×
×

استاندار خراسان شمالی
مشکلات مردم را مدیران بایدآسیب‌شناسی کنند

  • کد نوشته: 29782
  • ۱۴۰۰-۰۱-۲۳
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب کار آنلاین به نقل از ایرنا، محمد علی شجاعی روز یکشنبه در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان خراسان شمالی اظهار داشت: همه مسوولان مخاطب اصلی مقام معظم رهبری در قبال اجرای شعار سال هستند و اگر صحبتی از مانع زدایی است همه ما در اجرای آن مسوول هستیم.
    مشکلات مردم را مدیران بایدآسیب‌شناسی کنند
  • تبلیغ هدفمند

    استاندار خراسان شمالی گفت: تمامی مدیران دستگاه‌های اجرایی باید مشکلات مردم را آسیب‌شناسی کنند تا بتوانند اصلاحات لازم را برای برطرف کردن موانع تولید انجام دهند.

    مشکلات مردم را مدیران بایدآسیب‌شناسی کنند

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین به نقل از ایرنا، محمد علی شجاعی روز یکشنبه در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان خراسان شمالی اظهار داشت:  همه مسوولان مخاطب اصلی مقام معظم رهبری در قبال اجرای شعار سال هستند و اگر صحبتی از مانع زدایی است همه ما در اجرای آن مسوول هستیم.

    وی گفت: هر دستگاهی برای تحقق شعار سال باید از درون خود شروع کند و مدیران باید با دقت و تاکید بیشتری به شعار سال عمل کنند و نباید مشکلات حوزه خود را به مسوول و یا دستگاهی دیگر ارجاع دهند.

    استاندار خراسان شمالی ادامه داد: ۶۰ درصد مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان در سال گذشته تکمیل شده و  ۴۰ درصد در حال انجام است که باید این آمار در سال آتی تغییر کند و مصوبات با همت بیشتری رسیدگی شود.

    وی بیان کرد: مشکلی که در این حوزه داریم این است که مصوبات ما به دو بخش منطبق با قانون و غیر منطبق با قانون تعریف می شود و از این بعد باید در سال جدید مصوبات این ستاد قبل از بررسی توسط کارگروهی تخصصی از دستگاه های ذیربط بررسی و بعد در ستاد مطرح شود.

    شجاعی افزود: در این صورت مشکلات قانونی طرح ها قبل از مطرح شدن در ستاد تسهیل برطرف می شوند و از شبهه های قانونی نیز جلوگیری می شود.

    وی ادامه داد: هیات خبرگان بانکهای استان باید قویتر از گذشته فعالیت کند و شورای بانکهای استان در اولین فرصت، بانکی را که مصوبه بانک مرکزی برای ارائه تسهیلات را رعایت نمی کند و بهانه ترس از دستگاه نظارتی را دارد معرفی کند تا بر اساس قانون برخورد شود.

    استاندار خراسان شمالی پیشنهاد کرد: کمیته ای تخصصی از دستگاه های ذیربط برای اجرای مصوبات ستاد تسهیل استان تشکیل تا مشکلات این حوزه بهتر رصد شود.

    وی ادامه داد: شورای هماهنگی بانک‌های استان موظف است که نسبت منابع و مصارفی که توسط بانکهای استان رعایت نمی شود به سییستم قضایی معرفی کند تا برخورد قانونی شود.

    شجاعی گفت: قانون نسبت مصارف بانک ها را در تمامی بخش های صنعت، خدمات و غیره را مشخص کرده است و نباید بانکها مصارف بیشتری را به بخش های خاص اختصاص دهند و نحوه پرداخت تسهیلات بر اساس قانون انجام شود.

    وی افزود: کمیته کارشناسی برای رفع موانع تولید نیز با دستگاه های ذیربط تشکیل شود تا اولویت های اقتصادی استان مشخص شود، ضمن اینکه موانع در حوزه های بانکی و تولیدی مشخص و  اولویت بندی شود.

    استاندار خراسان شمالی گفت: بخش حقوقی هر سازمانی باید موانع حقوقی بخش های اقتصادی دستگاه ذیربط را بررسی و ظرف ۱۰ روز آتی احصا و مشخص کنند و در اختیار این کارگروه قرار دهد.

    شجاعی ادامه داد: سرمایه گذاری که وارد استان می شود باید توسط دستگاه ها سریع جذب شود و موانع را از سر راهش برداریم و لازمه این کار هم  این است که هر دستگاهی نیروهای قوی و خوب را  وارد حوزه سرمایه گذاری کند.

    وی گفت: استان ما از نظر تعداد واحدهای صنعتی در کف کشور قرار دارد و یک چهارم جمعیت استان مددجو هستند که این هم اتفاقی نیست زیراکه برخی از مدیران و جو استان اجازه سرمایه گذاری را نمی دهند.

    استاندار خراسان شمالی تصریح کرد: ذات برخی از انسانها این است که مسائلی را که درک نمی کند با آن مخالفت کند و همین می شود که ناهنجاری اجتماعی در استان افزایش می یابد.

    وی افزود: مخالفت با سرمایه گذار مقابله با اقتصاد استان است و در این صورت مردم ضرر اصلی را می بینند.

    شجاعی ادامه داد: در استان انسانهایی داریم که افتخارشان به موانع است و نمی فهمند که چوب این ناکارآمدی ها را مردم می خورند.

    وی در مورد انتخابات سهام عدالت نیز گفت: این انتخابات به صورت کشوری برگزار می شود و امیدواریم با برگزاری این انتخابات سرنوشت مردم در سرمایه گذاری بورس نیزز مشخص شود.

    استاندار خراسان شمالی در مورد مجوزهای بی نام استان هم گفت: با هدف رونق و جهش تولید، استعلام ۴۴ مجوز بی نام و فرصت کاری امسال برای سرمایه ‌گذاران بخش خصوصی صادر شده و ۹ مجوز بی نام در حوزه گردشگری و  ۱۲ مجوز حوزه کشاورزی تاکنون رسیدگی نشده است که تا سه روز آینده گردشگری و کشاورزی استعلامات لازم را بررسی کنند و طرح ها را به کارگروه زیربنایی ارسال کنند تا در این مورد تصمیم گیری کنند.

    اختیارات بانکهای استان در پرداخت تسهیلات ۵ برابر می شود

    معاون اقتصادی استاندار خراسان شمالی نیز در ادامه گفت: چند مانع بزرگی در این استان سر راه تولید کنندگان وجود دارد که در سال جدید باید برطرف شود.

    محمود قنبری افزایش اختیارات بانک های استان را خواستار شد و افزود: بانکهای دولتی و خصوصی مجوز پرداخت تسهیلات بیشتر از ۲ میلیارد تومان را از مرکز دریافت می کنند که بایستی این میزان از پرداختی در سال جدید افزوده شود.

    وی افزود: در اولین جلسه ستاد تسهیل در سال جدید مصوب کردیم که اختیارات بانکها پنج برابر افزایش یابد، چرا که طرح های بزرگی در استان داریم  و نیاز به بودجه زیادی است.

    قنبری گفت: طرحی مانند منیزیم جاجرم با اشتغالزایی زیاد هم اکنون نیاز به ۱۷۵ میلیارد تومان تسهیلات دارد که در گیر و دار نامه های اداری بانکها مانده است.

    وی مشکلات مالیاتی را از دیگر موانع تولید استان بیان کرد و افزود: بر اساس قانون هر شرکت سرمایه گذاری برای تولید باید مفاصحات حساب را از اداره کل مالیات دریافت و ارائه دهد و نیاز است تا در این زمینه همکاری بیشتری انجام شود.

    وی ادامه داد: اگرچه اداره کل مالیاتی و سازمان تامین اجتماعی بر اساس قانون عمل می کنند ولی باید در این زمینه همکاری کنند تا سرمایه گذار درگیر بروکراسی اداری نشود و مجوزش را راحت تر دریافت کند.

    قنبری بیان کرد: سرمایه گذاری که از لحاظ قانونی در امر گرفتن مجوز دارای مشکل است ولی از دانش و طرح خوبی برخوردار است باید کمک شود و موانع تولید آن برطرف کرد.

    وی ادامه داد: سال ۹۵ قانونگذار مصوب کرده است که سرمایه گذاران برای رونق اگر چک برگشتی داشته باشند نیازی به مفاصه حساب مالیاتی ندارند و  می توانند تسهیلات دریافت کنند در حالی که ۹۶ این قانون حذف شد که مغایر با رونق تولید است.

    قنبری چک برگشتی را معضلی برای تولید دانست و گفت: افراد زیادی با این مشکل در استان مواجه هستند و فردی که سرمایه چندانی ندارد و با تسهیلات اشتغالزایی می کند مسکن خود را برای ضمانت گذاشته و با کلی دغدغه فعالیت خود را آغاز می کند.

    وی  افزود: در حال حاضر در مورد نان  و مرغ به لحاظ رعایت تنظیم بازار از خیلی از استانها جلوتر هستیم برخی استانها نان را با ۳۰ درصد بیشتر از ما بفروش می رسانند و این فعالیت های خوبی است که در استان ما انجام شده است.

    قنبری گفت: ما استان نیمه خشکی هستیم که هر واحد تولیدی بزرگ در این استان نیاز به آب دارد و بسیاری از طرح ها با این کمبود اجرا نشده اند و این مشکل باید در استان حل شود.

    وی ادامه داد: برخی از طرح ها از رده خارج شده  اند که هم  آب و  هم  زمین را باید پس دهند که نیاز به بررسی دارد.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *