×
×

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل
موفقیت۹۹درصد مکالمات‌تلفن‌همراه در اردبیل

  • کد نوشته: 28974
  • ۱۴۰۰-۰۱-۱۴
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب و کار به نقل از ایرنا، بهروز رزمی روز شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به وضعیت مطلوب کیفیت مکالمات تلفن همراه در استان اردبیل در سال گذشته افزود: براساس آخرین گزارش منتشر شده توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، ۹۹ درصد مکالمات اپراتورهای تلفن همراه در استان اردبیل موفقیت‌آمیز است.
    موفقیت۹۹درصد مکالمات‌تلفن‌همراه در اردبیل
  • تبلیغ هدفمند

    مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل از وضعیت مطلوب مکالمات تلفن همراه در استان خبر داد و گفت: ۹۹ درصد مکالمات تلفن همراه در سطح استان، موفقیت‌آمیز است.

    موفقیت۹۹درصد مکالمات‌تلفن‌همراه در اردبیل
    موفقیت۹۹درصد مکالمات‌تلفن‌همراه در اردبیل
    موفقیت۹۹درصد مکالمات‌تلفن‌همراه در اردبیل

    به گزارش بازار کسب و کار به نقل از ایرنا، بهروز رزمی روز شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به وضعیت مطلوب کیفیت مکالمات تلفن همراه در استان اردبیل در سال گذشته  افزود: براساس آخرین گزارش منتشر شده توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، ۹۹ درصد مکالمات اپراتورهای تلفن همراه در استان اردبیل موفقیت‌آمیز است.

    وی با اشاره به شاخص‌های کیفی مکالمات اپراتورها افزود: متوسط میزان برقراری موفقیت‌آمیز مکالمه برای اپراتور همراه اول ۹۹/۱۰ درصد و میزان انتقال موفقیت آمیز مکالمه این اپراتور ۹۷/۸۸ درصد است. همچنین متوسط میزان برقراری موفقیت‌آمیز مکالمه برای اپراتور ایرانسل ۹۹/۶ درصد و میزان انتقال موفقیت آمیز مکالمه این اپراتور ۹۹/۱۷ درصد  است.

    مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل اظهار کرد: میزان مکالمات موفق‌آمیز و کیفیت مکالمات اپراتورهای تلفن همراه، شاخص‌های کلیدی برای سنجش کیفیت خدمات ارائه شده توسط اپراتورها است و بررسی و پیگیری بهبود این شاخص‌ها به منظور کسب رضایت مشترکین استانی به صورت دوره‌ای توسط این اداره کل انجام می‌شود.

    رزمی اظهار کرد: درصد پوشش جمعیتی اپراتور ایرانسل در استان اردبیل به تفکیک فناوری‌های نسل دوم، سوم و چهارم، به ترتیب ۸۱/۱ ، ۷۶/۹۶ و ۵۵/۲۸ است و در حال حاضر میزان پوشش جاده‌های اصلی و فرعی استان توسط این اپراتور به تفکیک فناوری‌های نسل دوم، سوم و چهارم، به ترتیب ۹۰۶، ۹۱۹ و ۵۰۹ کیلومتر است.

    وی افزود: در حال حاضر ۲۱۱ سایت ارتباطی نسل دوم، ۲۱۰ سایت ارتباطی نسل سوم و ۲۰۴ سایت نسل چهارم توسط اپراتور ایرانسل در سطح استان راه‌ اندازی شده که در مجموع از طریق ۶۲۵ سایت، خدمات اپراتور ایرانسل در سطح استان ارائه می‌شود و همه۳۱ شهر استان تحت پوشش تلفن همراه این اپراتور است.

    مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل از راه اندازی ۱۹ سایت ارتباطی در شهرستان خلخال طی سال گذشته خبر داد و گفت: در حال حاضر ۴۹ روستای شهرستان خلخال به اینترنت پرسرعت روستایی دسترسی دارند.

    وی گفت: ۱۹ سایت ارتباطی طی سال گذشته در شهرستان خلخال ایجاد و راه اندازی شده و برقراری اینترنت پرسرعت روستایی در روستاهای فاقد زیر ساختهای اینرنتی از اولویت ها و برنامه های در دست اقدام  این اداره کل  در طول سال جاری است.  

    وی از راه اندازی ۱۱ سامانه جدید تقویت امواج تلفن همراه و زیر ساخت اینترنتی در سال جاری در خلخال خبر داد و افزود: علاوه بر انجام این کار که بخشی از تعهدات و وعده‌های  داده شده به مردم منطقه است اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل در سال ۱۴۰۰ بیش از ۸۰ کیلومتر فیبر نوری برای تقویت زیر ساخت‌های ارتباطی این شهرستان اجرا می‌کند .

    وی با بیان اینکه ۲ شهرستان خلخال در جنوب و گرمی در شمال استان اردبیل از محروم‌ترین شهرستان‌های این استان در بحث زیرساخت‌های مخابراتی هستند، اظهار کرد: علت این امر واگذاری راه‌اندازی سایت‌های تلفن همراه روستایی و بین‌شهری به سرمایه‌گذاران و اپراتورهای بخش خصوصی و بی‌رغبتی آنها به هزینه‌کرد اعتبار برای مناطق کوهستانی این مناطق بوده است.

    او گفت: در حالی که هر دکل و سایت در مناطق کوهستانی حداکثر ۲ روستا را پوشش می‌دهد وسعت پوشش در مناطق دشت استان بیشتر بوده و بنابراین بخش خصوصی اجرای طرح‌ها را در مناطق دشتی به مناطق کوهستانی ترجیح داده که این مشکل با واگذاری راه‌اندازی سایت‌ها به دولت در حال برطرف شدن است .

    مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل همچنین به راه‌اندازی سه سایت ارتباطی با اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال در جاده گردشگری خلخال – ماسوله اشاره کرد و افزود: ۳ سایت جاده‌ای در روستاهای ماجولان ، علی‌آباد وجلال اباد در طول مسیر این راه ارتباطی با هدف پوشش این جاده و همچنین سه روستای یاد شده به بهره‌برداری رسید .

    وی با اشاره به تامین اعتبارات این سایت‌ها از محل اعتبارات USO وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تشریح کرد: برای تکمیل پوشش جاده‌ای این منطقه گردشگری و بهره‌برداری از هر سایت ۲۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

     رزمی وجود پوشش تلفن همراه در این منطقه را امری ضروری دانست و ادامه داد: این مسیر یکی از نقاط اتصال ۲ استان اردبیل و گیلان است که نقش مهمی در جذب گردشگر و رونق صنعت گردشگری دارد و بهبود و تکمیل پوشش تلفن همراه در این مسیر، برای بهبود رفاه حال مسافران مهم است.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *