×
×

مردم گلستان نان را گران نخواهندخرید

  • کد نوشته: 29796
  • ۱۴۰۰-۰۱-۲۳
  • ۰
  • نان مردم گلستان گران نمی شود اما همانگونه که در سال گذشته نیز این موضوع از سوی استاندار گلستان مطرح شد گرانی نان به شیوه ای دیگر توسط برخی نانواهای استان صورت گرفت و آن هم کاستن از حجم نان به طوری که برخی نانواهای سطح استان نان را کوچک و برخی دیگر اندازه ای متفاوت تر از دیگری به مردم عرضه می کردند.
    مردم گلستان نان را گران نخواهندخرید
  • تبلیغ هدفمند

    استاندار گلستان با تاکید بر ضرورت ثابت ماندن قیمت نان در استان گفت که برای جلوگیری از واردشدن فشار اقتصادی به نانواها، وزن انواع نان در استان ۵۰ گرم کاهش خواهد یافت.

    مردم گلستان نان را گران نخواهندخرید
    مردم گلستان نان را گران نخواهندخرید

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین هادی حق شناس عصر شنبه در کارگروه ساماندهی امور گندم، آرد و نان استان اظهار داشت: نانوایی های دولتی مجاز هستند نان روغنی را با قیمت ۲ هزار تومان و نانوایی های آزادپز به قیمت ۲ هزار و ۵۰۰ تومان ارایه کنند.

    وی با اشاره به در پیش بودن ماه رمضان افزود: نانوایی ها در این ماه می توانند حداکثر ۱۰ درصد آرد خود را به پخت نان روغنی اختصاص دهند.

    استاندار گلستان ادامه داد: اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان در سال جاری می تواند ۲۰ درصد نانوایی های یارانه ای را به نیمه یارانه ای تبدیل کند.

    وی در خصوص ممنوعیت فروش گندم استان به مناطق دیگر کشور گفت : با همکاری نیروی انتظامی در زمان برداشت گندم تا زمانی که ظرفیت سیلوهای استان پر نشده کسی حق خروج گندم از گلستان را ندارد.

    طبق مصوبه آبان پارسال کارگروه ساماندهی گندم، آرد و نان گلستان، قیمت انواع نان یارانه‌ای با احتساب گندم هر کیلوگرم ۶ هزار و ۶۵۰ ریال (۶۶۵ تومان) و قیمت نان آزاد با احتساب گندم هر کیلوگرم ۹ هزار ریال (۹۰۰ تومان) تعیین شده بود.

    بر این اساس نان بربری دولتی هفت هزار و ۵۰۰ ریال، نان لواش ۲ هزار و ۷۵۰ ریال، نان بربری آزادپز با چانه متفاوت ۱۵ هزار و ۱۰ هزار ریال، نان لواش آزادپز سه هزار ریال و نان سنگک ۱۵ هزار ریال قیمت‌گذاری شده بود.

    نان مردم گلستان گران نمی شود اما همانگونه که در سال گذشته نیز این موضوع از سوی استاندار گلستان مطرح شد گرانی نان به شیوه ای دیگر توسط برخی نانواهای استان صورت گرفت و آن هم کاستن از حجم نان به طوری که برخی نانواهای سطح استان نان را کوچک و برخی دیگر اندازه ای متفاوت تر از دیگری به مردم عرضه می کردند.

    حال باید دید که آیا نان مجدد دستخوش تغییر و تحول توسط متصدیان امر قرار می گیرد یا خیر . تا جایی که این رزق اصلی سفره خانواده ها تنها چیزی است که هنوز بر سر سفره مردم قرار دارد و اگر بر سر آن نیز همچون سفرهای نوروزی مدیریت صورت نگیرد و با بی تدبیری موجب اخلال در سیستم تغذیه اقشار ضعیف جامعه که گاهاً برخی از این افراد تنها چیزی که برای زنده ماندن در اختیار دارند همان یارانه است که دولت تدبیر از آن به عنوان مصیبت عظما در زمان پرداخت یارانه یاد می کرد در حال گذران زندگی هستند.

    لذا امید می رود دولت دوازدهم در این روزهای پایانی کمی روی حرف خود محکم بایستند و همچون روزهای آغازین سال که سخن از جلوگیری از هر نوع افزایش نرخ در کالاهای اساسی زد و به دو روز از این سخن نگذشته اقدام به افزایش یکباره ۴۵۰۰تومانی قیمت مرغ کرد مانع از هر نوع افزایش قیمت رزق سفره مردم کند.

    نویسنده: مهدی تقوی

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *