×
×

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شاهرود
خسارت۱۳۷میلیاردتومانی سرما به باغات‌شاهرود

  • کد نوشته: 29574
  • ۱۴۰۰-۰۱-۲۱
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب و کار به نقل از ایرنا علی اصغر حجی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: سرمازدگی بهاره یکی از عوامل خسارت زا به محصولات باغی و زراعی شهرستان شاهرود است که هر ساله ضرر و زیان فراوانی به کشاورزان وارد می کند.
    خسارت۱۳۷میلیاردتومانی سرما به باغات‌شاهرود
  • تبلیغ هدفمند

    مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شاهرود گفت: میزان کل خسارت وارده ناشی از سرمازدگی بهاره به محصولات باغی و زراعی این شهرستان بیش از  ۱۳۷ میلیارد تومان برآورد شد.

    خسارت۱۳۷میلیاردتومانی سرما به باغات‌شاهرود

    خسارت۱۳۷میلیاردتومانی سرما به باغات‌شاهرود
    خسارت۱۳۷میلیاردتومانی سرما به باغات‌شاهرود

    به گزارش بازار کسب و کار به نقل از ایرنا علی اصغر حجی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: سرمازدگی بهاره یکی از عوامل خسارت زا به محصولات باغی و زراعی شهرستان شاهرود است که هر ساله ضرر و زیان فراوانی به کشاورزان وارد می کند.

    وی با اشاره به سرد شدن هوا و رسیدن دما به زیر صفر درجه سانتیگراد در ۲ مقطع زمانی، ۲۲ اسفند ۹۹ و هشتم فروردین امسال، اظهار داشت: در این ۲ روز بر اثر سرمازدگی خسارت قابل توجهی به باغ ها و محصولات زراعی بیشتر نقاط شهرستان شاهرود وارد شد.

    حجی با بیان اینکه بیشترین خسارت به درختان زردآلو، گوجه سبز، آلو و بادام وارد شد، تصریح کرد: ۹۰ درصد از درختان زردآلو و ۷۵ درصد از درختان گوجه سبز، آلو و بادام بر اثر سرمازدگی بهاره خسارت دیدند.

    مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شاهرود با بیان اینکه در این سرمازدگی ۱۸ هزار و ۲۵۰ تن از محصولات کشاورزان از بین رفت، ابراز داشت: سال گذشته هم ۵۰۰ میلیارد تومان بر اثر سرمازدگی و تگرگ به باغ ها و محصولات کشاورزی از جمله باغ های انگور خسارت وارد شد.

    وی با بیان اینکه این سرمازدگی در هیچ جای استان سمنان اتفاق نمی افتد و خاص شهرستان شاهرود است، افزود: باید موضوع سرمازدگی به عنوان یک مطالبه در کمیته بحران که در استانداری تشکیل می شود مطرح شود و اعتبار ویژه ای برای این موضوع اختصاص یابد تا بتوانیم برای تغییر روند تولید و مقاوم سازی و سازگارکردن جریان تولید با وضعیت اقلیمی اقدام کنیم.

    حجی با اشاره به اینکه اعتبار در نظر گرفته شده برای سرمازدگی و خسارت های بخش تولیدات کشاورزی در کل استان سمنان یکسان است، ادامه داد: این در حالی است که سرمازدگی در شاهرود بیش از نقاط دیگر استان است، باید کمیته ویژه ای با حضور نماینده مجلس شورای اسلامی، فرماندار و دیگر مسوولان شهرستان تشکیل شود تا استانداری در این زمینه ورود پیدا کرده، برای رفع این مشکل مهم شهرستان تصمیمات جدی تری گرفته شود.

     سطح زمین های زراعی شاهرود ۱۸ هزار هکتار است که ۲۴ درصد از زمین های کشاورزی استان را شامل می شود همچنین سطح باغ های این شهرستان هم ۱۴ هزار و ۵۰۰ هکتار است که ۳۲ درصد باغ های استان را شامل می شود.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *