دستگاه قضایی ۲ نفر از متصرفان و متخلفان عرصه‌های ملی شهرستان مریوان را به پرداخت ۸۳۳ میلیون ریال محکوم کرد.
×
×

محکومیت متصرفان عرصه‌های ملی مریوان به پرداخت ۸۳۳ میلیون ریال

  • کد نوشته: 28920
  • ۱۴۰۰-۰۱-۱۴
  • ۰
  • دستگاه قضایی ۲ نفر از متصرفان و متخلفان عرصه‌های ملی شهرستان مریوان را به پرداخت ۸۳۳ میلیون ریال محکوم کرد.
    محکومیت متصرفان عرصه‌های ملی مریوان به پرداخت ۸۳۳ میلیون ریال
  • تبلیغ هدفمند
    متصرفان عرصه‌های ملی مریوان به پرداخت ۸۳۳ میلیون ریال محکوم شدند
    محکومیت متصرفان عرصه‌های ملی مریوان به پرداخت ۸۳۳ میلیون ریال

    دستگاه قضایی ۲ نفر از متصرفان و متخلفان عرصه‌های ملی شهرستان مریوان را به پرداخت ۸۳۳ میلیون ریال محکوم کرد.

    رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مریوان اظهار داشت: با پیگیری هایی که اداره منابع طبیعی و مقام قضایی انجام دادند بالاترین مجازات برای ۲ نفر از متخلفان و متصرفان عرصه‌های ملی شهرستان مریوان ابلاغ شد.

    آزاد نامداری افزود: (م . ر) به اتهام تخریب و تصرف ۲ هزار و ۶۶۸ متر مربع از اراضی ملی و قطع  ۹ اصله درخت و ۱۹ اصله نهال جنگلی از نوع بلوط در روستای ساوجی علاوه بر رفع تصرف از عرصه به ۱۱ ماه حبس تعزیری محکوم شد.

    وی ادامه داد: این متهم در خصوص قطع ۹ اصله درخت جنگلی به پرداخت ۴۷۲ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم و در خصوص ۱۹ اصله نهال جنگلی به پرداخت ۴۲ میلیون و ۷۵۰ هزار ریال در حق صندوق دولت محکوم شد.

    وی اضافه کرد: در خصوص شکایت اداره منابع طبیعی نیز این متهم به پرداخت ۱۲۸ میلیون ریال بابت خسارت ناشی از تخریب صورت گرفته و در خصوص قطع درختان به مبلغ ۹۰ میلیون ریال و در خصوص قطع نهال های جنگلی ۳۸ میلیون ریال در حق اداره منابع طبیعی محکوم شد.

    رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مریوان افزود: متهم همچنین ملزم به انجام خدمات عمومی و کاشت پنج هزار اصله نهال جنگلی با هماهنگی کارشناسان اداره منابع طبیعی و نظارت اجرای احکام کیفری خواهد بود.

    وی به مجازات نفر دوم اشاره کرد و گفت: (ر . الف) به اتهام تخریب و تصرف هفت هزار و ۷۰ متر مربع از اراضی ملی و قطع  ۱۵ اصله درخت و ۱۰۰ اصله نهال جنگلی از نوع بلوط در روستای دره وران علاوه بر رفع تصرف از عرصه به ۱۱ ماه حبس تعزیری محکوم شد.

    نامداری ادامه داد: با توجه به عدم اعلام سابقه کیفری متهم از باب مجازات جایگزین حبس مشار الیه را تبدیل به پرداخت جزای نقدی ۲۰ میلیون ریال در حق صندوق دولت محکوم و در خصوص شکایت اداره منابع طبیعی، متهم به پرداخت ۳۱ میلیون و ۸۱۰ هزار ریال بابت خسارت ناشی از تخریب صورت گرفته و در خصوص اجرت المثل ایام تصرف مبلغ ۱۰ میلیون ریال در حق اداره منابع طبیعی محکوم شد.

    وی اضافه کرد: این متهم ملزم به انجام خدمات عمومی و کاشت پنج هزار اصله نهال جنگلی با هماهنگی کارشناسان اداره منابع طبیعی و نظارت اجرای احکام کیفری خواهد بود.   

    از مساحت ۲ میلیون و ۹۳۷ هزار هکتاری استان کردستان، بیش از ۶۰ درصد آن شامل یک میلیون و ۵۸۷ هزار هکتار آن را مراتع و جنگل تشکیل می‌دهد، از مجموع ۱۹۳ هزار هکتار از اراضی ملی مریوان ۹۷ هزار هکتار آن را جنگل و ۹۶ هزار هکتار مراتع را تشکیل می‌دهد.

    شهرستان مرزی مریوان با ۱۵۳ هزار نفر جمعیت در فاصله ۱۲۰ کیلومتری از سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *