×
×

سرپرست ستاد انتخابات خراسان رضوی
ثبت‌نام۱۴نفر برای انتخابات‌میاندوره‌ای خبرگان

  • کد نوشته: 29568
  • ۱۴۰۰-۰۱-۲۱
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب و کار به نقل از ایرنا محمدعلی نبی پور روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: فرایند بررسی صلاحیت داوطلبان ثبت نام شده در انتخابات شوراهای شهر توسط هیات های اجرایی به پایان رسیده است که تا اواخر وقت امروز شمار افراد احراز صلاحیت شده اعلام خواهد شد.
    ثبت‌نام۱۴نفر برای انتخابات‌میاندوره‌ای خبرگان
  • تبلیغ هدفمند

    سرپرست ستاد انتخابات خراسان رضوی گفت: از مجموع سه هزار و ۲۲۶ داوطلب ثبت‌نام کرده در ششمین دوره انتخابات شوراهای شهری این استان تاکنون ۲۲۲ نفر از ادامه حضور در فرایند انتخابات انصراف داده‌اند.

    ثبت‌نام۱۴نفر برای انتخابات‌میاندوره‌ای خبرگان
    ثبت‌نام۱۴نفر برای انتخابات‌میاندوره‌ای خبرگان
    ثبت‌نام۱۴نفر برای انتخابات‌میاندوره‌ای خبرگان

    به گزارش بازار کسب و کار به نقل از ایرنا محمدعلی نبی پور روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: فرایند بررسی صلاحیت داوطلبان ثبت نام شده در انتخابات شوراهای شهر توسط هیات های اجرایی به پایان رسیده است که تا اواخر وقت امروز شمار افراد احراز صلاحیت شده اعلام خواهد شد.

    وی گفت: در مجموع ۴۶۵ کرسی اصلی و علی البدل برای شوراهای اسلامی ۸۷ شهر این استان وجود دارد که در این دوره از انتخابات برای کسب هر کرسی نمایندگی شورای شهر به صورت تقریبی ۶ نفر با هم رقابت می‌کنند.

    نبی‌پور گفت: بر اساس آمارها از نظر ترکیب جنسیتی ۴۰۴ داوطلب، معادل ۱۳ درصد داوطلبان این دوره از انتخابات، زن هستند که این رقم با دوره پنجم انتخابات شوراها تفاوت چندانی ندارد.

    وی افزود: شمار دارندگان مدرک کارشناسی در این دوره ۳۴ درصد است که در دور قبل ۲۴ درصد بود و شمار دارندگان مدرک دکتری با یک درصد افزایش به ۴ درصد رسیده‌ اند که نشان می دهد داوطلبان عضویت در دوره ششم شوراها باسوادتر هستند و روحانیان نیز همچون دوره قبل ۳ درصد داوطلبان را تشکیل می دهند.

    سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه ۱۷ درصد داوطلبان این دوره سابقه ایثارگری دارند، ادامه داد: همچون دوره قبل شوراها ۱۶ درصد داوطلبان سابقه نمایندگی در ادوار قبل شوراها را دارند.

    وی گفت: سهم گروه های سنی جوان در این دوره مانند گذشته است و داوطلبان زیر ۴۰ سال  ۳۹ درصد مجموع ثبت نام شدگان را دربرمی گیرند و داوطلبان بالای ۶۰ سال نیز ۴.۵ درصد ثبت نام شدگان هستند.

    ۱۴ نفر برای انتخابات میاندوره ای خبرگان ثبت نام کردند 

    سرپرست ستاد انتخابات خراسان رضوی به فرایندهای همزمان انتخابات میاندوره ای خبرگان رهبری در استان نیز اشاره کرد و گفت: دیروز فرصت ثبت نام داوطلبان حضور در این انتخابات به اتمام رسید و امروز جمعه آمار نهایی و قطعی ثبت نام شدگان در حوزه انتخابیه خراسان رضوی اعلام خواهد شد.

    نبی پور گفت: شمار افراد ثبت نام قطعی شده استان برای انتخابات خبرگان رهبری تا ظهر روز جمعه به ۱۴ نفر رسیده است.

    مشهد ۱۴ درصد ثبت نام شدگان شوراهای روستایی را دارد 

    وی گفت: با گذشت چهار روز از آغاز ثبت نام داوطلبان شوراهای روستایی تاکنون چهار هزار و ۸۷۵ داوطلب در استان ثبت نام کرده اند که ۴۱ درصد آنان شغل آزاد داشته و ۳۴ درصد نیز کشاورز هستند.

    رییس ستاد انتخابات شهرستان مشهد نیز روز جمعه به خبرنگار ایرنا گفت: ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی روستا در ۳۱۲ روستای سه بخش مرکزی، رضویه و احمدآباد این شهرستان برگزار می‌شود.

    احمد ریواده افزود: در چهار روز گذشته ۶۶۷ داوطلب برای انتخابات شوراهای روستایی ثبت نام کرده اند که ۴۰۷ نفر در بخش مرکزی، ۱۱۱ نفر بخش احمد آباد و ۱۶۰ نفر در بخش رضویه نام نویسی کرده اند.

    انتخابات ششمین دوره‌ شوراهای اسلامی شهر و روستا روز جمعه ۲۸ خردادماه همزمان با سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و دومین انتخابات میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در افزون بر پنج هزار شعبه اخذ رای مستقر در ۸۷ شهر و ۲ هزار و ۵۹۶ روستا و تیره عشایری خراسان رضوی برگزار می‌شود.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *