×
×

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای رامیان
۴۸نقطه آسیب‌دیده درجاده اولنگ-شاهرود

  • کد نوشته: 29223
  • ۱۴۰۰-۰۱-۱۷
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب کار آنلاین حسن حقیقت دوشنبه در گفت و گو با ایرنا یادآور شد که برای بازسازی نقاط حادثه دیده از سیل ۹۳ در مجموع ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شد که در سال‌های گذشته فقط یک سوم آن تخصیص یافت.
    ۴۸نقطه آسیب‌دیده درجاده اولنگ-شاهرود
  • تبلیغ هدفمند

    رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای رامیان از وجود ۴۸ نقطه آسیب‌دیده در جاده حدود ۵۰ کیلومتری اولنگ به سه راهی شاهرود (سمنان) در حوزه این شهرستان خبر داد و گفت: نقاط آسیب‌دیده این جاده به سبب وقوع ۲ سیلاب سال‌های ۹۳ و ۹۸ ایجاد شده که باید مرمت و بازسازی شود.

    ۴۸نقطه آسیب‌دیده درجاده اولنگ-شاهرود

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین حسن حقیقت دوشنبه در گفت و گو با ایرنا یادآور شد که برای بازسازی نقاط حادثه دیده از سیل ۹۳ در مجموع ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شد که در سال‌های گذشته فقط یک سوم آن تخصیص یافت.

    وی با اشاره به سیل روزهای آغازین سال ۹۸ در جاده اولنگ رامیان – شاهرود، افزود: برای رفع نقاط آسیب‌دیده و ارتقای ایمنی جاده برای تردد، اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تصمیم گرفت با تجهیزات و ماشین آلات خود بخشی از این نقاط را ترمیم و بازسازی نماید.

    حقیقت اضافه کرد: با پیگیری‌ انجام شده و تلاش نماینده مردم رامیان – آزادشهر در مجلس شورای اسلامی سال گذشته ۷۵ میلیارد ریال برای مرمت و آسفالت جاده اولنگ – شاهرود از اعتبارات سازمان راهداری کشور تصویب شد که تاکنون بخشی از این منابع تخصیص یافته و پیمانکار نیز با تجهیز کارگاه، مشغول انجام کار است.

    وی از پیشنهاد تخصیص ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار دیگر برای رفع نقاط آسیب دیده این جاده از منابع استانی درسال جاری خبر داد و گفت: در صورت موافقت و تخصیص این اعتبار، جاده اولنگ به سه راهی شاهرود تا نیمه نخست امسال از حالت انسداد خارج و تردد عمومی در آن انجام خواهد شد.

    حقیقت، دیواره سازی برای پایداری برخی نقاط جاده اولنگ که احتمال ریزش در آن وجود دارد، تعریض برخی پل‌ها و احداث ۲۰ دهنه پل ۲ متری جدید و زیرسازی و آسفالت نقاط آسیب دیده را از نیازهای این جاده برای تردد عمومی برشمرد و افزود: اداره راهداری رامیان در حال حاضر به صورت امانی درحال انجام برخی از اقدامات ذکر شده است.

    وی اضافه کرد: به سبب وقوع دو سیل در سال‌های ۹۳ و ۹۸ و آب شُستگی جاده، ایمنی و تردد محور اولنگ رامیان – شاهرود که از جاده‌های پرتردد منطقه بویژه در بحث گردشگری است، کاهش یافت که امیدواریم با تخصیص منابع مورد نیاز این جاده دوباره به حالت و کارکرد خویش بازگردد.

    به گفته رییس اداره راهداری رامیان، هم اکنون تردد از جاده اولنگ به صورت محدود درحال انجام است.

    شهرستان رامیان با افزون بر ۸۵ هزار نفر جمعیت، ۲۵۷ کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که ۱۱۰ کیلومتر آن کوهستانی است.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *