×
×

دبیرخانه ستاد مدیریت کرونای استان اردبیل
کرونا در اردبیل‌دوباره‌ دراوج

  • کد نوشته: 28852
  • ۱۴۰۰-۰۱-۱۳
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب و کار به نقل از ایرنا، روز پنجشنبه ایرنا، تعداد بستری بیماران جدید کرونایی در استان اردبیل که تا ۲۰ نفر در روز کاهش یافته بود، در شبانه روز گذشته به ۴۲ نفر افزایش یافته و شمار بیماران بستری همزمان نیز نسبت به سه هفته پیش، از ۱۳۰ نفر به ۱۹۸ نفر رسیده است.
    کرونا در اردبیل‌دوباره‌ دراوج
  • تبلیغ هدفمند

     شیوع کرونا در استان اردبیل پس از حدود سه ماه شرایط پایدار، در روزهای اخیر اوج گرفته به طوری که طی شبانه‌روز گذشته علاوه قرار گرفتن هفت شهرستان این استان در وضعیت زرد، تعداد مبتلایان بستری نیز با سرعت زیاد در حال افزایش است.

    کرونا در اردبیل‌دوباره‌ دراوج
    کرونا در اردبیل‌دوباره‌ دراوج
    کرونا در اردبیل‌دوباره‌ دراوج

    به گزارش بازار کسب و کار به نقل از ایرنا، روز پنجشنبه ایرنا، تعداد بستری بیماران جدید کرونایی در استان اردبیل که تا ۲۰ نفر در روز کاهش یافته بود، در شبانه روز گذشته به ۴۲ نفر افزایش یافته و شمار بیماران بستری همزمان نیز نسبت به سه هفته پیش، از ۱۳۰ نفر به ۱۹۸ نفر رسیده است.

    بر اساس آخرین آمار اعلام شده از سوی دبیرخانه ستاد مدیریت کرونای استان اردبیل، افزایش شمار بستری جدید و بستری همزمان مبتلایان کووید.۱۹ در استان اردبیل طی سه هفته اخیر و با آغاز سفرهای نوروزی شروع شده و آمار کنونی با توجه به جمعیت استان، رقم بالایی محسوب می‌شود.

    دبیرخانه ستاد مدیریت کرونای استان اردبیل دیروز عصر اعلام کرد که با افزوده شدن سه شهرستان سرعین، بیله‌‎سوار و نیر، هفت شهرستان این استان در وضعیت زرد شیوع کرونا قرار گرفته است.

    تغییر وضعیت شیوع کرونا در سه شهرستان گردشگرپذیر سرعین، بیله‌سوار و نیر، پس از چند روز اوج‌گیری شیوع این بیماری در استان و سرازیر شدن مسافران و گردشگران نوروزی پیش از این توسط مسئولان بهداشت و درمان استان پیش‌بینی شده بود.

    بر اساس‌ آخرین وضعیت اعلام شده توسط وزارت بهداشت، هم‌اکنون شهرستان‌های اردبیل، پارس‌آباد، مشگین‌شهر، خلخال، سرعین، بیله‌سوار و نیر در وضعیت زرد و شهرستان‌های نمین، گرمی، انگوت، کوثر و اصلاندوز در وضعیت آبی قرار دارند.

    مسئولان بهداشت و درمان استان اردبیل از حدود سه هفته قبل شرایط این استان در زمینه شیوع کرونا را شکننده اعلام کرده و هشدار داده بودند که با حضور پرشمار گردشگران و کاهش سطح رعایت مقررات بهداشتی، روند شیوع کرونا در این استان افزایشی و صعودی خواهد بود.

    رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل امروز پنجشنبه اعلام کرد: وضعیت این استان در زمینه شیوع کرونا شکننده بوده و شیوع موج چهارم کرونا با توجه به سفرهای گسترده نوروزی و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم محتمل است.

    دکتر شهرام حبیب‌زاده با اشاره به فوت یک نفر دیگر از مبتلایان کرونا در استان اردبیل، شمار جان‌باختگان کرونا در این استان را از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون یک هزار و ۴۵۱ نفر اعلام کرد.

    وی گفت: هم اکنون ۵۰ نفر از مبتلایان کرونای استان اردبیل در بخش مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی استان تحت درمان قرار دارند.

    به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل، تاکنون ۲۱ نفر مبتلا به کرونای انگلیسی نیز در استان اردبیل شناسایی شده است.

    به گزارش ایرنا، چهار ماه پیش تعداد فوتی‌های کووید.۱۹ در استان اردبیل در رکودی کم‌سابقه به ۲۲ نفر فوتی در یک شبانه‌روز رسیده بود ولی طی سه ماه گذشته ۱۱ بار فوتی‌های کرونا در این استان به صفر رسید.

    بالاترین آمار مربوط به فوت بیماران مبتلا به کرونا در استان اردبیل در هشتم آذرماه با ۲۲ فوتی، بالاترین آمار بستری روزانه مبتلایان کرونا در ۲۵ آبان ماه با ۱۱۳ نفر و نیز بالاترین رکورد بستری همزمان بیماران کرونا با ۵۰۳ نفر در روز ۲ آذرماه به ثبت رسیده است.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *