×
×

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دزفول
۱۳۱۷هکتارجنگل‌بلوط در دزفول آفت‌زدایی‌شد

  • کد نوشته: 28272
  • ۱۴۰۰-۰۱-۰۷
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب و کار به نقل از ایرنا، علیرضا فتح الهی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه ۴۰ هزار هکتار از جنگل‌های منطقه زاگرس در شمال خوزستان دچار آفت کرم جوانه خوار شده اند افزود: عملیات مبارزه با آفت جوانه خوار در ۲ ناحیه دره کاید و احمد فداله دزفول آغاز شده و تا ۲۰ روز آینده ادامه دارد.
    ۱۳۱۷هکتارجنگل‌بلوط در دزفول آفت‌زدایی‌شد
  • تبلیغ هدفمند

    رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دزفول گفت: عملیات مبارزه با آفت جوانه خوار در سطح یک‌هزار و ۳۱۷ هکتار جنگل‌های بلوط این شهرستان آغاز شد.

    ۱۳۱۷هکتارجنگل‌بلوط در دزفول آفت‌زدایی‌شد
    ۱۳۱۷هکتارجنگل‌بلوط در دزفول آفت‌زدایی‌شد
    ۱۳۱۷هکتارجنگل‌بلوط در دزفول آفت‌زدایی‌شد

    به گزارش بازار کسب و کار به نقل از ایرنا، علیرضا فتح الهی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه ۴۰ هزار هکتار از جنگل‌های منطقه زاگرس در شمال خوزستان دچار آفت کرم جوانه خوار شده اند افزود: عملیات مبارزه با آفت جوانه خوار در ۲ ناحیه دره کاید و احمد فداله دزفول آغاز شده و تا ۲۰ روز آینده ادامه دارد.

    وی  با بیان اینکه در سال‌های اخیر با استفاده از محلول بی تی، که نوعی باکتری است، با این آفت مبارزه شده است گفت: به دلیل تاخیر در تامین اعتبار در زمان مناسب، هنوز موفق به کنترل و مهار کامل این آفت نشده‌ایم و با توجه به امکانات موجود، یک هزار و ۳۱۷ هکتار از جنگل‌های آلوده دزفول در سال جاری آفت زدایی خواهند شد.

    فتح الهی با بیان اینکه  امسال ۱۲هزار هکتار از جنگل های بلوط دزفول پایش می شوند گفت: برای اجرای کامل عملیات آفت زدایی با توجه به وسعت منطقه از روش محلول پاشی هوایی استفاده می شود.

    رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دزفول  کاهش سبزینه، تضعیف شاخ و برگ را از آثار مخرب این آفت عنوان کرد و گفت: در چند سال اخیر علاوه بر آفت جوانه خوار، عوامل دیگری همچون آتش سوزی، تصرف و تخریب، پدیده ریزگرد و خشکسالی، بیماری قارچی و سایر آفات مانند سوسک چوبخوار، کرم برگخوار و کرم جوانه خوار به تهدیدی برای حیات جنگل‌های بلوط شمال شهرستان دزفول تبدیل شده اند.

    پهنهٔ رویشی زاگرس شامل رشته کوه های زاگرس، وسیع ترین و اصلی ترین رویشگاه گونه های مختلف بلوط در ایران بوده و به همین دلیل این منطقه از اهمیت بسیار ویژه ای برخوردار است.

    جنگل های بلوط منطقه زاگرس از منتهی‌الیه شمال غربی کشور (استان آذربایجان غربی) آغاز و سپس غرب (استان‌های کرمانشاه، ایلام، چهارمحال و بختیاری، خوزستان و لرستان) و جنوب غرب ایران (استان‌های کهگیلویه و بویراحمد و فارس) را در بر می گیرد.

    در بین ۱۱ استان واقع در ناحیه رویشی زاگرس، استان های فارس، لرستان و خوزستان مقام های اول تا سوم را از نظر وسعت رویشگاه های جنگلی و درختی دارا هستند.

    جنگل های طبیعی زاگرس با ۹۰۰ هزار هکتار وسعت در شمال و شمال شرق خوزستان قرار دارند.

    مساحت جنگل ها ، مراتع و بیشه زارهای دزفول بیش از ۳۴۵ هزار هکتار است.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *