استاندار زنجان گفت: با توجه به رنگ نارنجی کرونایی سه شهر استان ورود خودروهای شخصی با پلاک بومی از ازنجان، ابهر و خرمدره به سایر شهرهای استان ممنوع بوده و برای پیشبرد بهتر کارها نیروی انتظامی، سپاه انصارالمهدی(عج) و هلال احمر نیز در این امر مشارکت می کنند.
×
×

ممنوعیت خروج و ورود خودروها به سه شهر نارنجی زنجان

  • کد نوشته: 28830
  • ۱۴۰۰-۰۱-۱۳
  • ۰
  • استاندار زنجان گفت: با توجه به رنگ نارنجی کرونایی سه شهر استان ورود خودروهای شخصی با پلاک بومی از ازنجان، ابهر و خرمدره به سایر شهرهای استان ممنوع بوده و برای پیشبرد بهتر کارها نیروی انتظامی، سپاه انصارالمهدی(عج) و هلال احمر نیز در این امر مشارکت می کنند.
    ممنوعیت خروج و ورود خودروها به سه شهر نارنجی زنجان
  • تبلیغ هدفمند
    خروج و ورود خودروها به سه شهر نارنجی استان زنجان ممنوع است
    ممنوعیت خروج و ورود خودروها به سه شهر نارنجی زنجان

    استاندار زنجان گفت: با توجه به رنگ نارنجی کرونایی سه شهر استان ورود خودروهای شخصی با پلاک بومی از ازنجان، ابهر و خرمدره به سایر شهرهای استان ممنوع بوده و برای پیشبرد بهتر کارها نیروی انتظامی، سپاه انصارالمهدی(عج) و هلال احمر نیز در این امر مشارکت می کنند.

    فتح الله حقیقی در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونای استان افزود: همچنین ورود خودروهای شخصی غیربومی به شهرهای زنجان، ابهر و خرمدره ممنوع است که در صورت تخطی جریمه خواهند شد و ممنوعیت تردد از ساعت ۲۲ تا سه بامداد نیز به شدت کنترل خواهد شد.

    وی با اشاره به اینکه بر اساس آمار اعلام شده میزان خروج خودروهای بومی استان در تعطیلات نوروزی نسبت به مدت مشابه سال ۹۹، افزایش ۱۲۰ درصدی دارد، اظهار داشت: از طرفی ورود خودروهای شخصی به این استان نیز ۱۱۸ درصد افزایش داشته که این موضوع بیانگر بی توجهی به وضعیت کرونایی حاکم است.

    حقیقی با بیان اینکه بررسی ها نشان می دهد یکی از علل مهم تغییر وضعیت زرد کرونایی شهر زنجان به نارنجی ورود مسافران برای دید و بازدید نوروزی است، افزود: در زمان حاضر افزایش شمار مبتلایان کرونایی استان به روزهای قبل از عید نوروز، باز می گردد که روند کنونی، خود را در هفته های آینده نشان خواهد داد.

    وی با اشاره اینکه با توجه به شرایط نارنجی کرونایی شهرهای زنجان، ابهر و خرمدره فرمانداران این شهرستان ها باید به موارد مهمی توجه داشته باشند، اضافه کرد: با توجه به در پیش بودن ۱۳ فروردین ” روز طبیعت” با هدف پیشگیری از کرونا، استفاده عموم از پارک ها و تفرجگاهها ممنوع بوده و فرماندار طارم نیز در این خصوص تمهیدات لازم را انجام دهد.

    حقیقی با اشاره به اینکه برای میدانی کردن این مهم، فرمانداران سه شهر یاد شده با تشکیل جلسه امنیتی- خدماتی تمهیدات لازم برای روز طبیعت را به دقت بررسی کنند، افزود: در این روز فرمانداران سه شهر با استقرار کمیته امنیتی – خدماتی، کنترل و نظارت لازم را انجام خواهند داد همچنین قرارگاه مرکزی ستاد در همین روز به ریاست معاون امور سیاسی، امنیتی و اجتماعی در استانداری تشکیل و موضوع را رصد می کند.

    وی  اضافه کرد: محدودیت های دیگر سه شهر نارنجی استان نیز بر اساس جدول اعلامی از سوی وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی اجرایی خواهد شد و تمامی دستگاههای اجرایی موظف هستند، وسیله نقلیه مورد نیاز را در اختیار امور بهداشتی شهرهای یاد شده  قرار دهند.

    استاندار زنجان با اشاره به اقدامات انجام گرفته خاطرنشان کرد : این استان  با ساز وکارهای لازم میزان تست پی سی آر کرونا در استان را به ۹.۲ درصد رساند، بطوریکه به ازای هر یکهزار نفر جمعیت، بالای ۱۹۰ نفر تست انجام گرفته است.

    وی اضافه کرد: بر این اساس به ازای یک نفر ۱۲ نفر رهگیری شده است و در این میان نقاهتگاه مطلوب برای افراد دارای پی سی آر مثبت ایجاد شود و برای مقابله با این بیماری خطرناک عموم مردم باید همراه و همکاری لازم را داشته باشند.

    استاندار زنجان، با تاکید بر اینکه پیش از این نیز نسبت به رعایت پروتکل ها، اجتناب از سفرهای نوروزی و برگزاری دورهمی و تجمعات تاکید شد، اما عده ای بی توجهی کردند، ادامه داد: همین  وضعیت به طغیان بیماری در تعدادی از روستاها استان منتهی شد و از طرفی بازگشت بالای ۲۰ هزار زنجانی شاغل در دیگر استانها به زنجان بدون انجام تست پی سی آر با وجود توصیه های قبلی بر تعداد مبتلایان به این بیماری افزوده شده است.

    استاندار زنجان خاطرنشان کرد: همه اصناف استان به ویژه در شهرهای دارای وضعیت نارنجی موظفند پروتکل های بهداشتی  و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند که ناظرین سلامت نیز بر این روند نظارت خواهند کرد.  

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *