×
×

معاون امور عمرانی استانداری خوزستان
تسریع در بازسازی مناطق‌آسیب‌دیده‌بندرامام

  • کد نوشته: 29386
  • ۱۴۰۰-۰۱-۱۹
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب و کار به نقل از ایرنا، فاضل عبیات روز چهارشنبه در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا در خصوص مصوبه هشتم فروردین ماه سال جاری هیات وزیران اظهارداشت: پیش از این نیز هیات وزیران مصوباتی مبنی بر پیش‌بینی منابع و اعتبارات لازم برای انجام عملیات نوسازی و بازسازی بخش‌های خسارت دیده ناشی از سیل و آب‌گرفتگی در مناطق بافت غیررسمی و نابسامان شهر بندر امام خمینی (ره) را ابلاغ کرده بود.
    تسریع در بازسازی مناطق‌آسیب‌دیده‌بندرامام
  • تبلیغ هدفمند

    معاون امور عمرانی استانداری خوزستان با اشاره به مصوبه جدید هیات وزیران با موضوع پیش بینی منابع مالی ویژه بازسازی مناطق آسیب دیده شهر بندر امام از سیل و آبگرفتگی آذرماه سال ۱۳۹۹ گفت: این مصوبه رویه و فرآیند تامین اعتبارات لازم برای بازسازی محلات آسیب دیده را تسریع می کند.

    تسریع در بازسازی مناطق‌آسیب‌دیده‌بندرامام
    تسریع در بازسازی مناطق‌آسیب‌دیده‌بندرامام
    تسریع در بازسازی مناطق‌آسیب‌دیده‌بندرامام

    به گزارش بازار کسب و کار به نقل از ایرنا، فاضل عبیات روز چهارشنبه در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا در خصوص مصوبه هشتم فروردین ماه سال جاری هیات وزیران اظهارداشت: پیش از این نیز هیات وزیران مصوباتی مبنی بر پیش‌بینی منابع و اعتبارات لازم برای انجام عملیات نوسازی و بازسازی بخش‌های خسارت دیده ناشی از سیل و آب‌گرفتگی در مناطق بافت غیررسمی و نابسامان شهر بندر امام خمینی (ره) را ابلاغ کرده بود.

    وی ادامه‌ داد: با این وجود مصوبات پیشین نیازمند اصلاح بودند که با پیگیری‌های صورت گرفته موارد به هیات وزیرات منعکس شد و در هشتم فروردین ماه امسال برای دومین بار، فرآیند مربوط به پیش‌بینی این اعتبارات اصلاح و ابلاغ شد.

    معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان افزود: برابر این مصوبه تسهیلات و منابع مورد نیاز بازسازی مناطق آسیب دیده را مطابق با ارزیابی خسارت‌های  انجام شده در اختیار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قرار می گیرد.

    وی با تاکید بر اینکه این مصوبه باید از سوی بانک مرکزی به بانک‌های عامل کشور و سپس به سرپرستی شعب آنها در خوزستان ابلاغ گردد افزود: مبلغ هفت هزار ۲۴۲ میلیارد ۸۰۰ میلیون ریال برای بازسازی بخش‌های خسارت دیده ناشی از سیل و آبگرفتگی در مناطق بافت غیررسمی و نابسامان بندر امام خمینی(ره) در نظر گرفته شده است که باید در اختیار بنیاد مسکن قرار گیرد تا برابر قوانین و مقررات هزینه شود.

    عبیات با بیان اینکه برای هر واحد مسکونی تا سقف ۲۰۰ میلیون ریال کمک بلاعوض پرداخت خواهد شد گفت: در بخش تامین لوازم معیشتی خانوارها نیز مبلغ ۱۵۰ میلیون ریال کمک بلاغوض پرداخت می‌گردد.

    معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان تصریح‌کرد: علاوه بر این نیز به منظور تامین هزینه اسکان موقت خانوارها تا سقف ۲۰۰ میلیون ریال کمک بلاعوض پرداخت می‌شود.

    وی به تسهیلات درنظر گرفته شده برای ساخت واحدهای مسکونی جدید ویژه هر واحدمسکونی خسارت دیده ناشی از سیل و آب‌گرفتگی شهر بندر امام تا سقف یک میلیارد ریال اشاره‌کرد و گفت: در مجموع مبلغ چهار هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی ویژه چهار هزار واحد مسکونی خسارت دیده در این شهر پرداخت خواهد شد.

    عبیات تصریح‌کرد: همچنین در راستای تامین بخش دیگری از هزینه‌های خرید لوازم معیشتی خانوارهای آسیب دیده، مبلغ ۳۰۰ میلیون ریال درنظر گرفته شده است.

    وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو به بحث ریزدانگی منازل خسارت دیده در این مناطق اشاره‌کرد و گفت: برابر مصوبه هیات وزیرات، وزارت راه و شهرسازی مکلف به تامین زمین مورد نیاز برای ساخت تعداد چهارهزار واحد مسکونی گردید.

    معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان همچنین مطالعات انجام شده در راستای ساماندهی و انجام عملیات اجرایی مرتبط با مناطق آسیب دیده را کاربردی عنوان‌کرد و افزود: پیش‌بینی می‌شود که طی مدت یک سال و نیم ساخت این تعداد واحد مسکونی به پایان برسد.

    بر اساس این گزارش ، در جریان بارش‌های شدید آذرماه سال ۱۳۹۹ شهرهای اهواز، کارون، بندر امام خمینی (ره) و شهید چمران دچار آب‌گرفتگی شدند.

    در شهر بندر امام خمینی (ره) به مدت پنج روز معابر و بخش زیادی از منازل مردم دچار آب‌گرفتگی بود.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *