معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری سقز گفت: باتوجه به آمار بالای مبتلایان شهر سنته به ویروس کرونا، ورود افراد غیر بومی به این شهر ممنوع شد.
×
×

ممنوعیت ورود افراد غیر بومی به شهر سنته بخاطر کرونا

  • کد نوشته: 28372
  • ۱۴۰۰-۰۱-۰۸
  • ۰
  • معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری سقز گفت: باتوجه به آمار بالای مبتلایان شهر سنته به ویروس کرونا، ورود افراد غیر بومی به این شهر ممنوع شد.
    ممنوعیت ورود افراد غیر بومی به شهر سنته بخاطر کرونا
  • تبلیغ هدفمند
    کرونا ورود افراد غیر بومی به شهر سنته را ممنوع کرد
    ممنوعیت ورود افراد غیر بومی به شهر سنته بخاطر کرونا

    معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری سقز گفت: باتوجه به آمار بالای مبتلایان شهر سنته به ویروس کرونا، ورود افراد غیر بومی به این شهر ممنوع شد.

    ، ناصر خامی در جلسه اضطراری ستاد کرونای شهرستان سقز اظهار داشت: تجمع و ورود به سنته، استقبال از مرگ است چون شرایط کرونا در این شهر قرمز است.

    وی افزود: در این جلسه تصمیمات جدیدی را برای مقابله با کرونا و کاهش مبتلایان این شهر تصویب کردیم که بخشی از آن شامل، ممنوعیت هر نوع تجمع و برگزاری مراسم اداری و غیر اداری، اعلام هشدارها و توصیه ها توسط امام جمعه سنته و انجام اقدامات اطلاع رسانی ممنوعیت ورود به شهر توسط بخشداری و شهرداری سنته است.

    وی اضافه کرد: گشت زنی نیروهای مرکز بهداشت در شهر سنته، نمونه گیری از تمامی ساکنان توسط مرکز بهداشت و توزیع چهار قلم کالای اساسی توسط صنعت، معدن و تجارت برای اقدامات پیشگیرانه جلوگیری از تردد ضروری مردم به سقز نیز بخشی از این تصمیمات است.

    خامی بر نظارت دقیق صمت و مرکز بهداشت بر نانوایی ها، نظارت بر نحوه انتقال و دفن زباله ها، توزیع بسته معیشتی به خانواده های نیازمندان توسط سپاه پاسداران و توزیع اقلام بهداشتی ماسک و مواد ضدعفونی کننده به مردم این شهر تاکید کرد.

    معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری سقز یادآور شد: با همکاری شهرداری سنته و مرکز بهداشت حتی الامکان برای حضور در مراکز پزشکی و خدمات تزریقات تسهیل‌گری می شود تا رفت و آمدها به حداقل برسد.

    وی در بخشی از سخنان از عموم مردم خواست از شرکت در مراسم عقد، عروسی و ترحیم خودداری کنند و افزود: در صورت عدم رعایت موارد بهداشتی و دستورالعمل ها و مصوبه های ستاد کرونا، شهر سنته، قرنطینه می شود.

    رییس شبکه بهداشت و درمان سقز نیز گفت: تعدادی از مردم روستاهای نزدیک به سنته و مردم بخش زیویه نیز به این بیماری دچار شده اند و در صورتی که مردم پروتکل ها را رعایت نکنند، هفته آینده شرایط سقز، قرمز می شود.

    دکتر انور بهرامی با بیان اینکه کادر درمان خسته شده اند، افزود: در بیمارستان ها شاهد از بین رفتن توان کادر درمان هستیم.

    این متخصص داخلی، با اشاره به اینکه رعایت پروتکل های بهداشتی توسط همه افراد ضروری است تاکید کرد: عدم رعایت پروتکل های بهداشتی، نشان دهنده بی توجهی به مسوولیت اجتماعی است.

    به دنبال سرایت و شیوع کرونا در شهر سنته ناشی از حضور مردم در مراسم ها و برگزاری تجمع ها، بیش از ۵۰ نفر از مردم این شهر تازه تاسیس به بیماری کرونا مبتلا شده اند که حال چند نفر وخیم است.

    سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *