×
×

مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان
افزایش۲برابری سامانه‌های نوین آبیاری

  • کد نوشته: 28511
  • ۱۴۰۰-۰۱-۰۹
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب و کار به نقل از ایرنا، حسین شاهینی روز دوشنبه گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: وسعت اجرای سامانه‌های نوین آبیاری از ابتدای سال ۱۳۹۲ تا کنون در استان سمنان افزایش مطلوبی داشته است.
    افزایش۲برابری سامانه‌های نوین آبیاری
  • تبلیغ هدفمند

    مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: یکهزار و ۹۴۰ میلیارد و ۴۷۶ میلیون ریال از سال ۹۲ تاکنون برای اجرای طرح‌های آبیاری نوین در اراضی کشاورزی این استان اختصاص یافت.

    افزایش۲برابری سامانه‌های نوین آبیاری
    افزایش۲برابری سامانه‌های نوین آبیاری
    افزایش۲برابری سامانه‌های نوین آبیاری

    به گزارش بازار کسب و کار به نقل از ایرنا، حسین شاهینی روز دوشنبه گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: وسعت اجرای سامانه‌های نوین آبیاری از ابتدای سال ۱۳۹۲ تا کنون در استان سمنان افزایش مطلوبی داشته است.


    وی اضافه کرد: از سال ۱۳۹۲ تا کنون(در مدت هشت سال) وسعت اجرای سامانه نوین آبیاری در اراضی کشاورزی استان سمنان در حدود ۱۸ هزار و ۳۲۵ هکتار افزایش یافت.
    مدیر امور آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان تصریح کرد: از ابتدا تا سال ۱۳۹۲ در استان در وسعت ۱۸ هزار و ۲۹ هکتار سامانه آبیاری نوین اجرا شد.
    وی بیان کرد: از سال ۹۸ تا کنون ۶ هزار و ۳۴۰ هکتار از اراضی استان سمنان با ۶۷۶ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال اعتبار به سامانه‌های نوین آبیاری تجهیز شد.
    شاهینی به برخی ویژگی ها و مزایای اجرای آبیاری تحت فشار اشاره کرد و گفت: صرفه جویی در مصرف آب، توزیع یکنواخت آب در مزرعه و افزایش کمی و کیفی محصول برخی از این مزایا است.
    مدیر امور آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان خاطرنشان کرد: امکان انجام آبیاری همراه با کودپاشی و سمپاشی و پخش یکنواخت آنها، افزایش بازدهی آبیاری بیش از ۷۰ درصدی، کاهش مصرف سم و کود بیش از ۲۵ درصد و افزایش تولید محصول تا ۳۰ درصد از مزایای اجرای آبیاری تحت فشار است.

    افزایش ۲ برابری سامانه‌های نوین آبیاری

    مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به افزایش بیش از ۱۰۰ درصدی سامانه‌های نوین آبیاری گفت: طی دولت‌های یازدهم و دوازدهم اجرای سامانه‌های نوین آبیاری در استان سمنان اکنون به بیش از ۳۶ هزار هکتار رسید

    وی اظهار داشت: تا سال ۱۳۹۲ سامانه های نوین آبیاری در مدلهای قطره‌ای بارانی و کم‌فشار در حدود ۱۶ هزار هکتار اراضی کشاورزی استان سمنان اجرایی شده بود، اما با تلاش‌های صورت گرفته در دولت‌های یازدهم و دوازدهم، سطح اراضی کشاورزی مجهز به سامانه های نوین آبیاری به ۳۶ هزار و ۳۵۲ هکتار افزایش یافته است و برنامه‌ریزی‌های لازم برای استمرار این روند ادامه دارد.

    مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان عنوان کرد: از میان مدلهای مختلف سامانه‌های نوین آبیاری در ارزیابی کشاورزی استان ، مدل قطره‌ای بیشترین سهم را دارد و تا کنون بیش از ۲۲ هزار و ۶۳۵ هکتار از این اراضی در استان سمنان به سیستم آبیاری قطره‌ای مجهز شده‌است.
    استان سمنان ۱۹۸ هزار هکتار اراضی کشاورزی دارد.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *