×
×

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی
برچیده شدن۶۲مدرسه خشتی وسنگی

  • کد نوشته: 29515
  • ۱۴۰۰-۰۱-۲۰
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب کار آنلاین امین فلاح روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: از مجموع این فضاهای آموزشی ۴۵ مدرسه با ۱۲۲ کلاس درس مربوط به مدارس خشتی و گلی و ۱۷ مدرسه با ۳۸ کلاس درس نیز مدارس سنگی است.
    برچیده شدن۶۲مدرسه خشتی وسنگی
  • تبلیغ هدفمند

    مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی گفت: ۶۲ مدرسه خشتی و سنگی استان با ساخت ۱۶۰ کلاس درس که برای اجرای آن بیش از ۳۴۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است در سال گذشته برچیده شد.

    برچیده شدن۶۲مدرسه خشتی وسنگی درخراسان شمالی

    برچیده شدن۶۲مدرسه خشتی وسنگی درخراسان شمالی
    برچیده شدن۶۲مدرسه خشتی وسنگی

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین امین فلاح روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: از مجموع این فضاهای آموزشی ۴۵ مدرسه با ۱۲۲ کلاس درس مربوط به مدارس خشتی و گلی  و ۱۷ مدرسه با ۳۸ کلاس درس نیز مدارس سنگی است.

    وی  گفت: با وجود ساخت این تعداد مدرسه در استان، هم اکنون ۳۶ درصد کلاس‌های درس استان نیازمند مقاوم سازی بوده و ۷۶ درصد دیگر نیز نیازمند تخریب و باسازی است.

    وی در ادامه گفت: سه استخر دانش آموزی که در مجموع با گستره سه هزار و  ۴۰۰ مترمربع که ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است تا پایان امسال  به بهره برداری می‌رسد.

    وی گفت: برای بهره برداری   این استخرها ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه خواهد شد.

    فلاح در خصوص مرکز پژوهشی بجنورد نیز گفت: این مجموعه آموزشی در زیربنای هزار و ۸۰۰ متر مربع در حال ساخت است که با هزینه ۷۰ میلیارد ریال تا پایان سال مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

    مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی گفت: کلنگ زنی ۲ پروژه آموزشی هرکدام جداگانه ۱۵ کلاسه در شهر بجنورد نیز سال گذشته انجام شد و برای ساخت این فضاهای آموزشی ۲۵۰ میلیارد ریال مصوب شده است که تاکنون ۸۰ میلیارد ریال آن اختصاص یافته است.

    وی افزود: همچنین یک فضای آموزشی ۹ کلاسه  با زیربنای هزار متر مربع در حاشیه شهر بجنورد  با مشارکت خیران مدرسه ساز در دست ساخت است که با در نظر گرفتن ۵۰ میلیارد اعتبار تا پایان سال مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

    وی گفت: در سال گذشته، تجهیزات آموزشی به ارزش ۱۲۰ میلیارد ریال برای استان خریداری شد.

    مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی گفت: سرانه فضای آموزشی در این استان ۵.۳ و در کشور ۵.۲ مترمربع است.

    بر اساس این گزارش ۳۹.۵ درصد مدارس خراسان شمالی مستحکم، ۵۰ درصد از این فضاها نیازمند مقاوم سازی و ۱۰.۵ درصد هم تخریبی است.

    در استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی ۱۸۰ هزار دانش آموز در بیش از ۲ هزار باب مدرسه تحصیل می‌کنند.    

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *