مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای کردستان گفت: ۲۸ نقطه حادثه‌خیز در جاده‌های استان شناسایی شده که سال قبل با صرف ۱۰۰ میلیارد ریال ۱۴ نقطه رفع خطر و اصلاح شده‌ است.
×
×

ساماندهی ۱۴ نقطه حادثه‌خیز در کردستان

  • کد نوشته: 28464
  • ۱۴۰۰-۰۱-۰۹
  • ۰
  • مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای کردستان گفت: ۲۸ نقطه حادثه‌خیز در جاده‌های استان شناسایی شده که سال قبل با صرف ۱۰۰ میلیارد ریال ۱۴ نقطه رفع خطر و اصلاح شده‌ است.
    ساماندهی ۱۴ نقطه حادثه‌خیز در کردستان
  • تبلیغ هدفمند
    ۱۴ نقطه حادثه‌خیز در کردستان ساماندهی شد
    ساماندهی ۱۴ نقطه حادثه‌خیز در کردستان

    مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای کردستان گفت: ۲۸ نقطه حادثه‌خیز در جاده‌های استان شناسایی شده که سال قبل با صرف ۱۰۰ میلیارد ریال ۱۴ نقطه رفع خطر و اصلاح شده‌ است.

    محمد راشد مدرس‌گرجی اظهار داشت: سال گذشته حدود ۱۰۰ میلیارد ریال در انجام عملیات خط‌کشی، آسفالت، نصب علایم ‌و لکه گیری در استان هزینه‌ شده و بیشتر اعتبارات از محل اعتبارات ملی و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور تامین شده است.

    وی افزود: بیشتر راه‌های کردستان، پاسخگوی میزان حمل و نقل جاده‌ای استان نیست و شاهد وجود ضعف‌هایی در برخی از راه‌های مواصلاتی هستیم.

    مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای کردستان طول راههای استان را هشت هزار کیلومتر اعلام و اظهار داشت: یکی از وظایف اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای حفظ و نگهداری از این راه‌هاست که در حال حاضر فعالیت‌های زیادی در راه‌های روستایی و بزرگراهی در حال انجام است.

     مدرس گرجی یکی از مهمترین محورها را کریدور شمال به جنوب  دانست و افزود: ۳۲۰ کیلومتر  از این مسیر در کردستان قرار دارد که از شهرستانهای کامیاران و سنندج و دیواندره و در نهایت سقز عبور می‌کند.

    وی تاکید کرد: امید است بابهره‌برداری از کریدور شمال جنوب، بتوانیم سفری ایمن را برای رانندگان و مسافران  کشور و استان ایجاد کنیم.

    مدرس‌گرجی گفت: پارسال در قالب طرح ابرار حدود ۱۰۰کیلومتر از راه‌های روستایی استان آسفالت شده و امیدواریم در طول سال‌جاری نیز جهشی در آسفالت راه‌های روستایی داشته باشیم.

    مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای کردستان اضافه کرد: در سال گذشته، همه رانندگان علی‌رغم وجود مشکلات و شرایط کرونایی با همه وجود پای کار بودند.

     مدرس گرجی یادآور شد: در نوروز ۱۴۰۰ از وضعیت سلامت همه مسافران نوروزی استعلام صورت می‌گیرد و برای هر اتوبوس فقط ۵۰درصد ظرفیت بلیط فروخته می‌شود.

     حدود ۱۶هزار راننده در قالب بیش از ۷۰ شرکت حمل و نقل مسافر و بار در کردستان فعالیت دارند.

    طول شبکه راه‌های استان هفت هزار و ۸۳۴ کیلومتر شامل ۶ هزار کیلومتر راه روستایی، ٢٢۶ کیلومتر بزرگراه، ٣٠٨ کیلومتر راه اصلی و یک هزار و ٣٠٠ کیلومتر راه فرعی است.

    کردستان با ۲۸ هزار کیلومتر مربع در حاشیه جنوبی رشته کوه زاگرس قرار گرفته و یکی از مناطق سرسیر کشور است.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *