×
×

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز
پیشگیری‌ازتصرف‌غیرقانونی‌ اراضی‌ملی در البرز

  • کد نوشته: 29559
  • ۱۴۰۰-۰۱-۲۱
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب و کار به نقل از ایرنا، حامد فرضی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: پیشگیری از این تصرفات در قالب ۳۸ فقره عملیات انجام شده است.
    پیشگیری‌ازتصرف‌غیرقانونی‌ اراضی‌ملی در البرز
  • تبلیغ هدفمند

    مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز اعلام کرد که با هوشیاری ماموران حفاظت این اداره کل از تصرف غیرقانونی حدود ۱۴ هکتار از اراضی ملی این استان در نوروز امسال جلوگیری شد.

    پیشگیری‌ازتصرف‌غیرقانونی‌ اراضی‌ملی در البرز

    پیشگیری‌ازتصرف‌غیرقانونی‌ اراضی‌ملی در البرز
    پیشگیری‌ازتصرف‌غیرقانونی‌ اراضی‌ملی در البرز

    به گزارش بازار کسب و کار به نقل از ایرنا، حامد فرضی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود:  پیشگیری از این تصرفات در قالب ۳۸ فقره عملیات انجام شده است.

    وی اظهار داشت: دراین مدت ۲ هکتار از اراضی ملی با حکم قضایی در استان البرز رفع تصرف شد.

    فرضی گفت: در اجرای ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره بردای از جنگل ها و مراتع در مجموع ۲ فقره تشکیل پرونده تخلف در مراجع قضایی برای بالغ بر یک هکتار و ۳۴۷ مترمربع از اراضی ملی در شهرستان ساوجبلاغ انجام شد.

    مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز از دیگر اقدامات ماموران یگان حفاظت را جلوگیری از ورود دام غیرمجاز یا خارج از فصل چرا به مراتع دانست و افزود: در تعطیلات نوروزی از ورود چهار گله به تعداد ۲۲۷ راس  دام به مراتع شهرستان نظرآباد جلوگیری به عمل آمد.

    وی جلوگیری از قاچاق و قطع درختان جنگلی را از دیگر اقدامات یگان حفاظت برشمرد و تصریح کرد: در این مدت یک فقره محموله قاچاق چوب در شهرستان طالقان به میزان ۱۰ تن چوب غیرمجاز کشف شد.

    فرضی با اشاره به اینکه عرصه های منابع طبیعی جزو انفال و سرمایه های ملی محسوب می شوند، افزود: به منظور تدابیر اجرایی حفاظتی، طرح ویژه گشت و مراقبت از عرصه های ملی استان با رویکرد پیشگیرانه به مرحله اجرا درآمد و عوامل یگان حفاظت منابع طبیعی با تمام امکانات و تجهیزات در این ایام به گشت زنی پرداخته و با هرگونه تعرض و تجاوز به عرصه های ملی برخورد قانونی داشتند.

    مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز از عموم مردم خواست تا با رعایت اصول حفظ و نگهداری منابع طبیعی، از آسیب رساندن به درختان، جنگل ها، مراتع و دیگر عناصر طبیعت و آلوده کردن محیط زیست خودداری کنند.

    همچنین مردم ضمن پاسداشت طبیعت و پرهیز از آلودگی و تخریب عرصه های طبیعی، در صورت مشاهده هرگونه تخریب، تصرف و آتش سوزی های احتمالی در عرصه های جنگلی، مرتعی و اراضی ملی موضوع را از طریق شماره تلفن ۱۵۰۴ به یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند.

    ماموران یگان حفاظت از منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز در ایام تعطیلات نوروزی سال گذشته ۱۱ فقره عملیات جلوگیری و یا رفع تصرف در مجموع به مساحت ۳.۳ هکتار را اجرا کردند.

    استان البرز ۴۳۰ هزار هکتار اراضی ملی و دولتی دارد.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *