معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان با اشاره به اینکه 77 درصد از دستگیر شدگان در طول سال گذشته بیکار بودند، گفت: رابطه جرم و جنایت با افزایش نرخ بیکاری رابطه مستقیم دارد.
×
×

۷۷ درصد از دستگیر شدگان بیکارند

  • کد نوشته: 29753
  • ۱۴۰۰-۰۱-۲۲
  • ۰
  • معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان با اشاره به اینکه 77 درصد از دستگیر شدگان در طول سال گذشته بیکار بودند، گفت: رابطه جرم و جنایت با افزایش نرخ بیکاری رابطه مستقیم دارد.
    ۷۷ درصد از دستگیر شدگان بیکارند
  • تبلیغ هدفمند

    معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان با اشاره به اینکه ۷۷ درصد از دستگیر شدگان در طول سال گذشته بیکار بودند، گفت: رابطه جرم و جنایت با افزایش نرخ بیکاری رابطه مستقیم دارد.

    ۷۷ درصد از دستگیر شدگان بیکارند

    سرهنگ”علی پاکدل” در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، با اشاره به اینکه عوامل مختلفی در ارتکاب جرم دخیل هستند که یکی از مهمترین آنها بیکاری و عدم داشتن منبع درآمد است، اظهار داشت: یکی از معضلاتی که در جوامع بزرگ و در حال توسعه رخ می دهد بیکاری و نبود شغل مناسب است که این امر خود شامل دلایل گوناگون می شود.

    وی با اشاره به اینکه بیکاری می تواند به دلیل نبود شغل کافی، نداشتن مهارت لازم، نداشتن تحصیلات کافی، به کارگیری تکنولوژی به جای نیروی انسانی باشد، افزود: تمامی این ها اگر در کنار فقر مالی و فرهنگی، ضعف تربیت خانوادگی، معاشرت با افراد ناباب و داشتن پیش زمینه برای ارتکاب جرم قرار بگیرد می تواند انگیزه ای برای قانون شکنی افراد شود.

    معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان با بیان اینکه غالب مجرمانی که دست به ارتکاب جرم می زنند بیکار هستند، تصریح کرد: در بازجویی هایی که از مجرمان می شود غالباً آن ها از افرادی هستند که به دلیل مشکلات اقتصادی ناشی از تورم و بیکاری دست به ارتکاب جرم زده اند و برخی از آنها آنقدر این امر برایشان عادی شده که شاید بارها به زندان افتاده اند ولی پس از سپری کردن دوران محکومیت همچنان بر ارتکاب جرم پا فشاری می کنند.
    این مقام انتظامی با تاکید بر اینکه بیکاری می تواند انگیزه ای برای اعتیاد زمینه ای برای وقوع جرم و دلیلی برای سابقه دار شدن فرد مجرم و در نهایت باز هم بیکاری وی شود، یاد آور شد: در بررسی های انجام شده مشخص شده که بیش از ۷۷ درصد از دستگیر شدگان بیکار هستند.
    معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان در ادامه با بیان اینکه در طول سال گذشته ۱۶ هزار و ۴۲ نفر مجرم در خصوص جرائم مختلف دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شده اند، یاد آور شد: این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۸ با کاهش ۱۱ درصدی همراه بوده است.
    وی در پایان با بیان اینکه در نوروز امسال نیز ۵۹۶ مجرم دستگیر شده اند، افزود: این رقم نیز در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۳۶ درصد افزایش داشته است.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *