×
×

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس از روستاهای فارس
دعوت‌روستاهای‌فارس به طرح‌ملی روستای‌قرآنی

  • کد نوشته: 28508
  • ۱۴۰۰-۰۱-۰۹
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب و کار به نقل از ایرنا، روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس دوشنبه در خبری به نقل از صابر سهرابی با اشاره به برگزاری طرح ملی انتخاب و معرفی روستای قرآنی ایران ابراز کرد: معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به‌منظور ساماندهی، تقویت و حمایت از فعالیت‌های دینی در روستاها، با هماهنگی و جلب مشارکت دستگاه‌های فرهنگی و دینی طرح ملی«انتخاب و معرفی روستای قرآنی ایران» را اجرا می‌کند.
    دعوت‌روستاهای‌فارس به طرح‌ملی روستای‌قرآنی
  • تبلیغ هدفمند

    مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس از روستاهای فارس برای شرکت در طرح ملی معرفی روستای قرآنی ایران دعوت کرد.

    دعوت‌روستاهای‌فارس به طرح‌ملی روستای‌قرآنی
    دعوت‌روستاهای‌فارس به طرح‌ملی روستای‌قرآنی
    دعوت‌روستاهای‌فارس به طرح‌ملی روستای‌قرآنی

    به گزارش بازار کسب و کار به نقل از ایرنا، روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس دوشنبه در خبری به نقل از صابر سهرابی با اشاره به برگزاری طرح ملی انتخاب و معرفی روستای قرآنی ایران ابراز کرد: معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به‌منظور ساماندهی، تقویت و حمایت از فعالیت‌های دینی در روستاها، با هماهنگی و جلب مشارکت دستگاه‌های فرهنگی و دینی طرح ملی«انتخاب و معرفی روستای قرآنی ایران» را اجرا می‌کند.


    او هدف از اجرای این طرح را الگوسازی و جهت‌دهی به فعالیت‌های قرآن و عترت در روستاها، توسعه و ترویج و جریان‌سازی فرهنگ قرآن و عترت در اقشار مختلف جامعه، تقویت هویت دینی و شبکه‌سازی فعالیت‌های قرآن و عترت در مناطق روستایی کشور برشمرد.
    سهرابی اظهار کرد: روستای قرآنی ایران به‌‎صورت سالانه و طی مراسم رسمی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی معرفی شده و نشان ویژه و لوح افتخاری دریافت می‌دارد؛ همچنین خیران قرآنی روستای منتخب تقدیر خواهند شد.

    وی یکی دیگر از دستاوردهای این طرح را حمایت ویژه از توسعه فعالیت‌های قرآنی و حمایت مادی و معنوی از استعدادهای قرآنی روستای منتخب دانست.
    به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس انتخاب روستای قرآنی کشور براساس شاخصه‌های عمومی شامل شهدا و ایثارگران روستا‏، علما و نخبگان فرهنگی و دینی، مساجد و حسینیه فعال، کتابخانه فعال و آثار علمی منتشر شده توسط اهالی روستا و شاخصه‌های تخصصی همچون آموزش و پژوهش، تبلیغ و ترویج خواهد بود.

    سهرابی بیان داشت: در شاخص آموزشی و پژوهشی، برخورداری از مؤسسه و مرکز فرهنگی و قرآنی فعال، جلسه خانگی و هیئت قرآنی فعال، دوره و کارگاه آموزشی قرآن‏، قرآن‌آموز، حافظ و قاری قرآن، معلم و مربی قرآنی فعال، نشست و کرسی پژوهشی و آثار علمی و آموزشی قرآنی منتشر شده توسط اهالی روستا مورد نظر است.
    مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس ادامه داد: همچنین در شاخص تبلیغی و ترویجی، مواردی چون برگزاری محفل و کرسی تلاوت قرآن‏، محصول قرآنی تولید شده توسط اهالی روستا، برگزیده در مسابقات و جشنواره‌های قرآنی، گروه فعال تواشیح، همخوانی و سرود، خادم، پیشکسوت و فعال قرآنی، رویداد قرآنی، موقوفه قرآنی، مسجد مجری طرح تلاوت نور، ضریب اثربخشی فعالیت‌های قرآنی در روستاو برنامه‌های قرآنی روستا در سال ۱۴۰۰ بررسی می‌شود.
    وی همچنین اظهار کرد: شاخص‌های کیفی نیز شامل ضریب اثربخشی مفاهیم و آموزه‌های قرآن در فضای عمومی روستا، برنامه‌های قرآنی روستا در سال ۱۴۰۰ و فضاسازی قرآنی روستا و استقرار المان‌های محیطی مرتبط است. در تمامی این موارد امتیاز شاخص‌ها به نسبت جمعیت روستا محاسبه خواهد شد.

    مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با بیان اینکه دهیاران برای ثبت‌نام در این طرح تا ۱۵ فروردین‌ماه جاری می‌توانند به سامانه https://ayat.farhang.gov.ir مراجعه کنند، گفت: بر اساس اطلاعات جمع‌آوری شده، هیئت‌های استانی حداکثر سه روستا را به‌عنوان روستاهای منتخب استانی انتخاب و ضمن انتخاب یک روستا باعنوان روستای برتر، کاربرگ و مستندات آن را به دبیرخانه دائمی این رویداد ملی ارسال می‌کنند.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *