×
×

کاهش مشکل کم‌آبی گرگان باحفرچندحلقه چاه جدید

  • کد نوشته: 29793
  • ۱۴۰۰-۰۱-۲۳
  • ۰
  • به گزارش یکشنبه بازار کسب کار آنلاین به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای گلستان، سیدمحسن حسینی در دیدار با فرماندار گرگان اظهار امیدواری کرد که این بسترهای جدید آب رسانی پیش از فرارسیدن فصل تابستان وارد مدار مصرف مشترکان خانگی گرگان شود.
    کاهش مشکل کم‌آبی گرگان باحفرچندحلقه چاه جدید
  • تبلیغ هدفمند

    مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان گفت که با صرف ۲۷۰ میلیارد ریال اعتبار و اجرای طرح توسعه آبرسانی شامل حفر چند چاه جدید، مشکل کم‌آبی شهر ۳۰۰ هزار نفری گرگان در فصل تابستان کاهش می یابد.

    کاهش مشکل کم‌آبی گرگان باحفرچندحلقه چاه جدید

    به گزارش یکشنبه بازار کسب کار آنلاین به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای گلستان، سیدمحسن حسینی در دیدار با فرماندار گرگان اظهار امیدواری کرد که این بسترهای جدید آب رسانی پیش از فرارسیدن فصل تابستان وارد مدار مصرف مشترکان خانگی گرگان شود.

    آب شرب شهر گرگان از طریق ۸۰ حلقه چاه تامین می‌شود که در بهترین شرایط، آب تولیدی آن هزار و ۲۵۰ لیتر بر ثانیه است اما گرگان با جمعیت ۳۰۰ هزار نفری به هزار و ۷۵۰ لیتر بر ثانیه آب احتیاج دارد.

    مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان همچنین از اختصاص کد اجرایی برای ساخت سد میرداماد ( شصت کلاته) در سال جاری خبر داد و گفت: برای آغاز اجرای این طرح امسال ۱۴۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

    سد میرداماد قابلیت ذخیره حداکثر ۱۲.۸ میلیون مترمکعب آب را دارد که ۷.۵ میلیون متر مکعب آن سالانه برای مصارف شرب اختصاص خواهد یافت که این مقدار معادل ۲۰ درصد نیاز آبی گرگان است.

    تامین بخشی از نیاز آب شرب شهر گرگان و شهرهای کردکوی، بندرگز و گمیشان تا سال ۱۴۲۰ و تامین آب حوزه صنعت، کنترل سیل و بهبود کشاورزی استان گلستان از جمله اهداف ساخت سد میرداماد است.

    محل ایجاد سد میرداماد در بالادست روستای سیدمیران و در فاصله حدود پنج کیلومتری جنوب غرب شهر گرگان است و آب آن از رودخانه شصت‌کلاته تامین می شود.

    مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان همچنین با یادآوری خسارت ۴۸ هزار میلیارد ریالی سیل ۹۸ در استان گفت: با وجود اهمیت مهندسی رودخانه در پیشگیری از سیل، سال گذشته ۴۰ درصد از مجموع اعتبار ۷۰ میلیارد ریالی این طرح اختصاص یافت.

    پیشتر مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان اعلام کرده بود که ۶۰۰ کیلومتر از رودخانه های پیر استان نیازمند لایروبی است و اجرای آن به ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار احتیاج دارد.

    گلستان ۲ هزار و ۸۵۰ کیلومتر رودخانه دارد که حدود هزار و ۸۰۰ کیلومتر آن را رودخانه پیر از جمله گرگان‌رود، قره سو و اترک تشکیل می دهد.

    رودهای جاری گلستان به طور عمده از جنوب به شمال و از شرق به غرب جریان دارند و از شریان‌های اصلی و ارزشمند حیات اقتصادی به ویژه در عرصه کشت انواع محصولات کشاورزی استان به شمار می‌روند.

    پنج حوضه آبریز گرگان‌رود، قره‌سو، اترک سفلی، شرق خلیج گرگان و نکارود علیا، رودخانه های دایمی استان گلستان هستند که با ۲ هزار و ۸۵۰ کیلومتر رودخانه‌ شاخه اصلی و فرعی به صورت مستقیم بر حیات جمعیت یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفری استان نقش آفرینی می کنند.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *