×
×

معاون صيد و بنادر ماهيگيري اداره كل شيلات گلستان
درخواست تمدید زمان صیدماهیان‌استخوانی

  • کد نوشته: 29070
  • ۱۴۰۰-۰۱-۱۵
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب و کار به نقل از روابط عمومي اداره كل شيلات گلستان، دكتر محسن يحيايي با اعلام اين خبر بيان داشت: دفعات پره كشي هر تعاوني صيد پره در اين استان تا پايان اسفندماه ، 95 بار بوده كه پايين بودن اين آمار در مقايسه با دو استان مازندران و گيلان موجب صيد بسيار كم تعاوني هاي صيد پره گلستان در مقايسه با دو استان ديگر گرديده است كه اميدواريم با تمديد زمان صيد، رونقي در اين زمينه حاصل گردد.
    درخواست تمدید زمان صیدماهیان‌استخوانی
  • تبلیغ هدفمند

    معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات گلستان گفت: با توجه به شرایط جوی حاکم بر استان و وضعیت خاص سواحل گلستان و دیگر مسائل مرتبط به صید، از سوی کمیته مدیریت صید استان، درخواست تمدید زمان صید ماهیان استخوانی تا پایان فروردین ماه به کمیته مدیریت صید سازمان شیلات ایران ارائه گردیده است.

    درخواست تمدید زمان صیدماهیان‌استخوانی
    درخواست تمدید زمان صیدماهیان‌استخوانی
    درخواست تمدید زمان صیدماهیان‌استخوانی

    به گزارش بازار کسب و کار به نقل از روابط عمومی اداره کل شیلات گلستان، دکتر محسن یحیایی با اعلام این خبر بیان داشت: دفعات پره کشی هر تعاونی صید پره در این استان تا پایان اسفندماه ، ۹۵ بار بوده که پایین بودن این آمار در مقایسه با دو استان مازندران و گیلان موجب صید بسیار کم تعاونی های صید پره گلستان در مقایسه با دو استان دیگر گردیده است که امیدواریم با تمدید زمان صید، رونقی در این زمینه حاصل گردد.

    وی آرایش رج های دامی ماهیان خاویاری دراستان را نیز از دیگر دلایل پایین بودن میزان صید صیادان گلستانی عنوان کرد و افزود: آرایش رج های دامی ماهیان خاویاری در استان گلستان در مقایسه با دو استان مازندران و گیلان بسیار فشرده بوده و باعث درصد بالای پره زدگی می گردد. لذا این فشردگی و جلوگیری از بروز پره زدگی توسط تعاونی های پره موجب می گردد که تلاش صیادان پره و به تبع آن میزان صید تعاونی های پره استان کاهش یابد.

    وی با اشاره به دیگر دلایل موجه کمیته مدیریت صید استات جهت درخواست تمدید زمان صید ماهیان استخوانی در سواحل گلستان خاطر نشان کرد: عدم وجود مولد فیل ماهی در مرکز بازسازی ذخائر ماهیان خاویاری شهید مرجانی استان، موجب جلوگیری از تکثیر این گونه ارزشمند خاویاری در سال جاری گردید. بدیهی است تمدید زمان صید تعاونی های پره استان امکان تامین مولد فیل ماهی ماده با کیفیت برای مرکز مذکور و تکثیر موفق این گونه فراهم می نماید.

    دکتر یحیایی گفت: در تمامی تعاونی های صید پره استان، کارشناسان شیلات و ناظرین پره مستقر هستند و بنابراین امکان رعایت کلیه مقررات صید و صیادی فراهم است و هیچ نگرانی در این خصوص وجود ندارد.

    معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات گلستان در پایان تصریح کرد: امیدواریم با موافقت تمدید زمان صید از سوی کمیته مدیریت صید سازمان شیلات ایران، بتوانیم شاهد پربارتر شدن سبد صید صیادان گلستانی و رونق این صنعت در استان باشیم.

    گفتنی است همه ساله فصل صید ماهیان استخوانی در سواحل استان از ۱۵ مهر آغاز گردیده و تا نیمه فروردین ماه ادامه دارد که این زمان در صورت موافقت کمیته مدیریت صید سازمان شیلات ایران تمدید می شود.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *