×
×

گئورگی بوریسنکو سفیر روسیه در مصر
برای بازگشایی کانال سوئزروسیه اعلام آمادگی کرد

  • کد نوشته: 28465
  • ۱۴۰۰-۰۱-۰۹
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب کار آنلاین به نقل از ایرنا به نقل از ریانووستی، بوریسنکو گفت: روسیه آماده است تا هر نوع کمک را برای رفع مسدودیت کانال سوئز با کشتی "اور گرین" در اختیار مصر قرار دهد.
    برای بازگشایی کانال سوئزروسیه اعلام آمادگی کرد
  • تبلیغ هدفمند

    گئورگی بوریسنکو سفیر روسیه در مصر، آمادگی روسیه را برای کمک به مصر در بازگشایی کانال سوئز که از چند روز پیش بخاطر به گل نشستن کشتی “اور گرین” مسدود شده، اعلام کرد.

    برای بازگشایی کانال سوئزروسیه اعلام آمادگی کرد

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین به نقل از ایرنا به نقل از ریانووستی، بوریسنکو گفت: روسیه آماده است تا هر نوع کمک را برای رفع مسدودیت کانال سوئز با کشتی  “اور گرین” در اختیار مصر قرار دهد.

    وی افزود: کانال سوئز شاهراه آبی مهمی برای جهان است و روسیه نیز از بروز حادثه پیش آمده ناراحت است.

    سفیر روسیه خاطرنشان کرد: ما امیدواریم که این مساله در کوتاهترین زمان ممکن حل شود و فعالیت کانال سوئز از سر گرفته شود، بدیهی است ما برای ارائه هر کمک لازم به دوستان مصری آمادگی داریم. 

    بوریسنکو گفت که دولت مصر تاکنون درخواست کمک نکرده است. 

     شرکت ناظر بر اقدامات امداد و نجات کشتی “اور گرین” گفت که تلاش ها برای نجات این کشتی غول پیکر که در هنگام طوفان شن در کانال سوئز  گرفتار شده، ممکن است هفته ها بطول انجامد.

    این در حالی است که اروپا و آمریکا به دلیل شیوع بیماری همه گیری کرونا به افزایش واردات نیاز دارد و مسدود شدن این کانال موجب شده تا کانتینرهای حمل بار در مناطق مبدا بصورت خالی نگهداری شود.

    بحران به وجود آمده موجب انباشت کالا و ایجاد گلوگاه در بندرهای دریایی شده است که این امر بر بخش حمل و نقل تأثیر می‌گذارد و هزینه حمل و نقل را افزایش خواهد داد و اوضاع اقتصادی جهان را وخیم تر خواهد کرد.

    بر اساس برآورد روزنامه تخصصی حمل و نقل « لویدز لیست » روزانه تقریباً ۹.۶ میلیارد دلار کالای کانتینری از کانال سوئز عبور می کند.

    کارشناسان اقتصادی می‌گویند که هزاران کانتینر پس از خالی شدن مواد آنها در بازارهای جهانی از طریق کانال سوئز به کارخانه های آسیا بازگردانده می شود.

    سرلشکر «اسامه ربیع» رئیس اداره کانال سوئز در نشست خبری اعلام کرد که کاپیتان کشتی به گل نشسته، اولین و آخرین مسئول بحران است زیرا او ناخدای کشتی است.

    وی اظهار داشت که شرایط جزر و مد و سرعت باد حل بحران را دشوار می‌کند اما فعالیت های شدیدی برای حل این بحران در حال انجام است.

    به گزارش شبکه روسیه الیوم،  اسامه ربیع با بیان اینکه کانال سوئز کشتی های بزرگتر از کشتی بحران زده را تحمل کرده است، افزود: همین کشتی پیش از این بارها از کانال سوئز بدون هیچ مشکلی عبور کرده بود.

    وی تاکید کرد که مقامات مسئول در کانال سوئز مشغول تحقیق در مورد بحران به وجود آمده هستند.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *