×
×

استاندار اردبیل
عدم‌رعایت‌پروتکل‌های‌بهداشتی عامل اصلی افزایش‌شیوع‌کرونا

  • کد نوشته: 29241
  • ۱۴۰۰-۰۱-۱۷
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب و کار به نقل از ایرنا ،اکبر بهنامجو روز سه شنبه در بازدید از بخش کرونای بیمارستان امام خمینی (ره) اردبیل افزود: بیشتر کسانی که در بیمارستان به دلیل کرونا بستری هستند به گفته خودشان در مراسم عروسی، ختم و دید و بازدیدهای عید به این ویروس مبتلا شده‌اند.
    عدم‌رعایت‌پروتکل‌های‌بهداشتی عامل اصلی افزایش‌شیوع‌کرونا
  • تبلیغ هدفمند

    استاندار اردبیل گفت: بی‌توجهی به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک موجب افزایش مبتلایان و بروز پیک چهارم کرونا در این استان شده است.

    عدم‌رعایت‌پروتکل‌های‌بهداشتی عامل اصلی افزایش‌شیوع‌کرونا

    به گزارش بازار کسب و کار به نقل از ایرنا ،اکبر بهنامجو روز سه شنبه در بازدید از بخش کرونای بیمارستان امام خمینی (ره) اردبیل افزود: بیشتر کسانی که در بیمارستان به دلیل کرونا بستری هستند به گفته خودشان در مراسم عروسی، ختم و دید و بازدیدهای عید به این ویروس مبتلا شده‌اند.

    وی با تاکید بر تداوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی بی‌توجهی به این نکات را در طولانی شدن پیک چهارم تاثیرگذار دانست.

    استاندار اردبیل پرهیز از برگزاری مجالس و دورهمی‌ها را ضروری دانست و افزود: مردم با خودداری از برگزاری و حضور در اجتماعات در این مدت در مدیریت پیک چهارم کرونا، همکاری کنند.

    بهنامجو اظهار کرد: در ادارات و مراکز فرهنگی اجتماعی هم محدودیت‌های لازم برای کاهش حضور و اجتماعات اعمال و از تردد خودروهای بومی استان به خارج از استان نیز جلوگیری می‌شود.

    وی گفت: نقش مردم در کنترل و خودمراقبتی بالای ۸۰ درصد بوده و مردم و بازاریان باید در راستای رعایت پروتکل‌ها در جلوگیری از ورود به وضعیت قرمز با جدیت عمل کنند.

    استاندار اردبیل اظهار کرد: بازاریان نیز لازم است در رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برای جلوگیری از بروز وصعیت قرمز همکاری کنند.

    وی بیان کرد: باورود استان به وضعیت قرمزناچار خواهیم شد محدودیت‌های  کرونایی از جمله تعطیلی اصناف را اجرایی کنیم.

    بهنامجو همچنین گفت: با توجه به وضعیت کرونایی حاکم در استان اردبیل و جهش این ویروس بیماران کرونایی قرنطینه و رهگیری این افراد به جد پیگیری شود، باید نسبت به وضعیت جهش کرونا در استان حساسیت لازم را داشته باشیم و نظارت جدی در رابطه با افزایش بیماران  و بستری در بیمارستان ها صورت گیرد.

    وی با بیان اینکه در راستای پیشگیری از کرونا طرح رهگیری و قرنطینه خانگی مبتلایان کرونا به جد پیگیری می شود، گفت: متاسفانه با عدم رعایت پروتکل های بهداشتی رنگ وضعیت کرونا درشهرستان های استان تغییر کرد که با بی توجهی به این دستورالعمل ها، این وضعیت روز به روز وخیم تر می شود.

     دکتر حبیب زاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل هم ضمن اعلام وضعیت نامطلوب و شرایط موجود در مراکز درمانی و بار مراجعات گفت؛ متاسفانه در حال حاضر حدود ۳۰۰ بیمار بستری در مراکز درمانی استان وجود دارد که حاصل بی‌توجهی  و انجام سفرها، دورهمی ها، دید و بازدیدهای عید، خریدها می‌باشد.

     وی به گردش ویروس انگلیسی اشاره کرد و افزود: شرایط موجود و انتشار سریع ویروس با درگیری گسترده،  فعالیت ویروس انگلیسی را تقویت کرده و هرگونه بی‌توجهی در عدم رعایت پروتکل‌ها شرایط موجود را بحرانی تر نیز خواهد کرد.

    حبیب زاده همچنین با اشاره به ظرفیت تکمیلی بیمارستان امام خمینی (ره)  علیرغم اختصاص چندین بخش دیگر به کرونا بیان کرد: با توجه به مراجعات بیش از حد انتظار، بیمارستان امام رضا( ع) نیز به بستری مبتلایان کرونا اختصاص یافته و چنانچه این روند با این سرعت پیش رود از ظرفیت سایر مراکز درمانی از جمله تامین اجتماعی نیز باید استفاده شود.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *