×
×

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری
تندبادوگردوخاک در چهارمحال‌وبختیاری

  • کد نوشته: 29473
  • ۱۴۰۰-۰۱-۲۰
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب و کار به نقل از ایرنا مهران چراغپور روز پنجشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: سرعت تندبادها به بیش از ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد که احتمال وقوع مخاطراتی نظیر شکسته شدن درختان آسیب‌پذیر، خسارت به پوشش گلخانه‌ها، سقوط اجسام از ارتفاع و آسیب به سقف‌های موقت را به همراه دارد.
    تندبادوگردوخاک در چهارمحال‌وبختیاری
  • تبلیغ هدفمند

    مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری از وقوع تندبادهای لحظه‌ای در این استان از روز جمعه خبر داد و گفت: این وضعیت که همراه با خیزش گرد و خاک است تا روز یکشنبه ادامه دارد.

    تندبادوگردوخاک در چهارمحال‌وبختیاری
    تندبادوگردوخاک در چهارمحال‌وبختیاری
    تندبادوگردوخاک در چهارمحال‌وبختیاری

    به گزارش بازار کسب و کار به نقل از ایرنا مهران چراغپور روز پنجشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: سرعت تندبادها به بیش از ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد که احتمال وقوع مخاطراتی نظیر شکسته شدن درختان آسیب‌پذیر، خسارت به پوشش گلخانه‌ها، سقوط اجسام از ارتفاع و آسیب به سقف‌های موقت را به همراه دارد.

    وی همچنین از فعالیت یک سامانه بارشی به استان از روز شنبه خبر داد و گفت: این سامانه تا روز یکشنبه منجر به وقوع رگبارهای موقتی، تگرگ و رعد و برق می‌شود.

    مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری با اشاره به احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها در استان، توصیه کرد تا افراد از قرار گرفتن در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و از صعود به ارتفاعات خودداری کرده و نسبت به تنظیم آب ورودی استخرهای پرورش ماهی اقدام کنند.

    چراغپور با بیان اینکه بارش‌های فروردین ماه امسال تاثیر چندانی بر میانگین بارش‌های سال آبی استان ندارد، خاطرنشان کرد: در حالی که امیدوار می‌رفت بارش‌های بهاری بتواند بخشی از کسری بارش‌های استان را جبران کند اما بارندگی‌های فروردین از شدت و اثرگذاری لازم برخوردار نبوده است.

    وی، میانگین بارش‌های سال آبی جاری استان از ابتدا تاکنون( ۱ مهر تا ۱۹ فروردین) را ۳۷۱ میلیمتر اعلام کرد و گفت: این بارش‌ها در مقایسه با دوره مشابه میانگین بلندمدت ۲۷ درصد و در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته۱۰ درصد کاهش دارد.

    به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری سرچشمه رودخانه های زاینده‌رود، کارون و بخشی از دز است و افزایش یا کاهش بارش‌ها در این استان، استان‌های خوزستان، اصفهان و فلات مرکزی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد

    خشکسالی‌های اخیر از سال ۱۳۸۶ در چهارمحال و بختیاری آغاز شده و پیامدهای ناگواری بر منابع آب، محیط‌زیست و فعالیت‌های اقتصادی این استان به‌ویژه در بخش کشاورزی داشته است.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *