×
×

مدیرکل آموزش و پرورش البرز
هشت پیش اجلاس نماز

  • کد نوشته: 29331
  • ۱۴۰۰-۰۱-۱۸
  • ۰
  • مدیرکل آموزش و پرورش البرزگفت: همسویی خانه و مدرسه برای تبیین فرهنگ نماز با هدف تقویت بنیه معنوی در بین دانش آموزان ضروری است. هشت پیش اجلاس نماز به گزارش بازار کسب و کار به نقل از ایرنا، سالار قاسمی روز سه شنبه درنشست اجلاس با اشاره به اینکه نماز پل ارتباطی بین انسان و […]

    هشت پیش اجلاس نماز
  • تبلیغ هدفمند

    مدیرکل آموزش و پرورش البرزگفت: همسویی خانه و مدرسه برای تبیین فرهنگ نماز با هدف تقویت بنیه معنوی در بین دانش آموزان ضروری است.

    هشت پیش اجلاس نماز
    هشت پیش اجلاس نماز
    هشت پیش اجلاس نماز

    به گزارش بازار کسب و کار به نقل از ایرنا، سالار قاسمی روز سه شنبه درنشست اجلاس با اشاره به اینکه نماز پل ارتباطی بین انسان و معبود است، افزود: نهادینه کردن فرهنگ اقامه نماز در مدارس راه گشای بسیاری از مشکلات و معضلات اجتماعی است.

    وی بیان داشت: اگر والدین اهل نمازباشند بدون شک فرزندان آنها نیز به این واجب الهی عنایت خواهند داشت.

    وی تصریح کرد: لازم است برای ترویج فرهنگ نماز در دو کانون مهم خانه و مدرسه اقدامات آموزشی – تربیتی به زبان ساده و شفاف بر حسب گروه سنی دانش آموزان صورت گیرد.

    قاسمی با بیان اینکه برای تقویت فرهنگ نمازدربین دانش آموزان باید از ابزارهای یادگیری مناسب بهره گرفت، یادآورشد: باید دریچه یادگیری و درک افراد را نسبت به مسائل معنوی بالا برد تا افراد در مسیر زندگی لغزش کمتری ببینند.

    وی ادامه داد: قرآن بهترین راهنمای انسان است که پیام های این کتاب آسمانی همواره انسان را به یادگیری، فکر کردن ، خوب دیدن و خوب شنیدن دعوت می کند.

    مدیرکل آموزش و پرورش البرز تاکید کرد: هرساله پیش اجلاس های نماز در مدارس برگزار می شود که این اقدام فرهنگی نقش بسزایی در تبیین فرهنگ نماز دربین خانواده آموزش و پرورش به ویژه دانش آموزان دارد.

    هشت پیش اجلاس نماز

    معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش البرز نیز دراین نشست گفت: سال گذشته، هشت پیش اجلاس نماز در فضای مجازی برای دانش آموزان این استان در بستر شبکه آموزشی شاد برگزار شد.

    فرشته فهمیده اظهارداشت: این پیش اجلاس ها با حضور ائمه جمعه در نواحی و مناطق هشتگانه آموزش و پرورش البرز با هدف ترویج فرهنگ نماز و  تبیین مبانی فرهنگی با مشارکت ستاد اقامه نماز  استان  برای دانش آموزان اجرا شد.

    وی تاثیر نماز در پیشگیری و کاهش آسیب های مجازی را یکی از دستاوردهای مهم پیش اجلاس نماز در مدارس ذکر کرد.

    فهمیده بیان داشت: نماز نقش پیشگیرانه در آسیب های اجتماعی دارد به همین دلیل ترویج این فریضه الهی در کانون خانه و مدرسه یکی از برنامه های مهم پیش اجلاس نماز در سطح استان البرز را تشکیل می دهد.

    وی با اشاره به اینکه بیست و نهمین اجلاس سراسری نماز با موضوع « پیوند خانه، مدرسه، مسجد و نماز» فراخوان شد، اضافه کرد: امسال با توجه به تعطیلی مدارس به دلیل شیوع ویروس کرونا محور برنامه های آموزشی، تربیتی وفرهنگی پیش اجلاس مدارس البرز دربستر شبکه شاد صورت گرفت.

    استان البرز ۴۷۳ هزار دانش آموز دارد.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *