رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان از هفت برابر شدن صادرات محصولات و خدمات دانش‌ بنیان واحدهای فناور مستقر در این مرکز به ارزش ۳۷ میلیون دلار در سال ۹۹ خبر داد.
×
×

صادرات ۷ برابری محصولات دانش بنیان اصفهان

  • کد نوشته: 29699
  • ۱۴۰۰-۰۱-۲۴
  • ۰
  • رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان از هفت برابر شدن صادرات محصولات و خدمات دانش‌ بنیان واحدهای فناور مستقر در این مرکز به ارزش ۳۷ میلیون دلار در سال ۹۹ خبر داد.
    صادرات ۷ برابری محصولات دانش بنیان اصفهان
  • تبلیغ هدفمند
    صادرات محصولات دانش بنیان اصفهان ۷ برابر شد
    صادرات ۷ برابری محصولات دانش بنیان اصفهان

    رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان از هفت برابر شدن صادرات محصولات و خدمات دانش‌ بنیان واحدهای فناور مستقر در این مرکز به ارزش ۳۷ میلیون دلار در سال ۹۹ خبر داد.

    جعفر قیصری افزود: شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان سال ۹۹ موفق به صادرات محصولات و خدمات خود به ارزش ۳۷ میلیون دلار شدند که نسبت به سال ۹۸ که معادل ۵.۲ میلیون دلار بود، هفت برابر رشد یافت.

    وی با بیان اینکه محصولات و خدمات دانش بنیان اصفهان سال گذشته به بیش از ۴۰ کشور صادر شد، از جمله آنها به فناوری بایوجمی به کره‌جنوبی، تجهیزات هیدرولیکی به ترکیه، دستگاه‌های  ضدعفونی‌کننده دست به امارات و عمان، دستگاه‌های مکنده جمع‌آوری مواد از جمله کود دامی به قزاقستان، دستگاه‌های جت‌پرینتر به عراق، افغانستان و ترکمنستان و پکیج‌های تصفیه فاضلاب به افغانستان اشاره کرد.

    قیصری، دیگر محصولات و خدمات دانش بنیان صادر شده به خارج کشور در سال ۹۹ را پنل‌های نمونه‌برداری و سنجش گاز به مالزی و امارات، انواع نرم افزارها و سامانه ها به روسیه، گرجستان و ترکیه و انواع آب نماهای مدرن پیش ساخته با فناوری های نوین به عمان عنوان کرد.

    رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با بیان اینکه صادرات سال گذشته توسط ۴۸ شرکت دانش بنیان و واحد فناور مستقر در این مرکز صورت گرفت، تصریح کرد: برخی از این شرکت ها برای نخستین بار وارد عرصه صادرات شدند.

    وی یکی از برنامه های اولویت دار شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان را تلاش برای ارتباط واحدهای فناور با بازارهای بین المللی با فعالیت در عرصه های جهانی و با هدف افزایش صادرات محصولات و خدمات دانش بنیان خواند و خاطرنشان کرد: صادرات در سال های ۹۷ و ۹۸ بدلیل تحریم های ظالمانه با سختی همراه بود اما سال ۹۹ با تلاش بیشتر شرکت ها با افزایش آن مواجه شدیم.

    وی، ارزش صادرات محصولات و خدمات دانش بنیان واحدهای فناور مستقر در شهرک را در سال های ۹۶ تا ۹۹ به ترتیب ۱۲.۷، ۴.۸، ۵.۲ و ۳۷ میلیون دلار اعلام کرد.

    قیصری همچنین با تاکید بر اینکه سال گذشته با وجود مشکلات اقتصادی و شرایط ناشی از شیوع کرونا، بیشتر شرکت های فناور مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان وضعیت خوبی داشتند، گفت: گردش مالی این شرکت ها نسبت به سال ۹۸ معادل ۲ برابر افزایش یافت و به سه هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان رسید.

    وی، جهش گردش مالی داخلی شرکت های دانش بنیان اصفهان را موفقیت و عملکرد مناسبی در این عرصه در کشور دانست و افزود: شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در سال جاری با توجه به تاکید رهبر انقلاب اسلامی بر تولید، پشتیبانی و مانع زدایی، حمایت های خود از واحدهای فناور را توسعه خواهد داد.

    شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان به‌عنوان نخستین سازمان مؤسس مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری در کشور فعالیت اجرایی خود را از سال ۱۳۸۰ با هدف حمایت و هدایت شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان آغاز کرد و اکنون بیش از ۵۸۰ شرکت دانش‌بنیان و واحد فناور با اشتغال بیش از هفت هزار و ۸۰۰ دانش‌آموخته دانشگاهی در آن مستقر است.

    این شهرک دارای سه پارک علم و فناوری، هشت مرکز رشد فناوری، پنج مرکز نوآوری و شکوفایی و مرکز علم و فناوری کودکان و نوجوانان در ۵۲۰ هکتار است.

    اصفهان به عنوان استان پیشرو در راه‌اندازی مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری که نخستین زمینه‌های رسمی شکل‌گیری شرکت‌های دانش بنیان را به وجود آورد حدود ۱۰ درصد از واحدهای فناور و دانش‌بنیان کشور را در خود دارد و دومین استان کشور در این زمینه است.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *