×
×

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری
چهارمحال‌وبختیاری همچنان در گردوغبار

  • کد نوشته: 28402
  • ۱۴۰۰-۰۱-۰۸
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب و کار به نقل از ایرنا، مهران چراغپور روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: وزش باد در روز شنبه در برخی ساعات به حدود ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت در استان ‌رسید که نه تنها گرد و خاک انتقالی از کشور عراق را با خود به همراه دارد بلکه به سبب خشکی هوا و رطوبت کم منجر به خیزش گرد و خاک محلی نیز شده و هوا را برای گروه‌های حساس ناسالم کرده است.
    چهارمحال‌وبختیاری همچنان در گردوغبار
  • تبلیغ هدفمند

     مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری با اشاره به وزش باد شدید در این استان، گفت: شکل‌گیری تندباد از سوم فروردین در استان آغاز شد و پیش‌بینی می‌شود تا پایان هفته در استان تداوم داشته باشد.

    چهارمحال‌وبختیاری همچنان در گردوغبار
    چهارمحال‌وبختیاری همچنان در گردوغبار
    چهارمحال‌وبختیاری همچنان در گردوغبار

    به گزارش بازار کسب و کار به نقل از ایرنا، مهران چراغپور روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: وزش باد در روز شنبه در برخی ساعات به حدود ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت در استان ‌رسید که نه تنها گرد و خاک انتقالی از کشور عراق را با خود به همراه دارد بلکه به سبب خشکی هوا و رطوبت کم منجر به خیزش گرد و خاک محلی نیز شده و هوا را برای گروه‌های حساس ناسالم کرده است.

    وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود این وضعیت تا پایان هفته در استان تداوم داشته باشد اما از شدت آن در برخی ساعات کاسته می‌شود.

    چراغپور همچنین از وقوع رگبارهای بهاری در استان به ویژه در شهرستان کوهرنگ برای پایان هفته خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود این سامانه بارشی حدود ۱۰ میلیمتر بارش در این شهرستان برجا بگذارد اما از آنجاکه ممکن است الگوهای بارشی تا آن زمان تغییر کند در روزهای آینده اطلاعیه‌های جدید صادر می‌شود.

    مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: الگوهای پیش‌یابی حاکی از آن است که تا ۲۰ فروردین بارش موثری برای استان وجود ندارد.

    به گزارش ایرنا، اگر شاخص کیفیت هوا بین صفر تا ۵۰ باشد، کیفیت هوا در وضع پاک، ۵۰ تا ۱۰۰ وضعیت سالم و ۱۰۰ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروه‌های حساس (بیماران قلبی، ریوی، سالمندان و کودکان)، ۱۵۰ تا ۲۰۰ ناسالم برای تمام افراد جامعه و ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار بسیار ناسالم است.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *