×
×

رییس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی
خروج سامانه‌بارشی از آذربایجان‌شرقی

  • کد نوشته: 28381
  • ۱۴۰۰-۰۱-۰۸
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب و کار به نقل از ایرنا، محمد امیدفر، روز شنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه با خروج این سامانه دمای هوا امشب کاهش می یابد، افزود: از فردا تا روز چهارشنبه به تدریج دمای هوای استان به صورت نسبی تا ۶ درجه سانتی گراد افزایش می یابد.
    خروج سامانه‌بارشی از آذربایجان‌شرقی
  • تبلیغ هدفمند

    رییس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه صبح امروز شاهد بارش پراکنده برف در برخی نواحی استان بودیم، گفت: سامانه بارشی از اواخر امروز از استان خارج و جوی نسبتا پایدار تا پایان هفته حاکم می‌شود.

    خروج سامانه‌بارشی از آذربایجان‌شرقی
    خروج سامانه‌بارشی از آذربایجان‌شرقی
    خروج سامانه‌بارشی از آذربایجان‌شرقی

    به گزارش بازار کسب و کار به نقل از ایرنا، محمد امیدفر، روز شنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه با خروج این سامانه دمای هوا امشب کاهش می یابد، افزود: از فردا تا روز چهارشنبه به تدریج دمای هوای استان به صورت نسبی تا ۶ درجه سانتی گراد افزایش می یابد.

    وی اظهار داشت: در این مدت هوای استان صاف تا قسمتی ابری بوده و بعد از ظهر گاهی شاهد افزایش موقت ابرخواهیم بود و در برخی مناطق غبار محلی یا مه رقیق روی می دهد.

    رییس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: از فردا باد ملایم گاهی تا نسبتا شدید در استان خواهد وزید و احتمال آسیب دیدن سازه های موقت و گلخانه ها، تابلوهای تبلیغاتی، سقوط اجسام از ساختمان های نیمه کاره و شکستن شاخه های درختان وجود دارد.

    امیدفر، از کشاورزان و باغداران خواست به توصیه های کارشناسان جهاد کشاورزی استان در مواقع وزش باد شدید توجه کنند.

    آذربایجان شرقی منطقه ای سردسیر و کوهستانی است و از لحاظ تقسیم بندی های اقلیمی جزو مناطق نیمه خشک به حساب می آید.

    آب و هوای این استان به طور کلی سرد و خشک است ولی به علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم های متفاوتی برخوردار است.

    این استان همواره تحت تأثیر باد های سرد شمالی و سیبری و بادهای مرطوب دریای سیاه و مدیترانه و اقیانوس اطلس همچنین بادهای محلی متاثر از کوهستان های سبلان در شرق، سهند در غرب و جنوب غربی، رشته کوه های قره داغ در شمال، رشته کوه های تخت سلیمان و اربط در جنوب، ارتفاعات بزقوش در جنوب شرق و قوشاداغ در شمال شرق استان قرار دارد.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *