‌ایم و آن نتیجه را شما زیرپا گذاشتید و حالا به جای احیای آن می گویید دوباره مذاکره کنیم.
    بزودی‌دنیا شاهد بزرگترین‌وباشکوه‌ترین‌انتخابات درایران‌خواهدبود
  • تبلیغ هدفمند

    نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل با اشاره به اینکه آمریکا این هفته موضوع طرح پیشنهادی ایران درباره برجام را مطرح کرد، گفت: برجام محتاج به پیشنهاد و اصلاح نیست و تکلیف آمریکا کاملا روشن است، هرکس از برجام و توافق خارج شده باید به توافق برگردد.

    بزودی‌دنیا شاهد بزرگترین‌وباشکوه‌ترین‌انتخابات درایران‌خواهدبود
    بزودی‌دنیا شاهد بزرگترین‌وباشکوه‌ترین‌انتخابات درایران‌خواهدبود
    بزودی‌دنیا شاهد بزرگترین‌وباشکوه‌ترین‌انتخابات درایران‌خواهدبود

    به گزارش بازار کسب و کار به نقل از ایرنا ، آیت‌الله سیدحسن عاملی در خطبه‌های نماز جمعه اردبیل افزود: این هفته وزیر خارجه آمریکا با کمال بی‌حیایی گفت توپ در زمین ایران است، آمریکایی‌ها گفته‌اند حاضریم در ضمن ۱+۵ با ایران مذاکره کنیم،  ایران می‌گوید برای چه مذاکره کنیم؟ چندین سال مذاکره کرده‌ایم و به نتیجه رسیده‌ایم و آن نتیجه را شما زیرپا گذاشتید و حالا به جای احیای آن می گویید دوباره مذاکره کنیم.

    وی بیان کرد: معلوم می‌شود که موضوع مذاکره برای آنها غیر از بندهای برجام است، اگر موضوع بندهای برجام است، پس شما که آن را به هم زدید، درستش کنید، ما برای مذاکره آماده‌ایم پس توپ در زمین آنهاست اما با فزون‌خواهی می‌گویند توپ در زمین ایران است.

    آیت‌الله عاملی اضافه کرد: آنها باید بدانند که عاقل از یک سوراخ دوبار گزیده نمی‌شود، تمام این سخنان غیرقابل فهم و بی‌منطق و اضطرابات دیپلماتیک نشان می‌دهد که ملت ما آنها را مستأصل و انقلاب ما آنها را خلع سلاح کرده است.

    به گفته وی، بزرگترین سلاح آنها دموکراسی است در حالی که جدی‌ترین انتخابات در ایران اسلامی برگزار می‌شود و انشاالله در آینده نزدیک دنیا شاهد بزرگترین، جدی‌ترین، سالم‌ترین و باشکوه‌ترین انتخابات در ایران خواهد بود.

    امام جمعه اردبیل اضافه کرد: در منازعه ایران و ۱+۵  آمریکایی‌ها مطالباتی را مطرح می‌کنند که هیچ دیپلماتی معنی آن را نمی‌فهمد، ضعف دیپلماسی و بی‌مهارتی در سیاست‌های آمریکا و اروپا در موضوع برجام غوغا می‌کند، آنها مطالبی می‌خواهند که قابل فهم نیست. 

    او اظهارکرد: دنیا با نگاه حیرت، این حرف‌ها را تماشا می‌کند چون همه می‌دانند که بالبداهه آنها تعهد را نقض کرده‌اند، می‌گویند ما چطور می‌توانیم ایران را به تعهداتش ذیل برجام بازگردانیم در حالی که راه کاملا روشن و شفاف است و جای سوال نیست.

    آیت‌الله عاملی گفت: آنها می‌گویند ایران باید به دنیا نشان دهد که برنامه هسته‌‍ای ایران، صلح‌آمیز است ، می‌گویند ایران نباید به طرف بمب اتمی برود، ایران نباید از برجام خارج شود در حالی که کلید هر دو مساله دست خود آنهاست، این دو مطلب، مطالبه واقعی آنها نیست، آنها دنبال چیز دیگر هستند و این دو مطلب کاملا بهانه است چون کلید هر دو مطلب دست خود آنهاست، مطالبه واقعی آنها، قطع دست و پای ایران است.

    وی در ادامه با گرامیداشت تولد منجی عالم بشریت حضرت بقیه‌الله اعظم (عج) افزود: در جشن و سرور این روز بزرگ هم آداب شکلی مهم است و هم آداب معنوی ، تمام محله‌ها و خیابان‌ها و میادین شهر شایسته است آذین‌بندی شود به نحوی که اگر مسافری وارد شهر شد، بداند که اهالی این شهر، جزو عشاق آن حضرت و عشاق جمال آسمانی آن حضرت هستند.

     به گفته وی ، آداب معنوی، برنامه ‌ای معرفتی و امدادی است، در مناطق نیازمند سهمیه نانوایی‌ها را بخرید، به فقرا رسیدگی کنید، شب نیمه‌شعبان را احیاء نمایید و روز آن را روزه بگیرید، برای جوانان جلسات معرفتی تشکیل دهید و حتما از روحانیت استفاده کنید.

    رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل همچنین در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به اینکه طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، چهارم  مرداد روز استان اردبیل، به عنوان “روز بزرگداشت شیخ صفی‌الدین اردبیلی” تصویب و در تقویم‌های امسال درج گردید، افزود: این موضوع از سال ۱۳۹۴ در دستور کار شورای فرهنگ عمومی استان قرار گرفت و در سال ۱۳۹۵ در شورای فرهنگ عمومی کشور به تصویب رسید. برای درج در تقویم ملی، لازم بود در شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز مورد تصویب قرار گیرد و پس از تلاش مسئولان قبلی و فعلی مربوطه در جلسه ۸۲۵ شورای عالی انقلاب فرهنگی، چهارم  مرداد به عنوان “روز بزرگداشت شیخ صفی‌الدین اردبیلی” و درج در تقویم رسمی و ملی، مورد تصویب قرار گرفت.

    آیت‌الله عاملی با اشاره به اینکه این مصوبه  اقتضائات بزرگی دارد، گفت: لزوم تشکیل دبیرخانه دائمی بزرگداشت شیخ صفی‌الدین اردبیلی و سلسله صفویه به ریاست استاندار و عضویت تمام دستگاه‌های فرهنگی، پیگیری ردیف اعتبار ملی از طریق نمایندگان مجلس در بودجه سالانه، برای اعتبار فرهنگی و برای برنامه‌های پژوهشی، تدوین و نشر کتب و مجلات و برگزاری آیین‌های ادبی، هنری و جشنواره‌های ملی و بین‌المللی با دعوت از کشورهای متاثر از تمدن صفویه ، معرفی مکتب علمی، فرهنگی، فقهی، هنری، فلسفی و شیعی اردبیل به ایران و جهان و  مطالبه پردازش به تمدن صفویه از مراکز علمی و دانشگاهی سراسر کشور در از جمله این اقتضائات است.

    امام جمعه اردبیل همچنین ورود دانشگاه محقق اردبیلی به جمع دانشگاه‌های برتر در رتبه بندی Times ۲۰۲۱ را  تبریک گفت.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *