×
×

معاون کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی
تسهیلات۵۴۰میلیاردریالی طرح‌های مشاغل خانگی درخراسان شمالی

  • کد نوشته: 29161
  • ۱۴۰۰-۰۱-۱۶
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب کار آنلاین محمد اربابی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: در راستای عملیاتی شدن طرح حمایت از مشاغل خانگی از آغاز این طرح در سال ۹۰ تا پایان سال گذشته ۳۰ هزار و ۸۸۱ مجوز ایجاد مشاغل خانگی صادر شده است.
    تسهیلات۵۴۰میلیاردریالی طرح‌های مشاغل خانگی درخراسان شمالی
  • تبلیغ هدفمند

    معاون کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: طرح های مشاغل خانگی در استان از آغاز اجرای این طرح در سال ۹۰ تا پایان سال گذشته، ۵۴۰ میلیارد ریال تسهیلات گرفتند.

    تسهیلات۵۴۰میلیاردریالی طرح‌های مشاغل خانگی درخراسان شمالی

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین محمد اربابی روز دوشنبه  در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: در راستای عملیاتی شدن طرح حمایت از مشاغل خانگی از آغاز این طرح در سال ۹۰ تا پایان سال گذشته ۳۰ هزار و ۸۸۱ مجوز ایجاد مشاغل خانگی صادر شده است.

    وی با بیان این که در سال ۹۹ نیز ۳۲۰ طرح مشاغل خانگی به بانک ها معرفی شد افزود: اعتبار ابلاغی حمایت از مشاغل خانگی در سال گذشته، ۵۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال بود.

    وی خاطرنشان کرد: تا کنون به ۱۶۸ طرح از مجموع طرح های معرفی شده سال گذشته، ۳۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است و بقیه طرح ها نیز تا خرداد ماه امسال تسهیلات خود را دریافت می کنند.

    وی گفت: با عملیاتی شدن این طرح ها برای ۳۸۵ نفر اشتغال ایجاد می شود.

    اربابی افزود: میزان تسهیلات پرداختی به هر طرح  با توجه به نوع طرح از ۱۵۰تا ۳۵۰ میلیون ریال متغیر است.

    وی از کاهش اعتبار در این بخش خبر داد و اظهار داشت: سال ۹۸ میزان اعتبار در این بخش ۵۷ میلیارد ریال بود که این رقم پارسال پنج میلیارد ریال کاهش داشت.

    ۴۴ درصد از جمعیت ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی در روستاها سکونت دارند.   

    صدور مجوزهای مشاغل خانگی از ابتدای سال ۹۰ آغاز شد، پس از ابلاغ قانون و دستورالعمل اجرایی مربوطه اطلاع رسانی گسترده از طریق رسانه های محلی و دستگاه های اجرایی در سطح صف و ستاد آغاز شد.

    مطابق قانون، مشاغل خانگی شامل آن دسته از فعالیت هایی است که توسط عضو یا اعضاء خانواده در فضای مسکونی در قالب یک طرح کسب و کار بدون مزاحمت و ایجاد اخلال در آرامش واحد های مسکونی همجوار شکل می گیرد و منجر به تولید ویا کالای قابل عرضه به بازار خارج از محیط مسکونی می شود.

    بر اساس مصوبات ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی، رشته های مشاغل خانگی به تعداد ۳۲۵ رشته شغلی در حوزه های صنایع دستی، فرش، کشاورزی، دامپروری، خدمات، تولیدی صنعت و فناوری اطلاعات(IT ) است.

    هفت دستگاه اجرایی مجاز به صدور مجوز مشاغل خانگی هستند که شامل جهاد کشاورزی، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، سازمان صنعت، معدن و تجارت، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، صندوق کارآفرینی، اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره) و اداره کل بنیاد شهید است.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *