×
×

افزایش۵.۵درصدی شمارروزهای هوای ناسالم دربجنورد

  • کد نوشته: 29196
  • ۱۴۰۰-۰۱-۱۷
  • ۰
  • معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: پارسال شمار روزهای هوای ناسالم در بجنورد مرکز استان نسبت به سال ماقبل آن ۵.۵ درصد افزایش یافت بطوریکه مردم این شهر در سال گذشته ۱۹۸ روز هوای سالم و ۱۰۶ روز نیز هوای پاک استنشاق کردند. افزایش۵.۵درصدی شمارروزهای هوای ناسالم دربجنورد به […]

    افزایش۵.۵درصدی شمارروزهای هوای ناسالم دربجنورد
  • تبلیغ هدفمند

    معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: پارسال شمار روزهای هوای ناسالم در بجنورد مرکز استان نسبت به سال ماقبل آن ۵.۵ درصد افزایش یافت بطوریکه مردم این شهر در سال گذشته ۱۹۸ روز هوای سالم و ۱۰۶ روز نیز هوای پاک استنشاق کردند.

    افزایش۵.۵درصدی شمارروزهای هوای ناسالم دربجنورد

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین حسین هراتی روز دوشنبه به ایرنا اظهار داشت: در سال گذشته هوای بجنورد در  ۲۴ روز برای گروه های حساس ناسالم گزارش شد و در هفت روز هم برای تمامی گروه ها ناسالم بود. 

    معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: علت کاهش کیفیت هوای بجنورد، افزایش ریزگردها در آسمان بود. 

    وی افزود: در سال گذشته به علت نقص فنی در سیستم، داده های مربوط به سنجش کیفیت هوا در بهمن ماه در دست نیست. 

    معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در سال ۹۸، مردم مرکز استان در ۱۸۹ روز هوای پاک و در ۱۳۳ روز هوای سالم استنشاق کردند.

    وی افزود: در سال ۹۸، هوای بجنورد در ۱۳ روز برای گروه های حساس ناسالم گزارش شد و خوشبختانه آلودگی هوا به حد ناسالم برای تمامی گروه ها نرسید. 

    هراتی گفت: اکنون کیفیت هوای بجنورد تنها در یک ایستگاه قابل سنجش می شود که در جوار اداره کل مستقر است. 

    وی افزود: دومین ایستگاه سنجش کیفیت هوای استان در شهر جاجرم مستقر است که قابلیت سنجش آلودگی ناشی از گرد و غبار را دارد و سنجش میزان آلودگی و کاهش کیفیت هوا ناشی از گازها میسر نیست.

    معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی خاطرنشان کرد: پارسال شمار روزهای هوای ناسالم در شهر جاجرم کمتر از انگشتان یک دست بوده است. 

    بر اساس این گزارش پارسال بیشترین روزهای ناسالم در شهر بجنورد در دی و بهمن ماه به ثبت رسید. میزان آلایندگی ها در برخی از روزها شاخص کیفیت هوا را تا حدی کاهش داد که حتی از پایتخت هم بیشتر شد. 

    برخی از مسوولان استان شن و نمک های پاشیده در برف را سبب ایجاد گرد و غبار اعلام کردند. شن و نمک های خشک شده در خیابان ها با تردد خودروها سبب بلند شدن گرد و غبار و کاهش کیفیت هوا می شد. 

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *