×
×

رئیس سازمان جهاد کشاورزی شمال استان کرمان
اعطای۱۴۰۰میلیاردتومان تسهیلات‌بانکی به کشاورزان‌کرمان

  • کد نوشته: 29002
  • ۱۴۰۰-۰۱-۱۴
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب و کار به نقل از ایرنا، عباس سعیدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: عمده طرح های کشاورزی که عملیات اجرایی آنها طی مدت یاد شده آغاز شده یا به بهره برداری رسیده را شامل ساخت استخرهای کشاورزی، سیستم های آبیاری قطره ای، لایروبی و ترمیم قناتها ذکر کرد.
    اعطای۱۴۰۰میلیاردتومان تسهیلات‌بانکی به کشاورزان‌کرمان
  • تبلیغ هدفمند

    رئیس سازمان جهاد کشاورزی شمال استان کرمان گفت: تعداد ۹ هزار و ۱۲۷ پروژه در بخش های آب و کشاورزی طی حدود هشت سال گذشته با واگذاری هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی در شمال این استان به بهره برداری رسیده یا عملیات اجرایی آنها آغاز شده است.

    اعطای۱۴۰۰میلیاردتومان تسهیلات‌بانکی به کشاورزان‌کرمان
    اعطای۱۴۰۰میلیاردتومان تسهیلات‌بانکی به کشاورزان‌کرمان
    اعطای۱۴۰۰میلیاردتومان تسهیلات‌بانکی به کشاورزان‌کرمان

    به گزارش بازار کسب و کار به نقل از ایرنا، عباس سعیدی  روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: عمده طرح های کشاورزی که عملیات اجرایی آنها طی مدت یاد شده  آغاز شده یا به بهره برداری رسیده  را شامل ساخت استخرهای کشاورزی، سیستم های آبیاری قطره ای، لایروبی و ترمیم قناتها  ذکر کرد.

    سعیدی احداث گلخانه ها، تولید بذر، کاشت و تولید گیاهان دارویی، توسعه آبزی پروری و تولید زالو و ماهیان زینتی، راه اندازی بیش از ۳۲۱ واحد صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی توسعه دامپروری و تکثیر دام های اصلاح نژاد شده و نژاد نوترکیب، مکانیزاسیون ماشین های کشاورزی ، بهره برداری از کارخانه شیر ، لبنیات و صادرات محصولات کشاورزی را از جمله این طرح ها برشمرد.  

    به گفته سعیدی اعتبارات واگذار شده برای احداث یا تکمیل طرح های کشاورزی از محل بند الف تبصره ۱۸، صندوق توسعه ملی، اشتغال توسعه روستایی پرداخت شده است.

    رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان با بیان اینکه کشت های گلخانه ای از ۶۰ هکتار به ۳۰۰ هکتار در این استان افزایش پیدا کرده است تصریح کرد: در حال حاضر نیز برای توسعه کشت های گلخانه ای تسهیلات بانکی در اختیار سازمان جهاد کشاورزی قرار دارد و فرصت سرمایه گذاری خوبی در این بخش فراهم شده است.

    وی گفت: سرمایه گذاری های خوبی نیز در بخش احداث گلخانه ها در استان کرمان در حال انجام است که به سطح زیر کشت گلخانه های این استان اضافه خواهد شد.

    سعیدی افزود: اکنون در بخش های گلخانه ها، کشت گیاهان دارویی و توسعه دامپروری استان زمینه سرمایه گذاری وجود دارد و سرمایه گذاران می توانند در این بخش فعالیت کنند.

    وی بیان داشت: جهاد کشاورزی استان کرمان در زمینه توسعه شیلات نیز قادر به واگذاری تسهیلات است و در زمینه مکانیزاسیون کشاورزی رقم اعلام شده ۶۰ میلیارد تومان بود که ۷۵ میلیارد تومان معادل ۱۳۵ درصد تسهیلات در سال گدشته پرداخت شده است.

    رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان ادامه داد: در حال پیگیری برای جذب ۱۰ میلیارد تومان تسهیلات به منظور پرداخت به متقاضیان خرید کمباین و تراکتور هستیم.

    وی گفت: اقدامات خوبی در زمینه مکانیزاسیون بخش کشاورزی در استان کرمان انجام شده به طوری که ضریب مکانیزاسیون با ورود بیش از سه هزار تراکتور و کمباین به این استان از ۹ دهم اسب بخار به ۱.۶۶ درصد افزایش پیدا کرده است.

    سعیدی با بیان اینکه تاکنون بیش از ۱۷ هزار دنباله بند و ادوات کشاورزی وارد استان کرمان شده که ضریب مکانیزاسیون از ۴۸ درصد به ۶۷ درصد افزایش یافته که اقدام بسیار خوبی در زمینه افزایش بهره وری، کاهش هزینه ها و افزایش درآمد کشاورزان و باغداران است.

    استان کرمان به عنوان یکی از قطب های کشاورزی در حوزه زارعی و باغی کشور بشمار می رود.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *