×
×

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر
برداشت‌گندم در استان‌بوشهر آغازشد

  • کد نوشته: 29083
  • ۱۴۰۰-۰۱-۱۵
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب و کار به نقل از ایرنا، خسرو عمرانی روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: از این میزان ۷۰ هزار هکتار مزرعه‌های گندم دیم و ۱۵ هزار و ۴۵۰ هکتار نیز کشتزارهای آبی است که پیش بینی می‌شود ۸۰ هزار تن گندم از این مزارع برداشت شود.
    برداشت‌گندم در استان‌بوشهر آغازشد
  • تبلیغ هدفمند

    معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: کار برداشت محصول از سطح ۸۵ هزار و ۴۵۰ هکتار از مزرعه‌های گندم در این استان آغاز شد.

    برداشت‌گندم در استان‌بوشهر آغازشد
    برداشت‌گندم در استان‌بوشهر آغازشد
    برداشت‌گندم در استان‌بوشهر آغازشد

    به گزارش بازار کسب و کار به نقل از ایرنا، خسرو عمرانی روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: از این میزان ۷۰ هزار هکتار مزرعه‌های گندم دیم و ۱۵ هزار و ۴۵۰ هکتار نیز کشتزارهای آبی است که پیش بینی می‌شود ۸۰ هزار تن گندم از این مزارع برداشت شود.

    وی بیان کرد: در آغاز فصل کشت تولید ۱۱۴ هزار تن محصول گندم در استان بوشهر پیش بینی شده بود اما با توجه به شرایط خشکسالی و کاهش بارش‌ها بیش از ۴۰ درصد مزرعه‌های گندم این استان دچار خسارت شده‌اند.

    عمرانی اضافه کرد: امسال۹۲ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی استان بوشهر به کشت گندم دیم اختصاص پیدا کرد که با توجه به کاهش بارندگی تنها ۷۰ هزار هکتار قابلیت برداشت دارند و ۱۵ هزار و ۴۵۰ هکتار از مزرعه‌های گندم آبی نیز با توجه به شرایط جوی با کاهش عملکرد روبرو هستند.

    وی اضافه کرد: براساس هماهنگی انجام شده ۴۳۰ کمباین کار برداشت محصول گندم در استان بوشهر را برعهده دارند که از این شمار ۳۰  دستگاه داخلی و ۴۰۰ کمباین از استان فارس تامین می‌شود.

    عمرانی یادآورشد: سال گذشته با توجه به بارش مناسب ۱۴۳ هزار تن محصول گندم در استان بوشهر تولید شد.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *