رئیس پلیس فتا استان از افزایش 28 درصدی کشف پرونده های جرائم سایبری در طول سال 99 در استان خبر داد و گفت: در این بازه زمانی 246 مجرم سایبری در استان دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شدند.
×
×

افزایش ۲۸ درصدی کشف پرونده های جرائم سایبری در خراسان شمالی

  • کد نوشته: 29432
  • ۱۴۰۰-۰۱-۱۹
  • ۰
  • رئیس پلیس فتا استان از افزایش 28 درصدی کشف پرونده های جرائم سایبری در طول سال 99 در استان خبر داد و گفت: در این بازه زمانی 246 مجرم سایبری در استان دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شدند.
    افزایش ۲۸ درصدی کشف پرونده های جرائم سایبری در خراسان شمالی
  • تبلیغ هدفمند

    رئیس پلیس فتا استان از افزایش ۲۸ درصدی کشف پرونده های جرائم سایبری در طول سال ۹۹ در استان خبر داد و گفت: در این بازه زمانی ۲۴۶ مجرم سایبری در استان دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شدند.

    افزایش ۲۸ درصدی کشف پرونده های جرائم سایبری در خراسان شمالی

    سرهنگ”یوسف شاکری” در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در طول سال گذشته ۸۷۷ فقره جرم سایبری در سطح استان به وقوع پیوسته بود که با تلاش مستمر و هوشیاری کارشناسان پلیس فتا استان، ۹۹۵ فقره جرم سایبری کشف و تشکیل پرونده شده اند.
    وی با اشاره به اینکه میزان کشف پرونده های جرائم سایبری در سال گذشته ۲۸ درصد افزایش را نشان می دهد، افزود: در این مدت ۱۸۰ نفر مجرم مرد و ۶۶ نفر مجرم زن نیز توسط کارشناسان پلیس فتا شناسایی و دستگیر شده اند.

    رئیس پلیس فتا استان با اشاره به اینکه با بررسی های انجام شده در سال ۹۹ نسبت به مدت مشابه سال ۹۸، به میزان ۲۷ درصد کاهش داشته است، یاد آور شد: عواملی از جمله قانون گذاری و ایجاد بستر مناسب استفاده کاربران از رمز پویا در خرید های اینترنتی و همچنین افزایش سطح آگاهی مردم در کاهش جرائم تاثیر گذار بوده است.
    سرهنگ شاکری ادامه داد: ۳۳۵ فقره کلاهبرداری رایانه ای با ۳۸ درصد و ۳۰۱ مورد جرم علیه محرمانگی داده ها نیز با ۳۵ درصد در رده اول و دوم بیشترین جرائم به وقوع پیوسته در سال ۹۹ بوده است.
    وی با بیان اینکه هتک حیثیت و نشر اکاذیب با ۱۸ درصد و سایر جرائم نیز با ۹ درصد در رده های سوم و چهارم بیشترین جرائم به وقوع پیوسته در سال گذشته قرار دارند، یاد آور شد: در سال گذشته قریب به شانزده هزار تارنمای مجرمانه توسط کارشناسان این پلیس شناسایی و بررسی و سیر مراحل قانونی به کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه ارسال شد.
    این مقام انتظامی ادامه داد: با توجه به شرایط به وجود آمده در خصوص بیماری کرونا و تمایل مردم به انجام خریدهای خود از طریق فروشگاه های اینترنتی، اپلیکیشن های واسط و همچینین کانال ها و شبکه های اجتماعی در نوروز امسال شاهد افزایش جرائم سایبری نسبت به مدت مشابه سال گذشته بودیم.
    رئیس پلیس فتا خراسان شمالی در پایان با بیان اینکه در راستای پیشگیری از وقوع جرایم، هدف گذاری لازم جهت استفاده از ظرفیت رسانه های نوین و حضور در رسانه‌های عمومی مانند رادیو و تلوزیون و تهیه برنامه‌های آموزشی انجام شده است، خاطر نشان کرد: سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir آموزش‌های لازم را به شهروندان به صورت مستمر ارائه می دهد.

    منبع: بازار کسب کار آنلاین

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *