×
×

استاندار بوشهر
ورودی‌های‌استان‌بوشهر ۱۲و۱۳فروردین بسته است

  • کد نوشته: 28858
  • ۱۴۰۰-۰۱-۱۳
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب و کار به نقل از ایرنا، عبدالکریم گراوند روز پنجشنبه در نشست ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر افزود: با توجه به اینکه چهار شهرستان بوشهر، گناوه، دیلم و دشتستان از نظر شیوع کرونا در وضعیت نارنجی قرار دارند برای حفظ سلامت مردم و شکستن زنجیره انتقال بیماری کووید ۱۹، همه سواحل، پارک‌ها و بوستان‌های این استاندر روز ۱۳ فروردین بسته است.
    ورودی‌های‌استان‌بوشهر ۱۲و۱۳فروردین بسته است
  • تبلیغ هدفمند

    استاندار بوشهر گفت: ورودی‌های این استان در روزهای ۱۲ و ۱۳ فروردین ماه روی خودروهای غیر بومی بسته و اجازه ورود به آنها داده نمی‌شود.

    ورودی‌های‌استان‌بوشهر ۱۲و۱۳فروردین بسته است

    به گزارش بازار کسب و کار به نقل از ایرنا، عبدالکریم گراوند روز پنجشنبه در نشست ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر افزود: با توجه به اینکه چهار شهرستان بوشهر، گناوه، دیلم و دشتستان از نظر شیوع کرونا در وضعیت نارنجی قرار دارند برای حفظ سلامت مردم و شکستن زنجیره انتقال بیماری کووید ۱۹، همه سواحل، پارک‌ها و بوستان‌های این استاندر روز ۱۳ فروردین بسته است.

    وی  اضافه کرد: برای شکستن زنجیره انتقال ویروس کرونا همه موارد ابلاغی در طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌های کرونایی در استان بوشهر با قاطعیت اجرا می‌شود.

    استاندار بوشهر با تاکید بر نقش شهرداران برای جلوگیری از ورود خودروها به پارک‌ها و سواحل اضافه کرد: برای صیانت از سلامتی مردم و برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و ایجاد ایمنی لازم در جامعه همه باید مشارکت لازم را داشته باشند.

    گراوند بیان کرد: در چهار ماه منتهی به اسفند ماه، بستری‌ها در بیشتر روزها ۲ رقمی بود اما با نزدیک شدن به عید نوروز و انجام خریدهای عید و شرکت در دید و بازدیدها شمار بستری‌ها سه رقمی و از ۱۶۶ بیمار کرونایی فراتر رفته است.

    وی  ادامه داد: همچنین با توجه به افزایش ابتلا و بستری در استان بوشهر بیمارستان‌های صحرایی با تجهیزات کادر این استان به طور کامل در حالت آماده‌باش قرار داشته باشند تا در صورت نیاز در اختیار دانشگاه علوم پزشکی بوشهر قرار گیرد.

    گراوند گفت: بزرگان برای رعایت شیوه‌نامه بهداشتی در شهرها، روستاها و محله‌ها با مداخله و حضور در بین مردم، زمینه کاهشی شدن ابتلا به کرونا را فراهم کنند.

    استاندار بوشهر با اشاره به اینکه بیشتر مبتلایان به کرونا از نوع ویروس جهش یافته است افزود: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مقابله با کرونا به عنوان یک معروف باید مورد توجه همه قرار گیرد.

    گراوند با تاکید بر جلوگیری از برپایی هرگونه مراسم تجمعی در همه زمینه‌ها از جمله عروسی، جشن و ختم اموات گفت: برپایی مراسم در باغ‌ویلاها در استان بوشهر برای مقابله با ویروس کرونا ممنوع است و در صورت برپایی مراسم این اماکن پلمب و افراد خاطی تحویل مقام‌های قضایی می‌شوند.

    استاندار بوشهر افزود: فعالیت تالارهای پذیرایی در شهرهای نارنجی وبرگزاری هرگونه برنامه فرهنگی، اجتماعی، مذهبی و ورزشی به صورت تجمعی در استان بوشهر ممنوع است و فعالیت رستوران‌ها و مکان‌های غذای‌خوری باید به‌صورت بیرون‌بر باشد.

    وی با تاکید بر ضرورت ادامه طرح شهید سلیمانی برای کنترل ویروس کرونا بیان کرد: افرادی‌که به ویروس کرونا مبتلا هستند اجازه خروج آنها از قرنطینه خانگی یا مکان دیگر داده نمی‌شود تا زمینه انتقال به افراد دیگر فراهم نشود.

    گراوند با گرامیدشت روز ۱۲ فروردین یادآور شد: ۱۲ فروردین سالروز استقرار، تثبیت نظام مقدس جمهوری اسلامی، مشارکت برای تعیین سرنوشت و اراده ملت ایران برای استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

    رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: استان بوشهر دارای چهار شهرستان با رنگ نارنجی و ۶ شهرستان با رنگ زرد است که تعداد مبتلایان به کرونا هر روز نسبت به روزهای قبل در این استان افزایش می‌یابد.

    دکتر سعید کشمیری افزود: در زمان حاضر براثر بی‌توجهی به پروتکل‌های بهداشتی، افزایش دورهمی‌ها، برپایی مراسم تجمعی عروسی و عزا، جشن‌ها و توجه نکردن به محدودیت‌ها در شهرهای نارنجی روزانه بین ۶۰ تا ۶۵ بیمار بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در بیمارستان‌های استان بوشهر بستری می‌شوند.

    وی ادامه داد: روزانه یکهزار و ۵۰۰ تست کرونا در شهرهای مختلف استان بوشهر گرفته می‌شود که از این میزان ۱۵ درصد مثبت است این درحالی است که تعداد ‌مبتلایان به کرونا در این استان نسبت به دی ماه سال گذشته هشت برابر شده‌است.

    دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر با بیان اینکه بیشتر مبتلایان به کرونا در استان خوشه‌ای و خانوادگی است تاکید کرد: اگر جلو انتقال ویروس کرونا گرفته نشود شیوع آن از کنترل خارج و به وضعیت حاد و بحرانی و افزایش فوتی‌ها می‌رسیم.

    کشمیری تصریح کرد: مسئولان باید همه محدودیت‌های مربوط به شهرهای نارنجی را اعمال کنند و با متخلفان برخورد شود.

    وی یادآور شد: بر اساس بررسی‌های انجام شده مبتلایان به ویروس کرونا در استان بوشهر بیشتر از نوع جهش یافته انگلیسی است.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *